Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Nybliven psp ägare :D

Jo visst är det så, men nu är frågan, hur gör jag så att jag kan spela upp WoW filmer i pspn? Dom flesta är xvid kodade, och psp stödjer inte det. Har hört nått om homebrew men inte hittat så mycket om det.
Nå tipps på hur man kan göra? Länkar etc uppskattas

Permalänk
Medlem

Du kan
1) Encoda filmerna till det format som PSP stödjer (H.264 under V 2.0, AVC över 2.0) med hjälp utav olika program. Jag använder PSPvideo9.

2) Ladda hem "PSPMediaCenter" och titta på Divx filmen där direkt. Närmast värdelöst då det suger batteri som inget annat och det är långtifrån perfekt uppspelning.

3) Encoda filmerna till PMF formatet för överlägsen bild och ljudkvalitét. Är tyvärr dock olagligt då det inte finns några öppna verktyg för PMF standarden.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Du kan
1) Encoda filmerna till det format som PSP stödjer (H.264 under V 2.0, AVC över 2.0) med hjälp utav olika program. Jag använder PSPvideo9.

2) Ladda hem "PSPMediaCenter" och titta på Divx filmen där direkt. Närmast värdelöst då det suger batteri som inget annat och det är långtifrån perfekt uppspelning.

3) Encoda filmerna till PMF formatet för överlägsen bild och ljudkvalitét. Är tyvärr dock olagligt då det inte finns några öppna verktyg för PMF standarden.

Ska testa alternativ nr 1
Tack för hjälpen!

Fler tips är såklart alltid välkommna!

Permalänk
Medlem

För att slippa att göra en ny tråd om film och psp så skriver jag här.

Jag har funderat lite på om det kan vara så att pspn får längre batteritid om man
spelar upp film från minneskortet istället för att köra UMD-skivor, jag menar, för
att få en UMD att funka så måste man ju ha en motor som driver den, som drar ström, så här är min fråga; Drar PSP mindre ström vid filmuppspelning från minneskort än från UMD?

Permalänk

gör så¨här: gå in på: www.psp-forum.com o fråga där på engelska.. dem kan nog mer än de flesta

Visa signatur

Kristofer

AMD 4000+, Asus GeForce 7800 GTX, Asus A8N (nForce 4 Ultra), 2 X 512 A-DATA pc3200, 2X160 Hitachi + 80 gig.

Permalänk
Medlem

koda bara om filmerna till mp4 format och lägg över på minneskort.. finns hur många program som helst.. PSP Video Express
PSP Video 9 och 3GP Converter
CloneDVD Mobile
ImTOO
http://www.pspvideo9.com/

imtoo är bäst men det måste du betala för

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jokkmokksjokke
För att slippa att göra en ny tråd om film och psp så skriver jag här.

Jag har funderat lite på om det kan vara så att pspn får längre batteritid om man
spelar upp film från minneskortet istället för att köra UMD-skivor, jag menar, för
att få en UMD att funka så måste man ju ha en motor som driver den, som drar ström, så här är min fråga; Drar PSP mindre ström vid filmuppspelning från minneskort än från UMD?

Det borde faktiskt vara så. Sedan vet jag inte hur mycket det gör. Vet i alla fall att jag kan sitta och lyssna på radio i bilen hur länge som helst med motorn avstängd. Men om jag lyssnar på cd går batteriet slut på en gång..

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av termnial
Det borde faktiskt vara så. Sedan vet jag inte hur mycket det gör. Vet i alla fall att jag kan sitta och lyssna på radio i bilen hur länge som helst med motorn avstängd. Men om jag lyssnar på cd går batteriet slut på en gång..

Om "på en gång" är mindre än en halvtimme, så skulle jag rekommendera dig att se över ditt batteri.. Då de flesta bilbatterier är på kring 50 Ah, så skulle din bilstereo behöva dra 100A för att tömma batteriet på en halvtimme - och det är otroligt.

Ditt batteri kan vara slitet, eller så behöver du bara fylla på dest. vatten

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G