World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
inget med disc att göra.
Det är en bugg i nurfed beta.
Du får disabla blizzards party frames. Finns i interface options har jag för mig.

Hittar ingenting... Attans också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Som du säkert vet så finns det ganska stora likheter mellan en mage och en warlock, båda fokuserar på magin en mage har frostbolt/fireball och blizzard medans en warlock har Shadowbolt och Rain of Fire. skillnaden är att Mages har lite fler direktverkande spells medans warlocks har många DoT-spells (Damge over Time) och även fler channeld-spells. Båda klasserna har också några magier som inte används direkt i strid mages har ju Teleport, conjure water/bread, Arcane intelect och Mage/frost armor medans warlocks har ritual of summoning, Soulstone och Demon armor.

Så långt är skillnaderna små men det finns en enorm skillnad och det är warlockens pets, och dom gör verkligen skillnad, warlocken har 4 (eller 6...) olika pets som fyller väldigt olika funktioner. Impen är en magiker som har slänger fireballs på fienden och buffar locken, Voidwalkern är en tank, Sucubusen seduce vilket (i pvp åtmindstånde) är extremt användbart och sist men inte minst felhuntern (Felhound heter dom igentligen... jävla namnbyten ) är en anti-magiker som bokstavligt talat äter upp div. magiska effekter och kan förhindra att motståndaren använder magi. Det finns 2 till, Infernal och Doomgaurd (tror dom döpte om den med) men dom är inte särskillt användbara utan mer en kul grej.

Även om mages kompenseras för bristen på pets på ett eller annat sätt så är warlocken ofta bättre. Speciellt solo, att grinda med en mage är riktigt segt medans en warlock krossar fiende efter fiende utan minsta problem just tack vare sina pets. En warlock är också mycket, mycket mer flexibel (klart mest flexibel av alla klasser i spelet), spelstilen kan ändras enormt mycket beroende på talent build och vilken pet man har framme. Om du kör på en destruction-build så får du massvis med sätt att skada motståndaren väldigt mycket och väldigt snabbt, Om du istället satsar på Affliction så kan du antagligen döda ett oändigt antal fiender utan att behöva ta någon längre paus, Sedan har vi Demonology vilket kan göra dig näst intill odödlig, för med Soullink tål man mer stryk än någon annan klass.

Jag spelade en mage till lvl 21 (eller var det 22?) och gillade det inte alls, jag trodde det berodde på att jag föredrog närstrid men det var bara mages som är allmänt tråkiga, warlocks däremot är riktigt roliga att spela.

Summa sumarum: Gör en warlock om du väljer mellan mage och warlock. Mages är inte kul längre, tro mig, har lirat mage i över ett år nu.

Att warlocks är bättre på att grinda vet jag inte, jag dödar allt snabbt och lätt utan att behöva dricka.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Som du säkert vet så finns det ganska stora likheter mellan en mage och en warlock, båda fokuserar på magin en mage har frostbolt/fireball och blizzard medans en warlock har Shadowbolt och Rain of Fire. skillnaden är att Mages har lite fler direktverkande spells medans warlocks har många DoT-spells (Damge over Time) och även fler channeld-spells. Båda klasserna har också några magier som inte används direkt i strid mages har ju Teleport, conjure water/bread, Arcane intelect och Mage/frost armor medans warlocks har ritual of summoning, Soulstone och Demon armor.

Så långt är skillnaderna små men det finns en enorm skillnad och det är warlockens pets, och dom gör verkligen skillnad, warlocken har 4 (eller 6...) olika pets som fyller väldigt olika funktioner. Impen är en magiker som har slänger fireballs på fienden och buffar locken, Voidwalkern är en tank, Sucubusen seduce vilket (i pvp åtmindstånde) är extremt användbart och sist men inte minst felhuntern (Felhound heter dom igentligen... jävla namnbyten ) är en anti-magiker som bokstavligt talat äter upp div. magiska effekter och kan förhindra att motståndaren använder magi. Det finns 2 till, Infernal och Doomgaurd (tror dom döpte om den med) men dom är inte särskillt användbara utan mer en kul grej.

Även om mages kompenseras för bristen på pets på ett eller annat sätt så är warlocken ofta bättre. Speciellt solo, att grinda med en mage är riktigt segt medans en warlock krossar fiende efter fiende utan minsta problem just tack vare sina pets. En warlock är också mycket, mycket mer flexibel (klart mest flexibel av alla klasser i spelet), spelstilen kan ändras enormt mycket beroende på talent build och vilken pet man har framme. Om du kör på en destruction-build så får du massvis med sätt att skada motståndaren väldigt mycket och väldigt snabbt, Om du istället satsar på Affliction så kan du antagligen döda ett oändigt antal fiender utan att behöva ta någon längre paus, Sedan har vi Demonology vilket kan göra dig näst intill odödlig, för med Soullink tål man mer stryk än någon annan klass.

Jag spelade en mage till lvl 21 (eller var det 22?) och gillade det inte alls, jag trodde det berodde på att jag föredrog närstrid men det var bara mages som är allmänt tråkiga, warlocks däremot är riktigt roliga att spela.

Tackar dig jätte mycket för att du förklarade så bra i detalj o tog dig tid, verkligen schysst
Blir nog att köra igång Warlock Tack ska du ha Curly

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Summa sumarum: Gör en warlock om du väljer mellan mage och warlock. Mages är inte kul längre, tro mig, har lirat mage i över ett år nu.

Att warlocks är bättre på att grinda vet jag inte, jag dödar allt snabbt och lätt utan att behöva dricka.

Vi får se vad som händer nu när de ska reviewa, men nu har de bestämt sig för att reviewa mages tillsammans med shamans, låter inte så bra då mage är jävligt dåliga som de är nu... De ska vara jäkligt bra damage dealers men ändå är warlocks oftast bättre, även hunters ofta...

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Banyan
Du kan lugnt berätta, vi spelar inte på samma. Sitter på Stormscale.

Har för mig att det var ett macro för att spamma general?

/macro
då får du upp macro funktionen, [New] för att göra en nytt macro, döp den och välj nån lämplig bild. I textrutan nedanför skriver du tex;
[code]
(kör detta i

format för att du skall se mellanslagen bättre) /1 . _________________________ /1 . _..-----II-----.._ \_ /1 . _/ ROFLOCOPTER \_________/\/ /1 . \_____________________________/\ /1 . \O/ \/

/1 -> för att skriva i general
. -> behövs oftast för att få en början innan blankstegen
Testa dig fram med mellansteg osv med /s istället för /1 Annars lär du snabbt bli på /ignore list från alla i samma område.

Missbrukas på egen risk, lätt att hamna på folks ignore list med liknande.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Vi får se vad som händer nu när de ska reviewa, men nu har de bestämt sig för att reviewa mages tillsammans med shamans, låter inte så bra då mage är jävligt dåliga som de är nu... De ska vara jäkligt bra damage dealers men ändå är warlocks oftast bättre, även hunters ofta...

Jupp, blir det inte roligare att spela som mage blir det att rerolla.

Bästa tråden jag nånsin läst på eu forumen: http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-mage-en&t=...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

behöver ett bra farm ställe , är shaman.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
Horde, Prow

Själv då?;P

Darthorn (horde). Ska hälsa när jag ser dig

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak

Om det är kul eller inte är ju en smaksak beroende på spelstil och vilka utmaningar man gillar. Warlocks är i högre grad att stå still och trycka på knappar vilket blir både easymode och inte speciellt roligt i mitt tycke (i raids blir det dock mycket stillastående för båda). Av de möjliga alternativen i de klasserna är frost mages klart roligast att spela för mig då man måste lära sig bemästra olika avstånd och röra sig mycket. För tillfället är dock inte mages skada hög nog att uppväga att de tål minst så det kanske inte är det bästa valet för tillfället att börja på en PvP-server där man kan bli gankad hursomhelst.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa

Att shamans får sin review samtidigt behöver inte betyda speciellt mycket. Det Blizzard sagt hittills om mage-reviewen låter riktigt bra i mina ögon, t ex att Evocation och IAE förmodligen kommer bli trainer spells vilket innebär 6 fria talentpoints för de flesta. Också lägre downtime och antagligen högre skada för AoE och instants är utlovat samt mer synergi mellan frost och fire-träden. Sedan är det ju förmodligen en hel del de inte sagt ännu.

Vad gäller skada är warlocks och mages ganska lika i raids men en välutrustad hunter kommer alltid vara före när det är mest single targets. Detsamma gäller rogues, vilket kommer gälla än mer efter deras patch. I raids är det dock inte mages skada som är begränsningen utan för få sätt att minska aggro. I PvP kan ingen klass bursta som en mage (AP-specad såklart), som dessutom kan göra det "närsomhelst" och från avstånd. Dock skulle normalskadan eller överlevnadsförmågan behöva öka för att klassen ska bli balanserad mot andra.

Permalänk
Medlem

asså vafan , är shaman o köpte nyss the unstoppable force och speccade om , har jag unstoppable force på mig har jag 11% chans o critta , tar jag på mig min sköld och mace har jag 14% chans o critta o ingen av dom ger agility eller crit :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isis
asså vafan , är shaman o köpte nyss the unstoppable force och speccade om , har jag unstoppable force på mig har jag 11% chans o critta , tar jag på mig min sköld och mace har jag 14% chans o critta o ingen av dom ger agility eller crit :S

Skilla upp i 2hands mace skillen först...

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Jag är mage och tycker inte det är så kul, det funkar ju bra mot mobs och så, men i PvP så kan jag bli slaktad av de flesta klasser..
Warlocks har jag inte en chans mot, jag och en till mage vart attackerade av en 36 Gnome lock och vart ägda ...
Har rerollat en hunter nu istället...
Ska se om jag ska spela på magen sen vid rewieven.. ( -_-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Om det är kul eller inte är ju en smaksak beroende på spelstil och vilka utmaningar man gillar. Warlocks är i högre grad att stå still och trycka på knappar vilket blir både easymode och inte speciellt roligt i mitt tycke (i raids blir det dock mycket stillastående för båda). Av de möjliga alternativen i de klasserna är frost mages klart roligast att spela för mig då man måste lära sig bemästra olika avstånd och röra sig mycket. För tillfället är dock inte mages skada hög nog att uppväga att de tål minst så det kanske inte är det bästa valet för tillfället att börja på en PvP-server där man kan bli gankad hursomhelst.

Att shamans får sin review samtidigt behöver inte betyda speciellt mycket. Det Blizzard sagt hittills om mage-reviewen låter riktigt bra i mina ögon, t ex att Evocation och IAE förmodligen kommer bli trainer spells vilket innebär 6 fria talentpoints för de flesta. Också lägre downtime och antagligen högre skada för AoE och instants är utlovat samt mer synergi mellan frost och fire-träden. Sedan är det ju förmodligen en hel del de inte sagt ännu.

Vad gäller skada är warlocks och mages ganska lika i raids men en välutrustad hunter kommer alltid vara före när det är mest single targets. Detsamma gäller rogues, vilket kommer gälla än mer efter deras patch. I raids är det dock inte mages skada som är begränsningen utan för få sätt att minska aggro. I PvP kan ingen klass bursta som en mage (AP-specad såklart), som dessutom kan göra det "närsomhelst" och från avstånd. Dock skulle normalskadan eller överlevnadsförmågan behöva öka för att klassen ska bli balanserad mot andra.

Buffa överlevnadsförmåga på mage? Du skämtar? Gör en warrior och försök döda en skillad mage utan att använda PvP trinket och bomber... just det, det går inte. Ni kan ta bort 2/3 av min hälsa med 1 crit som ni kan skjuta på 30 yards eller vad det är, medan jag får kämpa för att ens komma i melee range. Och när jag gör det så får jag slå bort 2 olika bubblor först, och för att ha en chans att döda er måste jag få av minst 2st jättecrittar, vilket inte händer så ofta. Och så glömde jag ju nämna att ni har 70% critchans med era frostbolts när jag sitter fastfryst. Så sluta gnäll att mage är svag snälla. Inte ovanligt att en mage matar igenom mina 5k HP på ~5sec, och under den tiden sitter man i en frostnova och kan inte göra nått. GG.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Ja, alla klasser har sina för- och nackdelar.
Ingen klass kan vara bäst mot allt.

Permalänk
Medlem

Exakt, och mages är ju bäst mot warriors och sämst mot typ.. allt annat.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Jag är mage och tycker inte det är så kul, det funkar ju bra mot mobs och så, men i PvP så kan jag bli slaktad av de flesta klasser..
Warlocks har jag inte en chans mot, jag och en till mage vart attackerade av en 36 Gnome lock och vart ägda ...
Har rerollat en hunter nu istället...
Ska se om jag ska spela på magen sen vid rewieven.. ( -_-)

1on1, world PvP är ni bäst.

Men i en AV, så är ni köttfärs.

[Insert warrior charge sound] -> Mage dies.

Det kan ju också bero på att det jobbigt med alla targets, även fast du plockar en warrior så har du oftast
3-4 nya på dig samt 5 hunters och 5 mages som nukar dig.

Permalänk

Asnan och lord_dubbdäck, har ni ens spelat mage?

Vi har inget hp, utan mana är vi skit, vi gör inte tillräckligt med damage för att vara en så "mana-baserad" klass, en warrior utan rage gör ju fortfarande dmg.
Vad gör en mage utan mana? Dör.
Vad gör en lock utan mana? Skaffar mana/ sacrificiar pet. Fear - DoT's.

1 on 1 ute på fältet, då är Locks bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Buffa överlevnadsförmåga på mage? Du skämtar? Gör en warrior och försök döda en skillad mage utan att använda PvP trinket och bomber... just det, det går inte. Ni kan ta bort 2/3 av min hälsa med 1 crit som ni kan skjuta på 30 yards eller vad det är, medan jag får kämpa för att ens komma i melee range. Och när jag gör det så får jag slå bort 2 olika bubblor först, och för att ha en chans att döda er måste jag få av minst 2st jättecrittar, vilket inte händer så ofta. Och så glömde jag ju nämna att ni har 70% critchans med era frostbolts när jag sitter fastfryst. Så sluta gnäll att mage är svag snälla. Inte ovanligt att en mage matar igenom mina 5k HP på ~5sec, och under den tiden sitter man i en frostnova och kan inte göra nått. GG.

Epic geared warriors kan definitivt ta ner mages mycket lättare än de flesta andra kan ta ner sin "nemesisklass". Problemet med mages är att deras svaghet kan utnyttjas av ALLA klasser eftersom vår största nackdel är att vi har minst hp av alla.

Sedan har du lite skeva argument. Det är bara frost mages som har mer critchans på frusna mål och den talenten lägger som mest till 50%. Det är extremt få frost mages som har 20% crit utöver det eftersom vi måste välja mellan +damage och +crit, till skillnad från många andra klasser. Själv har jag t ex bara 9% vanlig critchans, trots att jag är till hälften T2 eller motsvarande random items (dvs från BWL och uppåt). Det är också bara frost mages som har sin top tier talent som har en extra sköld (som dessutom kan bli dispellad för en liten kostnad). Med till detta får man ha i åtanke att frost spec något som höjer effektiviteten mot melee och sänker den något mot casters.

Jag är dock inte någon som gnäller över att mages är värdelösa och jag vill inte att vi ska bli nästa klass som warlocks eller shadow priests. Jag vill ha en välbalanserad och rolig klass, inte allmän easy mode.

Permalänk

Nu råkar det ju vara så att Mages är i princip den enda klass som inte fått en översyn av sina talents på länge. Mages kommer att bli buffade snart så håll ut.

Permalänk

Har blivit så bra nu att jag tänker spela in en PvPvideo, men det Fraps som jag har klarar bara av att spela in 30sekunderoch filmerna blir ENORMT stora. Jag undrar om det finns någon annan verson av Fraps eller något annat program som kan spela in filmer av det jag gör, helst gratisprogram. När jag redigerar filmerna så använder jag moviemaker, finns det något bättre?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många XP man får totalt om man upptäcker precis ALLA ställen?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Vad har ni hunnit till för levels på nya servrarna?

Själv har man av en slump blivit GM för best equippade, största, mest seriösa och högst levlade guildet på Ravenholdt! Rätt soft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Någon som vet hur många XP man får totalt om man upptäcker precis ALLA ställen?

Finns ju en mod som kollar sånt :> uhm.. typ KillLog eller nåt sånt hette den, den samlade ens bästa crits med olika attacker, samt total exp från alla mobs, och från "exploring" :> + lite annat skojs, inte använt den på ett tag dock.

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Har blivit så bra nu att jag tänker spela in en PvPvideo, men det Fraps som jag har klarar bara av att spela in 30sekunderoch filmerna blir ENORMT stora. Jag undrar om det finns någon annan verson av Fraps eller något annat program som kan spela in filmer av det jag gör, helst gratisprogram. När jag redigerar filmerna så använder jag moviemaker, finns det något bättre?

Komprimera .avi i vegas eller annat program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren

tyvärr så måste man ha fullversionen av fraps för att kunna spela in över 30sekunder, dvs att du måste betala.

Permalänk
Medlem

Alla klasser har ju sina nemesis:P

Jag är en warrior och personligen så fruktar jag mages och shadowpriests mest.

Mages: Dom fryster fast en,sheepar och teleporterar och gör sjukt med skada. Mkt störande och nästan omöjlig att döda om man inte är den som attackerar först:P

shadowpriests: powerhouses ftw?

Sen måste jag ju säga att Warlocks är några man helst gärna undviker med deras 0.0 cooldown på Fear är dom ett störobjekt,men har man Recklessness redo sitter jag och skrattar för mig själv när jag chargar:P

Lättaste att döda,om man åter igen attackerar först,tycker jag är hunters. Redan dödat 3 lvl 60s (var 50,nu lvl 51) , men får en hunter börja attacken är jag totalt mos.

Dom jag gillar att jaga är Druids *evil grin*.

EDIT:
Skaffade "Ice Barbed Spear" idag,hade tidigare Kang The Decapitator med Crusader Enchant.
Hittils är jag klart besviken på Polearmen,den har bättre stats än Kang men tycker det tar betydligt längre att döda både i pvp och pve (båda är lika "snabb") ,nån annan som haft båda som kan ge nån klarare syn på saken?
Kan doc bara vara jag som inte har full skill i Polearm än , hoppades på riktig "man-killer" efter dom där timmarna jag spenderade i AV/WSG/AB för att få den men fick en jäkla lysande grillpinne istället...:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluf
Har för mig att det var ett macro för att spamma general?

/macro
då får du upp macro funktionen, [New] för att göra en nytt macro, döp den och välj nån lämplig bild. I textrutan nedanför skriver du tex;
[code]
(kör detta i

format för att du skall se mellanslagen bättre) /1 . _________________________ /1 . _..-----II-----.._ \_ /1 . _/ ROFLOCOPTER \_________/\/ /1 . \_____________________________/\ /1 . \O/ \/

/1 -> för att skriva i general
. -> behövs oftast för att få en början innan blankstegen
Testa dig fram med mellansteg osv med /s istället för /1 Annars lär du snabbt bli på /ignore list från alla i samma område.

Missbrukas på egen risk, lätt att hamna på folks ignore list med liknande.

Ingen som har en lista på alla såna saker som funkar eller?

Har typ sett Carepolice, Whinepolice, massa annat

Ingen som har flera?

Permalänk
Medlem

Vad skall en druid ha mycket av? Strength? Intellect? Spirit? etc etc.

Tacksam för svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Ingen som har en lista på alla såna saker som funkar eller?

Har typ sett Carepolice, Whinepolice, massa annat

Ingen som har flera?

finns ju alltid:

/1 . |^^^^^^^^^^ ^^^ ||______
/1 . |.The WHO GIVES A | ||'""|""\_,_
/1 . | __ FUCK TRUCK __ l ||__|__|_|)
/1 . |(@)(@)****(@)(@)****|( @)**

(nu vet jag inte om jag gjorde mellanslag och sånt rätt.

ifall du nu frågade efter fler sånna här bilder då d.v.s

Permalänk
Medlem

Precis, exakt. Borde ju finnas en del, kan ingen skicka en sida ett eller dokument med lite sånt?