Få VLC att öppna flera .rar filer?

Permalänk

Få VLC att öppna flera .rar filer?

Skulle vilja titta på några stora packade (utan uppehovsrätt) filmer i OSX utan att behöva packa upp dem (går segt med min 4200rpm disk).
I Windows fick jag igång detta genom att gå in i mappalternativ och lägga till filändelsen och visa den till VLC. Då kunde man klicka på en av .rar filerna så gick det att se hela filmen (gick dock inte att spola som jag hört att det går på xbox).
Någon som vet om detta är möjligt i OSX, med ex. VLC eller Mplayer?

Permalänk
Medlem

I windows hade jag en bat-fil som använde kommando-delen av winrar och packade upp filmen. Det blev då ett jämnt flöde man kunde streama med VLC. Jag ska se om jag kan hitta .bat-filen sen

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zapher
I windows hade jag en bat-fil som använde kommando-delen av winrar och packade upp filmen. Det blev då ett jämnt flöde man kunde streama med VLC. Jag ska se om jag kan hitta .bat-filen sen

Den vore mäkta önskad <3

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

Vadå går det att få igång .bat i osx?

Permalänk
Medlem

Tja, en .bat är ju bara en rad kommandon, och kanske fungerar med liknande kommandon i mac os x.

Permalänk
Medlem

Vore också väldigt tacksam om det gick och lösa.

Permalänk
Medlem

körde också så i windows förut, skitsmidigt. lösningen finns här i forumet nånstans.

Permalänk
Medlem

Om man börjar packa upp en film går det att titta/streama den i Mplayer i windows, vet inte om det funkar i os x dock.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.