World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Jag som dinga 60 innan idag, så är Xavius nere nu Så typiskt, skulle precis börja fixa mina Feralheart saker för ZG ikväll

Permalänk
Medlem

Vad skall en druid ha mycket av? Strength? Intellect? Spirit? etc etc.

Tacksam för svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
Börjar bli lessen på Blizzard nu. kan de inte fixa Hunter buggen? Min hunter tar fram svärdet när hon ska skjuta aimed shot och ibland håller hon bågen ner mor marken när hon skjuter etc. börjar bli tråkigt att spela när det ska vara så buggat

asnan: börja grinda i Wpl så ja kan döda dig om och om igen

Haha, det är väll dit jag får dra mig, spelar inte med min main just nu!

Ganka på du, jag skickar mina stygga kompisar på dig så du blir gankad i evighet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k

Tacksam för svar!

Jag kör mestadels på Spirit och Intellect nu på lvl 60 då jag i princip bara ska hela.

När jag körde Fury pumpade jag Agility som bara den och hade + strengt med.
Mer agility = fler critts = snabbare combo points

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
Varför kan man inte komma in på cissa servrar längre, te x lirar på dentarg kan inte hitta servern och vissa andra.. är det så för er andra med? har inte hängt med så så mycket är ny !

Du får allt stå ut med lite downtime, särskilt på patchdagar. Det ska sägas att det nog inte är helt lätt att hålla en hel serverpark som används under så extrema förhållanden uppe hela tiden, finns många företag som har lite maintenance och downtime men oftast påverkar det ju bara de som arbetar på företaget, inte flera millioner människor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Duell, sen sprint.

Funkar ju om man har epic mount också...

Edit: Nån som vet nått roligt ställe att questa/grinda på, förutom Felwood när man är på lvl 54?

Att komma in me rogue med sprint + att komma in med epic mount. Villken väg tar du dig in då?..

Är intresserad av att veta.

Permalänk
Medlem

Fråga !
Varför ska man inte köpa guld?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Fråga !
Varför ska man inte köpa guld?

För att man är en tönt om man gör det, för att man är en lat jävla snorunge om man gör det, för att det inte är tillåtet av blizzard, för att det inte gynnar någon och för att du ses som ett arsle när folk får reda på det. Varför lira WoW överhuvudtaget om du nu egentligen inte vill spela det? Vari ligger bedriften att köpa guld för riktiga pengar? Jag skulle aldrig köpt pengar för att ha råd med min epic mount, jag tjänade ihop varje öre själv och jag är stolt över det, det känns meningsfullt att rida runt på det för att det är en symbol för mitt ändlösa farmande. Sen att jag inte har särskilt mycket pengar kvar just nu, det kvittar för jag är nöjd.

Jag ska inte säga att det stör ekonomin, för det gör det egentligen inte, det är inte så att pengarna plötsligt dyker upp på realmen, det är ju trots allt nån stackars kines som sitter med hundra andra stackars kineser i en källarhåla och dör av tristess för några ynka spänn i timmen. Så om du vill bidra till det fortsatta utnyttjandet av östasien så varsågod. Du kan lika gärna åka till thailand och köpa sex då.

Permalänk

Alla köper vi tjänster här i världen. Även du darkmoon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Börjar bli lessen på Blizzard nu. kan de inte fixa Hunter buggen? Min hunter tar fram svärdet när hon ska skjuta aimed shot och ibland håller hon bågen ner mor marken när hon skjuter etc. börjar bli tråkigt att spela när det ska vara så buggat

Instämmer, vill gärna ha det mer åt normala hållet, kör med en Hunter

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ja skulle med vilja veta hur man kommer in i Old ironforge med sprint...vart ska man sprinta osv?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Tacksam för svar!

+healing

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Jag har ganska nyligen skapat en warlock(lvl 18 atm). Har hittat en del olika builds men problemet är att dom visar hur poängen ska vara placerade när man är lvl 60 och har 51 poäng att sätta ut. Det står liksom inte vad man ska börja med. Detta beror klart på hur man spelar, om man spelar solo eller i grupp. Jag spelar mycket solo för tillfället och vill lvla upp så fort som möjligt. Vilka talents ska jag satsa på då? Vilken pet ska jag använda? Själv upplever jag att använda voidwalkern som tank funkar bäst, så jag kan stå på avstånd och skjuta shadowbolt utan att bli avbruten, men jag läste någonstans att man skulle använda impen och själv agera tank. Vad anser ni som är lite mer rutinerade? Har jag kanske använt fel pet på fel sätt?
Spelade som warrior(upp till lvl46) innan, men tyckte det var segt så jag vill prova en caster ett tag nu innan jag helt lägger WoW på hyllan. Tycker än så länge att det är betydligt roligare med warlock, den går betydligt fortare att döda mobs med än med warriorn får jag säga.

Kom gärna med lite fler tips om warlocks.
Spelar för övrigt på Khadgar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Jag har ganska nyligen skapat en warlock(lvl 18 atm). Har hittat en del olika builds men problemet är att dom visar hur poängen ska vara placerade när man är lvl 60 och har 51 poäng att sätta ut. Det står liksom inte vad man ska börja med. Detta beror klart på hur man spelar, om man spelar solo eller i grupp. Jag spelar mycket solo för tillfället och vill lvla upp så fort som möjligt. Vilka talents ska jag satsa på då? Vilken pet ska jag använda? Själv upplever jag att använda voidwalkern som tank funkar bäst, så jag kan stå på avstånd och skjuta shadowbolt utan att bli avbruten, men jag läste någonstans att man skulle använda impen och själv agera tank. Vad anser ni som är lite mer rutinerade? Har jag kanske använt fel pet på fel sätt?
Spelade som warrior(upp till lvl46) innan, men tyckte det var segt så jag vill prova en caster ett tag nu innan jag helt lägger WoW på hyllan. Tycker än så länge att det är betydligt roligare med warlock, den går betydligt fortare att döda mobs med än med warriorn får jag säga.

Kom gärna med lite fler tips om warlocks.
Spelar för övrigt på Khadgar.

Jag hade börjat att sätta poäng i affliction eller demonology iaf. Jag tyckte att tanka med VW funkade helt klart bäst, men då var jag på level 60 redan när dom nya talents blev införda.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
tyvärr så måste man ha fullversionen av fraps för att kunna spela in över 30sekunder, dvs att du måste betala.

Synd, för förut så hade jag en gammal version av Fraps där man kunde spela in hur mycket man ville, dum som jag är tog jag bort den

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk

Någon som lirar på en PvP server, som alliance och precis har börjat?
Eller vill börja?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Ser helt okej ut för PVE, jag kör ungefär likadant... Struntade helt i BM när jag levlade och det funkade finfint.

MM:

Kör inte efficency utan har lagt på Imp Hunter's mark. Jag är den enda i guilden som har den så den gynnar alla hunters och jag sköter markandet i instanser.

I ST kör jag:

Monster slaying 2/3
Humanoid slaying 3/3
Savage Strikes 1/2
Imp wing clip 5/5
Detterence 1/1

Körde ett tag med Clever Traps och Entrapment men bytte eftersom man klarar sig bättre i PVP om man skulle hamna i närstrid med de jag bytte mot.

Du kan kika på builden här:

http://wow.allakhazam.com/profile.html?204788

Det är ST som jag känner mig mest osäker på. Målet med att lägga poäng där för mig är egentligen att få Improved Wingclip (och Deterrence..). Jag valde Deflection framför Monster/Humanoid Slaying, vet ej vad som är bäst egentligen... Kan tänka mig att din variant är bättre när man kör raids och inte behöver oroa sig lika mycket för att få mobs på sig och har en healare i gruppen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoon
Helt upp till dig, jag kör en 5/36/10 build, nån annan i gillet kör 5/40/6, ytterligare andra kör 5/30/16-nånting. Men om du ska satsa på end game instances så är iaf aimed shot, mortal shots, lethal shots, barrage och Imp AotH ett par måsten. Sen är det upp till dig vad du gillar. En mer survivalorienterad build kan kanske passa bättre för PvP, alltså en något jämnare build där du inte har någon top tier talent utan lite points i alla tre träden. Men vad vet jag, har inte försökt specca mig för PvP någonsin.

Mest PvE som gäller för mig. Känns som att jag har valt rätt bra för end game, hoppas bara att det går bra innan det med.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Instämmer, vill gärna ha det mer åt normala hållet, kör med en Hunter

Skaffa en redig bössa istället!

Permalänk
Medlem

Varför i helvete kommer jag inte in på Deathwing som inte ens nämns i listan med reamls som är nere.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av curl
Varför i helvete kommer jag inte in på Deathwing som inte ens nämns i listan med reamls som är nere.

För att servern är nere?

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Skill är alltid 300 i PvP vad jag vet?

Nepp. Skillnaden är att du gör normal skada när du träffar, vilket du inte gör mot mobs.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodijackyl

Skaffa en redig bössa istället!

Ska göra det framöver Då jag hittar en duglig

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tacksam för svar!

Beror ju helt på vad du har för specc. Kör du feral så ska du köra strength, agi osv. Är du däremot resto så är +int att rekommendera, sålänge du inte har möjlighet att skaffa fina +healing saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
För att servern är nere?

Varför har de inte skrivit att den är nere då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan inte vara lätt att hålla reda på alla servrar..

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Haha, det är väll dit jag får dra mig, spelar inte med min main just nu!

Ganka på du, jag skickar mina stygga kompisar på dig så du blir gankad i evighet

har du din alt på ragnaros? isåfall kan våra alt's mötas
och min shaman äger nog dina stygga komisar. _inte_

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

Angående Old IF, jag beslutade mig för att följa den här guiden: http://www.thottbot.com/?z=75

Det är det enda gula inlägget jag menar då.

Jag väntar på att min Parachute Cloak skall bli redo igen sen får vi se om jag lyckas med sista hoppet in i IF. Wish me luck.

Edit/ Jag ramlade långt och sen dog jag. Behöver nog bättre doningar innan jag försöker igen. Parachute Cloak ger nog för kort tid av långsamt fall.

Edit igen/ Originalscreensen om någon vill ha större bilder:
Bild1(tga)
Bild2(tga)

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

[Z] .. Lycka till. större bilder nästa gång

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

körde AV nyligen och jag åtog mig att skaffa alla Hides man behöver för att "unleash the cavalry" , fy fan va drygt det var!
Men måste medges att det var underbart att se dom rida rakt in i striden och slakta: )

Har nyligen börjat spela på mage och ja undrar om det finns nån...interferance mod - om det nu heter så - som jag kan ladda ner nånstans?

Permalänk
Medlem
Citat:

har du din alt på ragnaros? isåfall kan våra alt's mötas
och min shaman äger nog dina stygga komisar. _inte_

Jag har väll en 2-3 alts på ragnaros tror jag

Jag har haft flera poolare på ragnaros men eftersom jag inte är så aktiv så...
men som med alla på lvl 60 är dom flesta skitstövlar även fast jag känner dom IRL...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tja, det är Blizzard. Det händer ibland, typ. Dessutom är det alltid sjuk belastning på inloggningsservrarna på onsdagar, så det kan bero på det också.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)