Gamla Buggy TILLBAKA tack.

Permalänk
Avstängd

Den är helt uppbyggd på php, då pm är en mästare på språket. Den hämtar information från alla siter via. html-koden och uppdaterar på så vis alla priser samtidigt, it's pretty clever.

Visa signatur

[AMD 64 3000+] [Kingston Value RAM PC3200 512MB x 2] [MSI Neo-FIS2R] [PowerColor Radeon 9800 Pro 128mb] [Samsung Spinpoint 200GB SATA2] [NEC 2510] [Antec Phantom 500W] [Zalman Reserator + GPU-block] | [ViewSonic G90f+ 19" CRT] [Chieftec Dragon AX-01SL-D Super MidiTower] [Logitech Cordless Desktop MX 3100] [Q-pad White]

Permalänk
Medlem

jo det vet jag... men det måste va ett helvete att göra en universell
version som tar alla olika typer av sidor

Permalänk
Medlem

Jag extraknäcker som supportare på olika företag och brukade rekommendera buggy när företag (eller kompisar) skulle investera i ny hårdvara. Nu gör jag inte det längre då funktionaliteten är som när som noll. Väldigt krångligt att navigera, var inte alls lika överskådligt som den förra. Nu är det istället prisjakt som får min rekommendation.

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

Och skaparen bakom sidan inser inte att han förlorar intäkter pga företag som inte vill ha något med nya sidan att göra samt oss datornördar som totalvägrar hemsidan pga dess layout och funktioner.

man tycker ju att det borde tändas en lampa någonstans...

Permalänk
Geeks
Grundare

Vad tror ni om detta projekt?

http://search.e0z.se/Search?query=asus+a8n

Inte vi som utvecklar själva, men denna prissökning är under utveckling och vi testar den på SweClockers.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vad tror ni om detta projekt?

http://search.e0z.se/Search?query=asus+a8n

Inte vi som utvecklar själva, men denna prissökning är under utveckling och vi testar den på SweClockers.

Skippa bilderna och gör en tajt sida med smala rader som gamla Buggy eller som nuvarande Prisjakt.

Jag gillar Prisjakt skarp. Lätt att sortera på olika kriterier. Att få listor och kunna sitta och kolla runt är nr. 1. Att bara kunna söka blir inte så dynamiskt.

Permalänk
Medlem

vill ha åxa den....

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Medlem

Håller med er andra, använder inte alls den nya, och ser ingen anledning till det heller.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Hedersmedlem

Egentligen borde det inte vara så svårt att få ihop något som alla gillar. Fixa det helt enkelt med css och ha sedan ett antal olika designer som användarna kan välja emellan. Något i stil med vad som har gjorts med Wordpress:

http://www.alexking.org/software/wordpress/theme_browser.php

Permalänk
Medlem

Håler med till 100%. Gamla Buggy var mycket bättre. Den nya har man bara använd ett par gånger och nu när Prisjakt.se har en datoravdelning så hoppar jag över dit och kommer nog inte använda Buggy fler gånger.

Permalänk
Medlem

Skapar en namninsamling, denna kommer komma upp i en ny tråd!

Edit: Länk till namninsamling http://www.namninsamling.com/site/get.asp?tillbakamedvanligab...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är ju jobbigt att sidan listar affärer men utan länkar, då får man ju söka på google efter addressen till hemsidan då det ofta inte alls är uppenbara namn som .se .com

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man gör för att hitta det man söker, hittar aldrig något på nya buggy utan problem. Gah, säger jag bara, blir bara förbannad då jag går in där och ska hitta några grejor. Antar att jag är för dum eller något, ganska märkligt att man inte ska kunna hitta grejr på en sån sida utan problem då man trots allt har en 140p på Univ, på en utbildning med datoranknytning.

Edit: Sen om jag kommer ihåg korrekt så har de flesta datorbutikerna en speciell sida som lägger upp all information som han sedan hämtar direkt därifrån. Enklast så..=)

Edit: Min statistikbok på engelska är lättare att hitta i. Och då är amerikanarna otroligt jobbiga för dom har inte fattat att man för helvete inte borde skriva massa extra skräp bara för att man får betalt för tecken/sida eller hur det nu var.

Permalänk
Medlem

Har för mig att gamla buggy hade en förödande crash så både hård och mjukvara gick åt pipan. Den som "tog över" buggy fick helt enkelt koda om den från scratch. Så gamla buggy kommer aldrig att återuppstå. För mycket jobb helt enkelt.

Ja. jag tycker också den gamla var bättre.. Får hoppas att de skärper till sig lite

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Hool
Har för mig att gamla buggy hade en förödande crash så både hård och mjukvara gick åt pipan. Den som "tog över" buggy fick helt enkelt koda om den från scratch. Så gamla buggy kommer aldrig att återuppstå. För mycket jobb helt enkelt.

Ja. jag tycker också den gamla var bättre.. Får hoppas att de skärper till sig lite

Menar du gamla TBG? Den dog och återuppstod på det sättet.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Glöm buggy och handla utomlands istället!

HOT HOT HOT -> http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52391...

;b

Permalänk
Medlem

Jopp.. Gamla buggy eller buggy 1.0.

Gamla buggy kommer aldrig mer igen.

Det blev en riktig härdsmälta i det gamla systemet och all kod försvann i /dev/null.

Nuvarande buggy är codat från scratch och hålls inte i av samma människa som gjorde den första.

Får hoppas på nästa version..

Men den gamla ser vi aldrig mer igen.. Borta.. och det fanns inga backups..

Citaret fritt ur eget grumligt minne då det var ett riktigt stort hububb om det på forumet när det begav sig..

Man har ju varit här ett tag.. Även om man nu inte är lika aktiv längre.

( Mitt joindatum är sedan serverbytet då man fick regga om sig )

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha_Hool
Gamla buggy kommer aldrig mer igen.....

Får hoppas på nästa version.....

Men den gamla ser vi aldrig mer igen.. Borta.. och det fanns inga backups.....

Man har ju varit här ett tag.. Även om man nu inte är lika aktiv längre.....

synd att gamla buggy inte kommer tillbaka, men det förstod vi väl redan förra året =/
använder inte buggy alls längre, jag kollar bara de affärer jag känner igen och kollar mellan dem vart det är billigast...

buggy tiden är över =/
inte ens de andra liknande sajterna är nåt att kolla på..

men hur smart är man om man inte tar backup nån gång?
kanske 1 gång i veckan eller månaden minst om man sköter det själv..
men normalt sett ska det ju tas backup varje dag, åtminstone om man sitter på en seriös webhost... =/

jo.. har varit här länge jag också.. är inte heller aktiv här längre..
mestadels på grund av nergång på SweC genom tråkiga trådar..
sen är väl inte ens intresse av supermoddning så stor längre heller, gillade faktiskt den "förra" designen av SweC mer också..

iaf.. synd med buggy, men som sagt.. denna tråd är ju ruskigt gammal nu så
du måste ha gått igenom alla trådar du missat under det år du inte varit online eller?

Permalänk
Hedersmedlem

*låst*
Om ni fortfarande har nått "vettigt" kvar att disskutera i denna tråd så kan ni PM mig, eller någon annan moderator för att låsa upp.