varning - WoW tråd. problem med inloggning, tar alldeles för lång tid!

Permalänk

varning - WoW tråd. problem med inloggning, tar alldeles för lång tid!

nejmen en wowtråd till.. tänk om vi hade kunnat få ha en officiel tråd istället.. jaja till problemet!

jag har problemet att inloggningen tar vääldigt lång tid, ca 3min sen dess att man skrivit in lösen till jag fått fram char-listen. vet någon vad detta kan bero på? för det var inte så innan den nya patchen. har provat allt; starta om datorn, radera WTF mappen osv. så nu frågar jag er innan jag går vidare till blizzards "hjälp": vad kan det vara som spökar?

om ni löser detta så ska ni få en luftgittar!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Det är patch dag....

En hel del buggar har dykt upp samtidigt som alla realms som är i derast nyaste datacentrum (inkluderat min) inte kommit upp än. Folk sitter och spammar login en gång var 10e sekund för att se om deras realm är uppe. Överbelastning på loginservern helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Re: varning - WoW tråd. problem med inloggning, tar alldeles för lång tid!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
nejmen en wowtråd till.. tänk om vi hade kunnat få ha en officiel tråd istället.. jaja till problemet!

jag har problemet att inloggningen tar vääldigt lång tid, ca 3min sen dess att man skrivit in lösen till jag fått fram char-listen. vet någon vad detta kan bero på? för det var inte så innan den nya patchen. har provat allt; starta om datorn, radera WTF mappen osv. så nu frågar jag er innan jag går vidare till blizzards "hjälp": vad kan det vara som spökar?

om ni löser detta så ska ni få en luftgittar!

som du sa, den nya patchen..tack hej...

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Trodde inte att det fungerade att logga in alls jag tills för en stund sen jag provade. Tog en stund men so msagt så är det överbelastat då det är patch-dag

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Det är likadant för mig.

Autehticating (Eller vad det står) tar ungefär 1 minut.

Handshaking tar också runt 1 minut.

Sen är det loggning som gäller

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

tog 2min att logga in. 25min att visa character list och 10min för själva spelet att ladda upp. Har varit så i 1vecka nu på serven stormreaver.

Visa signatur

Lingonmannen

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så svårt att sköta servrarna.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Hehe, 3 minuter. Kom tillbaka när det tar en timme :/

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

3 min? Jävlar, du har tur...

Förresten, vad gör/finns i WTF mappen?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Att det ska vara så svårt att sköta servrarna.

Att det ska vara så svårt för folk att sluta klaga, det hjälper liksom inget med 3000 trådar om "MIN SERVER ÄR NERE!!" "DET TAR TID ATT LOGGA IN!!", det är patchdag idag, herregud.

(btw, det där var inte riktat åt dig Albinsson, bara härmade ditt inlägg)

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Nu tar det ju bara några sekunder så är man inne! *happy*

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
3 min? Jävlar, du har tur...

Förresten, vad gör/finns i WTF mappen?

Alla dina inställningar är sparade där. Bla hur dina chatlogs är upplaggda, UI layout och även keybindings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badkharma
Alla dina inställningar är sparade där. Bla hur dina chatlogs är upplaggda, UI layout och även keybindings.

Öh? Men om man tar bort den försvinner ju allt sånt? Och så skapas en ny sen. Eller? Varför säger folk att man ska ta bort den? :/

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Öh? Men om man tar bort den försvinner ju allt sånt? Och så skapas en ny sen. Eller? Varför säger folk att man ska ta bort den? :/

Ibland kan det vara nödvändigt om man råkar mixtra lite för mycket. Kan dock rekomenderas att tömma den någon gång ibland om man skiftar mellan olika moddar.

Raderar man mappen skapas en ny automatiskt, dock så brukar många skriva radera WTF, WDB etc" utan att ha en aning om varför man ska göra det.

Permalänk
Medlem

Re: Re: varning - WoW tråd. problem med inloggning, tar alldeles för lång tid!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
som du sa, den nya patchen..tack hej...

Nej behöver inte vara nya patchen.

Har samma problem, och hade det innan patchen också.
Fast de gäller bara stormscale. Tar typ 5-10min att få fram en char list på stormscale.
Men väljer jag en annan realm så går de på direkten.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: varning - WoW tråd. problem med inloggning, tar alldeles för lång tid!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Nej behöver inte vara nya patchen.

Har samma problem, och hade det innan patchen också.
Fast de gäller bara stormscale. Tar typ 5-10min att få fram en char list på stormscale.
Men väljer jag en annan realm så går de på direkten.

Nja, jag tror inte du provat _ALLA_ realms, och jag har iaf inte haft några såna problem förutom igår och idag. Och sen loggar jag inte ut och in ofta heller så det hjälper väl

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lingonmannen
tog 2min att logga in. 25min att visa character list och 10min för själva spelet att ladda upp. Har varit så i 1vecka nu på serven stormreaver.

mm... vissa yrar runt för mycket. Det har varit sådär ett litet tag nu och är helt random för vem det skal hända. Det står även på wow's forum att de försöker fixa problemet.

Varför starta en wow login problem tråd när det finns en massiv wow forum på den officiella sidan där även staff hänger? Oj ja just det.. nisse swec skulle ju trolla bort alla server problem blizzard har.
Inget offentligt! Ta inte illa upp.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Orka whina på seg loginserver, vår jävla server har varit nere i 10h nu.

EDIT: 14h

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Laughing skull är fortfarande nere Sluta klaga.

Permalänk
Medlem

Japp Magtheridon nere nu med, 24h 7min and counting.

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

Mmm, funderar fan på att byta server igen Lagtheridown är alldeles för jäkla seg varje patchning...

Permalänk

tar fortfarande lika lång tid att logga in...

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Tog 40min för mig att byta till min alt -_-

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

http://users.pandora.be/nyo/images/isthiswow.jpg

Något som postades på Fz.se:s forum. Tycker det stämmer in på situationen rätt bra. WoW:s kundsupport är verkligen riktigt, riktigt, riktigt usel...

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
http://users.pandora.be/nyo/images/isthiswow.jpg

Något som postades på Fz.se:s forum. Tycker det stämmer in på situationen rätt bra. WoW:s kundsupport är verkligen riktigt, riktigt, riktigt usel...

Du menar serverproblem?

Jag tycker att kundsupporten är helt utmärkt, Servrarna skulle dock behöva cappas med en lägre playerlimit så att vi slipper dom hemska laggen och väntetiderna.

Permalänk
Medlem

Retrieving character list 30 min, loading screen 20 min - Disconnected.

När ska de små idioterna ta och fixa servrarna?! Detta börjar bli lite småirriterande. Dessutom blev jag avstängd från deras forum nyss.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Retrieving character list 30 min, loading screen 20 min - Disconnected.

När ska de små idioterna ta och fixa servrarna?! Detta börjar bli lite småirriterande. Dessutom blev jag avstängd från deras forum nyss.

Seriöst? hahaha... vad gjorde du för en idiotisk och pinsam sak nu då?

Edit:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Seriöst? hahaha... vad gjorde du för en idiotisk och pinsam sak nu då?

Idiotisk och pinsam? Jag skrev bara precis vad jag tycker.

Edit: Jag har spelat på Stormscale sedan EU-releasen. Det är ingen lvl 10a vi snackar om.

Förresten så la Stormscale ner precis när vi skulle öppna porten till AQ.

Visa signatur

Permalänk
Sötast
Citat:

Konstruktiv kritik brukar fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit: Jag har spelat på Stormscale sedan EU-releasen. Det är ingen lvl 10a vi snackar om.

Förresten så la Stormscale ner precis när vi skulle öppna porten till AQ.

Eh, hur hade ni tänkt göra det? stormscale har sammlat in typ 8-9% av allt som behövs...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.