Permalänk
3dfx Fanboy

B-one?

Någon som har ett konto på https://www.b-one.net/ ??

Funderar på att flytta min domän dit (alt. regga ngt nytt). Priset är ju ofattbart lågt (12kr i månaden), så det känns lite suspekt :).

Om B-one inte är ett alternativ, ge gärna tips på något annat webhotell...

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst för mig iaf.

Permalänk

visst det kostar 12kr i månaden, men det är en startavgift första året.

Billigt hotel för att hosta en hobby sida på, men inget större.

Supporten suger, det ända man får är standard svar på frågor man inte ställt. dock har det blivit lite bättre med live-chat hjälpen som de har nu.

Skala 1-10, ger jag dom 6.

Permalänk
3dfx Fanboy

Ok.. tack för infot..

Får testa dem helt enkelt..

Visa signatur

Runnin with a pump pump
no bluffin we buck buck

Permalänk
Medlem

Använder mig av B-one och är inte speciellt nöjd! Genererar din sida för mycket traffik stänger de bara ner den (fri trafik, yeah right) Supporten har fungerar bra för mig faktiskt! Kom ihåg att om du bara ska ha ett år måste du avbeställa itid! Jag åkte på att ha det i ett år till! pga jag inte läst den paragrafen!

Visa signatur

Asrock 939Dual-SATA2, Opteron 1.8@2.5ghz, 2GB G.skill, 6800LE @12/5

Amd barton 2500 @3400, 512mb Twinmos PC 3200, Geforce Ti4400

Permalänk

Kör med B-One, och det fungerar helt okej för min hemsida (den i sign). Inte perfekt, men helt okej.
Har bla problem med anslutningen till deras pop3-server, man måste försöka 2-3 gånger innan det går alla gånger. Vart nere nån gång, och ibland lite halvslött. Men annars, för privat bruk ser jag inget problem med.

Supporten har jag inte provat, så jag kan inte uttala mig.
Notera, tecknar du webhotell där så betalar du första året på en gång.

EDIT: David_swe hade visst skrivit det redan

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

http://www.manufrog.com kostar väl ungefär samma och är nog bättre. Knäppt bra support.