Tappade bygeln till 200gb´arn, tipps på hur man fixar gettobygling eller liknande!

Permalänk

Tappade bygeln till 200gb´arn, tipps på hur man fixar gettobygling eller liknande!

jo. tappade den lilla j*vla bygeln, nu vill jag ha tipps på gettobyglingar så att jag kan använda disken igen. hur gå tillväga?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Så du har inte någon gammal hårddisk eller cd rom eller moderkort eller nått som du kan ta en bygel från ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Sno från något moderkort. ("NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand even if it's labelled 'SEX AND FREE BEER'." - Dave Haynie.)

Alternativt är att du snor till exempel resetknappen från fronten, klipper av kabeln, sätter i kontakten över pinnarna och kortsluter kablarna. Det fungerar.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

brukar följa med en påse byglar när du köper moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
brukar följa med en påse byglar när du köper moderkort

Japp. Samma med chassin, fick en påse me div skruvar och lite byglingar med mitt chieftec.

Permalänk
Medlem

Gå in till närmsta datorhandlare och fråga om du kan få en bygel.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

haru ingen gammal skit dator,, eller nån annan elektronik,, byglingar finns i typ allting,, kan inte va så svårt,, gå till skroten

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt :)

Permalänk
Medlem

Precis, gå till skroten, returmarknaden eller närmsta fuldatormek.. det brukar drälla av sådana

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Det går att ghettobygla med ståltråd.
Jag har gjort så med ett gammalt Sound Blaster 16.

Men det är nog ganska mycket tajtare på hårddisken, så risken att ståltråden kommer åt nån av dom andra pinnarna runt omkring är nog stor.