Bästa 20" TFT, ge mig tips

Permalänk
Musikälskare

Bästa 20" TFT, ge mig tips

Hallå!

Letar efter en bra 20" TFT som man kan spela på utan eftersläp etc.

Priset får vara mellan 6-7000:-

Har kollat på några och än så länge är denna bäst

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313099&cks=PRL

har ni andra alternativ ?!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CM Stacker | Asus P5K | Intel C2D E6600 @ 3.28GHz - 1.375 volt | 2 x OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT | Raptor WD1500ADFD | Leadtek Winfast 8800GTS TDH 640MB | Xfi- Platinum | Dell 3007WFP*HC lcd | Hiper 580w | Zalman CNPS9500 | Logitech Z-5450 |

Permalänk
Medlem

Jag har en 20,1" HP 2035 TFT skärm funkar perfekt, inga eftersläppningar, rekommenderas!

Permalänk
Musikälskare
Citat:

billigt, hur är den i FPS spel ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streamium
Jag har en 20,1" HP 2035 TFT skärm funkar perfekt, inga eftersläppningar, rekommenderas!

Kan bara hålla med, har själv en sådan.
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/sm/WF06b/21067-156223-15...

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockad
Kan bara hålla med, har själv en sådan.

var kan man köpa den?

Märker du eftersläp i tex cs-hl2 etc ?

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
var kan man köpa den?

Du kan köpa den på många ställen titta här!
Nej jag märker inga eftersläp i Cs men hl2 har jag tyvärr inte.
Bf2 på högsta grafik blir det en del eftersläp men det kan man kalla små lagg och beror helt på mitt grafikkort (1600x1200)

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Du kan köpa den på många ställen titta här!
Nej jag märker inga eftersläp i Cs men hl2 har jag tyvärr inte.
Bf2 på högsta grafik blir det en del eftersläp men det kan man kalla små lagg och beror helt på mitt grafikkort (1600x1200)

aha tack för svaret! blir nog en sånn, låter perfekt

man kan vara köra 60Hz med DVI kontakt va?

beställer nog härifrån skärmen verkar as nice

http://www.itonline.se/Index.aspx?prodid=S1972732&f=hp

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Bara?
Nej! det går att köra 70-75hz men rekomenderat är 60.
Upplösningen är 1600 x 1200
jag har faktiskt fått 1920 x 1200
med ett geforce 4 kort
Har aldrig varit möjligt innan, utom det med kortet detta är 100% sant.

Visa signatur

Permalänk
Musikälskare

rekommenderat är 60 ja men va händer om man kör 75?

bränner man skiten typ :S

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av widescreen kan jag rekomendera denna, http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010083101

Har en sådan, och jag ser inga eftersläpningar i spel eller film, spelar mest Battlefield 2, just nu.

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bhaal
Är du intresserad av widescreen kan jag rekomendera denna, http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010083101

Har en sådan, och jag ser inga eftersläpningar i spel eller film, spelar mest Battlefield 2, just nu.

nja blir så skum upplösning, sen har jag inget direkt behov av en wide screen

Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

nja blir så skum upplösning, sen har jag inget direkt behov av en wide screen

Upplösningen ser riktig ut för mig i alla fall. Vet inte om bilden kapas i över och underkant dock.
Men själva ration är riktig

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem

Så länge du inte stör dig på att inte kunna ha över 60/75 fps i spel så funkar skärmen prima. Sitter på en dell 20", och är helnöjd. DOck en nackdel, spel som quake 3 fungerar inte. &0 fps i quake = döden. Allt blir så segt osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

beställer nog härifrån skärmen verkar as nice

http://www.itonline.se/Index.aspx?prodid=S1972732&f=hp

Du kan iof lika gärna köpa en Dell och spara en slant. De använder samma panel i båda skärmarna så de är i princip identiska.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Du kan iof lika gärna köpa en Dell och spara en slant. De använder samma panel i båda skärmarna så de är i princip identiska.

Nja jag tror inte riktigt på det vet att dells 20 tums har samsung panel.
Däremot är dells panel samma som apples skärm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Datorbutiken har den:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HPL2035

Citat:

var kan man köpa den?

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja jag tror inte riktigt på det vet att dells 20 tums har samsung panel.
Däremot är dells panel samma som apples skärm

Eh, va? Dells 2001FP har en panel från LG-Philips. Samma panel sitter i Viewsonic VP201, Philips 200P4 och någon till som jag glömt. Alla dessa skärmar har i princip identiska prestanda, som dessutom är snarlika siffrorna för HP 2035. Jag har inte hittat modellnumret på panelen som sitter i HP 2035, men jag vågar påstå att panelen som sitter i den är samma som i Dell 2001FP och de andra 20,1"-skärmarna, pga den snarlika prestandan plus att antalet tillverkare av paneler är väldigt, väldigt begränsat. Vad jag vet finns det bara en tillverkare som gör 20,1"-paneler med den prestandan.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Eh, va? Dells 2001FP har en panel från LG-Philips. Samma panel sitter i Viewsonic VP201, Philips 200P4 och någon till som jag glömt. Alla dessa skärmar har i princip identiska prestanda, som dessutom är snarlika siffrorna för HP 2035. Jag har inte hittat modellnumret på panelen som sitter i HP 2035, men jag vågar påstå att panelen som sitter i den är samma som i Dell 2001FP och de andra 20,1"-skärmarna, pga den snarlika prestandan plus att antalet tillverkare av paneler är väldigt, väldigt begränsat. Vad jag vet finns det bara en tillverkare som gör 20,1"-paneler med den prestandan.

Hehe jag vet att det inte är en samsung (ville se om du visste) kan du nu säga mig om LG eller Philips gör skärmpanelen till Dell skärmen?
När du svarat på detta så ska jag säga vilket företag som gör Hp l2035 panelen.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Hehe jag vet att det inte är en samsung (ville se om du visste) kan du nu säga mig om LG eller Philips gör skärmpanelen till Dell skärmen?
När du svarat på detta så ska jag säga vilket företag som gör Hp l2035 panelen.

Vad menar du med "LG eller Philips"? Ingen av dem gör LCD-paneler, det är LG.Philips som tillverkar LCD-paneler.
Dells gamla 2001FP och nya 2005FPW använder paneler tillverkade av LG.Philips. Dell 2405FPW använder en Samsungpanel för att LG.Philips helt enkelt inte har en så stor panel. Det syns ganska tydligt på specifikationerna, 2405FPW har nästan samma effektförbrukning som 2005FPW trots att den är 4 tum större och har både bättre ljusstyrka och kontrast.

Jag vet inte vad det är för panel på HP L2035 men den låga kontrasten får mig att tro att det är en S-IPS panel, kanske tillverkad av LG.Philips, som på de andra skärmarna. Om det är samma modell vet jag inte.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Vad menar du med "LG eller Philips"? Ingen av dem gör LCD-paneler, det är LG.Philips som tillverkar LCD-paneler.
Dells gamla 2001FP och nya 2005FPW använder paneler tillverkade av LG.Philips. Dell 2405FPW använder en Samsungpanel för att LG.Philips helt enkelt inte har en så stor panel. Det syns ganska tydligt på specifikationerna, 2405FPW har nästan samma effektförbrukning som 2005FPW trots att den är 4 tum större och har både bättre ljusstyrka och kontrast.

Jag vet inte vad det är för panel på HP L2035 men den låga kontrasten får mig att tro att det är en S-IPS panel, kanske tillverkad av LG.Philips, som på de andra skärmarna. Om det är samma modell vet jag inte.

Hp l2035 är tillverkad av Philips inte LG Philips.
Kontrast låg?
700:1

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut när man surfar i 1680x1050? ex aftonbladet,sweclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Hp l2035 är tillverkad av Philips inte LG Philips.
Kontrast låg?
700:1

Philips producerar som sagt inte tft-paneler. LG.Philips gör det däremot.

Och btw, "ville se om du visste"..? Du hade inte en aning, eller hur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Philips producerar som sagt inte tft-paneler. LG.Philips gör det däremot.

Och btw, "ville se om du visste"..? Du hade inte en aning, eller hur.

Jo! men vad fan snackar du om LG philips?
Jag vet att Philips tillverkar panelen i min skärm!
Philips inte LG Philips kallar tillbaks 11000-14000 Hp l2035 världen över.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo! men vad fan snackar du om LG philips?
Jag vet att Philips tillverkar panelen i min skärm!
Philips inte LG Philips kallar tillbaks 11000-14000 Hp l2035 världen över.

LG.Philips är alltså ett joint venture-företag som ägs av LG och Philips ihop. De producerar paneler till en mängd olika skärmtillverkare - däribland Philips (av naturliga skäl). Philips själva tillverkar inga paneler. Vad är det som är så konstigt med att Philips återkallar en msssa skärmar? Det är ju Philips som står för den färdiga produkten, är det fel på den är det också Philips ansvar att fixa det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spirou
Hur ser det ut när man surfar i 1680x1050? ex aftonbladet,sweclockers

Man kör inte helskärm om man har högre upplösning än 1024*768, vet du.

Permalänk

Jag har tittat efter en SIPS 20" och nästan bestämt mig för Philips 200W6C för ca 5500:-, den har LG.Philips panelen LM201W01 (antingen A5, K1 som Apples 20 Cinema eller B5 som Dells 2005FPW, läs AnandTech för info) och jag har hittat ett spec dokument + en PPT fil med trevlig läsning, matematiska men enkla definitioner och värden för denna panel. Kan ju vara något för spekulanterna här:
http://www.lgphilips-lcd.co.kr/homeContain/jsp/eng/prd/prd200... klicka LM201W01 eller LM230W02 om det är 23" som är intressant

Datablad:
23" - http://www.allamericanlcd.com/graphic_tft/pdf/230lgphilipslm2...
20" (B5 versionen, ingen aning vad som skiljer) - http://allamericanlcd.com/graphic_tft/summary/20_1LGPhilipsLM... samt http://allamericanlcd.com/graphic_tft/pdf/20_1LGPhilipsLM201W...
Den är intressant från sida 17, visar 0.24 som svartnivå, 7,9 resp 12 som responstider osv.

Dessutom kan man kanske be ägare till denna panel kolla sin "Lot Mark" med 13 siffror, sida 27 i PPT filen ovan...? Formen är 201-År-Månad-PanelKod-Fabrikkod-resten serienummer

Visa signatur

Asrock B650m PG Lightning | 9600X | Gigabyte 1070 Ti 8GB | 32GB Corsair 6000MT CL30 | Lian-Li Dan A3

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | Gigabyte GTX 1060 6GB | 16GB@2800MHz | FD Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

LG.Philips är alltså ett joint venture-företag som ägs av LG och Philips ihop. De producerar paneler till en mängd olika skärmtillverkare - däribland Philips (av naturliga skäl). Philips själva tillverkar inga paneler. Vad är det som är så konstigt med att Philips återkallar en msssa skärmar? Det är ju Philips som står för den färdiga produkten, är det fel på den är det också Philips ansvar att fixa det.

Jo men enligt dig skulle väll LG Philips kalla tillbaka skärmarna eller?
Ps! Vet att LG Philips gör paneler tillsammans men Hp l2035 panelen är gjorda av Philps själva!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo men enligt dig skulle väll LG Philips kalla tillbaka skärmarna eller?

Varför då? Som jag sa, Philips producerar den färdiga produkten - det blir deras ansvar. Om det är fel på sätena i en Volvo, vem åtgärdar det felet?

Citat:

Ps! Vet att LG Philips gör paneler tillsammans men Hp l2035 panelen är gjorda av Philps själva! [/B]

Nej. Läs vad som skrivs istället.

Visa signatur