Projekt: C-Box [Självklart med Bilder]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bysse

Du har inte fel men jag kan ju rätta dig i.a.f.
Det tillkommer även en programmeringskostnad på ett par hundra per detalj som ingår.
Och så vill ju Göran och hans jobbarkompisar ha sitt, moms vill säga.

så säg runt 6000:- + moms då = 7500:- Så det är bara att börja spara

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

fan va läckert!!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

Stiligt

GJ!

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem

Idag så nitade vi ihop det sista. Men det blev inga bilder...
På fredag så lämnar vi förhoppningsvis in lådorna på lack. Och när vi får tillbaka dessa så kommer det en massa bilder.

Eventuellt kommer en av lådorna att bli till salu till högstbjudande.

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

har ni kommit nå längre?
´nyfiken

Permalänk
Medlem

Kanske verkar som en dum fråga, men vad är de får något ^.-
(Länken på första sidan funkar inte och de är svårt att hitta något vettigt på Google)

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Kanske verkar som en dum fråga, men vad är de får något ^.-
(Länken på första sidan funkar inte och de är svårt att hitta något vettigt på Google)

En datorlåda kallad C-Box

Nej vi har inte kommit längre p.g.a. att ritningarna aldrig stämmer och det är bristfälliga instruktioner så vi har fått göra om lite saker.

/M

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZtarDuzt
så säg runt 6000:- + moms då = 7500:- Så det är bara att börja spara

Hehe känns som att man förlorar på att köra detta i laser, vi hade kunnat skära detaljerna för hälften av slutkostnaden med vattenskärning.
Sen undrar jag vart du köper ditt svarta material? 4kr är ungefär halva priset på vad alla andra tar

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rIt4rD
Hehe känns som att man förlorar på att köra detta i laser, vi hade kunnat skära detaljerna för hälften av slutkostnaden med vattenskärning.
Sen undrar jag vart du köper ditt svarta material? 4kr är ungefär halva priset på vad alla andra tar

Det gör man säkert

Går säkert att få ner priset om man räknar ordentligt. Men nu räknade jag med vad vi fakturerar ut mot våra största kunder per timme.

Okej 4:- var i underkant såg idag att det var högre när jag kollade runt lite på jobbet.

Sen var detta räknat med alla felskärningar som vi har gjort p.g.a. felaktiga ritningar och konstiga lösningar som inte går ihop Så vi har ju skurit bra mycket mer än en uppsättning.

Skulle ta typ 20 min att skära allt om man tog ritningarna direkt, plus lite material och programeringstid så blir det inte så dyrt.

Men bitarna som blir efter ritningarna är inte till så mycket nytta dock Och att bocka allt på det sätt som dom har tänkt sig är nästintill omöjligt

Men:
skärning 500:-
Programmering: 3-400:-
Bockning: ??
Material: 300:-
+moms 25%

=
15-1600:- (utan bockningen inräknad...

men säg en liten bit över 2000:- totalt...

Men som sagt, man har inte mycket nytta av bitarna om man skär direkt efter ritningarna

ääh... slutbladdrat... tycker endå vattenskärning är tuffare, dock går det ju så långsamt

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Permalänk
Medlem

Hehe om du ska skära ett chassi i 130mm's material så vet du vem du ska kontakta ;)...
Det finaste med vattenskärning är ju att vi har så många fler strålar :), när det är laserskärning har man ju bara en "stråle" (?) ,vet inte vad det heter när man skär med laser. Ah ja

Annars fint bygge, den allra första bilden i ditt första inlägg funkar dock inte för mig, är det en bild på hur den ska se ut när det är klart ?..
Ska bli kul att fortsätta följa processen

Visa signatur

no.. im not suffering from retardedness.. im enjoying every second of it..

Permalänk
Medlem

Okey, Tack för infon ZtarDuzt.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

hur går det? Är ju nyfiken på hur den blev med lack på.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Jag vill oxå se hur det blev med lite färg

Visa signatur

It a butt ache!

Permalänk

gåre frammåt lr? vill se med lack på:P

Permalänk

Våldsamt tufft, hur går det? Är datorn klar?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

hur går de med projektet ? har jag missat nån update så e ja sorry att jag int sett nån ny tråd isåfall, om int. ge resultatet =D

Permalänk

......;)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

bumping ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vadå bumpning?

Det har ju skrivits i tråden minst en gång i veckan...

Back to topic:

BILDER!!!!

Har ni stött på motgångar så håll inte de inne... uppdatera ändå... ni behöver kanske nån bra tanke på vad som ska göras.. Och här inne finns ju tusentals personer som kan hjälpa er... Och så kan man se vad det är som stoppar er o.s.v.. Samt att de hjälper personer och inte göra samma fel..

Permalänk

UPDATE!!! FFS!!

Visa signatur

๑ŅIĉ¹๑