gjorde nyligen denna uppgradering och nu funkar knappt nätet överhuvudtaget.
Så det svajar i min lina till en förbannelse
i TP test så får jag allt från 350kbit till 13 mbit i mottagning, & då kör jag test varje minut
Konstigt nog så hade jag stabil lina innan jag
uppgraderade till 24/1.....Snacka om att man ångrar sig *S*
Support har man ju vart i kontakt med i över en vecka nu och det hjälper ju föga....men dom har iaf lovat att skicka ut ett nytt modem *weee*...Som om det skulle hjälpa.
Dom ser att jag har problem men vet ej vad dom ska göra åt detta??...(låter åxå konstigt)
Det dom gjorde var även att sänka min mottagning till 14mbit som dom såg att jag borde kunna få...funkade inte heller bättre
är det bara så att 24/1 tjänsten är ostabilare??
läser man inlägg här så verkar ju det som så.
jag får nog gå tillbaka till 10/1......Surt sa räven *S*
24/1 och 10/1 tjänsten är exakt samma sak.. bara hastigheten som skiljer. Det som gör skillnad är att hastigheten höjs, därmed sänks dina signalvärden.. (Ju högre hastighet ju lägre värden) och antagligen bor du såpass långt ifrån station att du inte får ut mycket mer än 10Mbit eftersom du verkar flappa på 14Mbit. Eller så är ditt telenät där hemma kasst.
Mm....Det är antagligen så.
Jag bor 3600 meter från telestationen....
jag får väl be dom sänka ner hastigheten tills jag får stabilt igen.....nu är den tydligen inställd på 14/1
Och då svajar det fortfarande.....Får nog be dom sänka det ytterligare.
kanske 12/1 eller 10/1
Det konstiga var att det funkade klockrent i en vecka efter uppgraderingen till 24/1...Sen började allt strula.
Då hade jag föjande värden konstant (vecka 37)
problemen kom mitten av vecka 38 (ons-Tors)
innan uppgradering
TCP-UDP
Sändning: 830Kbit Sändning:903kbit
Mottagning:14.75 Mbit Mottagning:8 till 9 mbit
Ursprungligen inskrivet av Amerus huttala du skyller ju allt på tele linan. ge dig ^^
Kanske finns en anledning till det?
Som jag skrev i en annan tråd så är det MYCKET problem med telenäten hemma hos folk då det inte var alls lika noga förr i tiden som det är nu (När man har bredband via telenäten).
Iom att du inte verkar insatt i detta för fem öre så tycker jag att det är du som ska ge dig med dessa idiot kommentarer hela tiden ^^
Och om du nu är så kunnig som du utmärker dig att vara så kan du ju förklara för mig EXAKT hur allt skall vara kopplat för att få ett optimerat förhållande för sitt bredband hemma.
Fick det nya modemet idag....men inte fan blev det bättre !!!!!!!!!
Samma tröga lina fortfarande
det som är så irriterade var att när jag hade min 8/1 eller 10/1 som tjänsten hette så fungerade mitt nät klockrent...helt sjukt egentligen.
Då kunde jag tanka i 1.2 mbit från DC++.....Nu kommrr jag inte ens upp i 500kbit
testar jag fragzone nu så komemr jag upp i ca 600-700 kbit.....Tidigare 1.2mbit
ngn räknekunnig som kan räkna ut vad jag hade för uppkoppling tidigare om jag kunde tanka i 1.2 Mbit??
Njaa...Klart som fan att jag vill ha det lika bra som jag hade innan jag uppgraderade---Eller varför inte bättre.??
Börjara lacka ur riktigt mycket snart....Så jävla tröttsamt att man hade det så bra innan.
Vafan skulle man uppgradera för.
*******uppdatering****
Pratade med support idag igen och tydligen så bor jag inte 3600 meter från telestationen utan 2600 m.
litet missförstånd....Ja ja ...men det hjälper ju inte så mycket.
jag frågade dessutom om Signalvärde och den skulle tydligen vara så bra att jag ska kunna på ut ca 14 mbit.
Signalvärdet var tydligen 15
Nu skulle han iaf ställa ner så jag får 10mbit igen för att testa.........kanske kan vara fel i telestationen ?
Börjar iaf misstänka det.