Permalänk
Medlem

Köpråd till ny mus!

Hejsan!

Min Intelli explorer 4.0 har börjat funka lite taskigt. Den reagerar inte på musklick m.m..

Nu till saken, jag behöver lite råd till en ny mus. Helst under 500-lappen. Har en qpad musmatta, de flesta mx funkar väl mycket fint med en qpad?

Spelar mycket Wow och Bf2.

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Razer Prosolution 1.6, grym mus! Snygg som satan och den funkar helt perry.

EDIT

Sök på detta, finns många trådar om samma sak

Permalänk

Logitech MX518 - världens skönaste mus.

Permalänk
Medlem

Logitech G7 köpte nyss en updaterade från mx510 det var som dag och natt...

edit: oj såg inte under 500...

Visa signatur

Jah Guidance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av At The Gates
Logitech MX518 - världens skönaste mus.

Word;)

Eller om du kan sträcka dig till 600 och inte vill ha mer än 1 tumknapp finns ju G5 grymt skön mus det med. 2000dpi och man kan själv bestämma vikten på den:)

Permalänk
Medlem

Tack för råden. Ska pröva min polares Razer. Har känt lite på den, tycker att musen var alldeles för lätt, kunde ju iofs vart kassa skates...

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Medlem

Om du byter till nyare skates så kommer den ju att kännas ännu lättare för att den glider bättre. Razer är en väldigt lätt och liten mus som är rätt jobbig att hålla i om man har stora händer, som jag har

Jag skulle rekomendera dig en MX518. Skitbra mus

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Det får nog bli med MX518 Lirat en del med min andra polares mx, vet dock inte villken.. Blå är den :]

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite
Logitech G5 - är den nått att ha?

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Lånar tråden lite
Logitech G5 - är den nått att ha?

I början så var den rätt kinkig med musmattor, men logitech släppte vist någon updatering så den ska funka bra nu. Den är väldigt skön att hålla, men den har för få knappar. Den har bara en bakåt knapp och två knappar man ställer sensen med. Allså har du bara en knapp du kan programera utöver de vanliga knapparna.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Razer är Über för stora händer, slipper få skavsår från musmattskanten nu ialla fall!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
I början så var den rätt kinkig med musmattor, men logitech släppte vist någon updatering så den ska funka bra nu. Den är väldigt skön att hålla, men den har för få knappar. Den har bara en bakåt knapp och två knappar man ställer sensen med. Allså har du bara en knapp du kan programera utöver de vanliga knapparna.

Låter nice med sens inställningen på två knappar... Det blir nog en mx518!

Tack för alla tips!

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk

Köpte en G5 idag och jag är helnöjd. Ushligt skön och hitills har jag inte haft några probs med den.
Ska sätta mig ner i helgen och arbeta mig igenom några spel så man får upp känslan men den äger Logitechs Wingman Gamingmouse dock...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you