Permalänk

Byta IP-adress?

Går det? isåfall hur??

Vill byta för en internet sida har "bannlyst" min IP-adress:(

Permalänk
Inaktiv

Jag har alltid undrat? är fan inte det brottligt med dessa bannlysningar? vad händer om en hel familj ex blir "bannlyst" bara för att EN person babblat på nåt forum? låter som integritetskränkande eller vad kallas det yttrandefrihetskränkande kanske det skall vara, är själv bannlyst på ett forum pgav en sketen diskusion som urartade och kommer bara in på forumet "vissa" dagar då mitt ip ändras automatiskt:D
I verkliga livet kan jag ju knappast "bannlysa" dej för att en diskussion urartar och säga: ja nu e du bannlyst så du får inte prata mer nu::cool:

Tycker absolut att det räcker med tillsägelse, varning, eller en prövotid bla bla osv:o

Annars om du nödvändigtvis skall komma in på sidan får du gå via en proxy, och då kan du hamna i kina om du har otur, kan bli lite segt:p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjj
Jag har alltid undrat? är fan inte det brottligt med dessa bannlysningar? vad händer om en hel familj ex blir "bannlyst" bara för att EN person babblat på nåt forum? låter som integritetskränkande eller vad kallas det yttrandefrihetskränkande kanske det skall vara, är själv bannlyst på ett forum pgav en sketen diskusion som urartade och kommer bara in på forumet "vissa" dagar då mitt ip ändras automatiskt:D
I verkliga livet kan jag ju knappast "bannlysa" dej för att en diskussion urartar och säga: ja nu e du bannlyst så du får inte prata mer nu::cool:

Tycker absolut att det räcker med tillsägelse, varning, eller en prövotid bla bla osv:o

Annars om du nödvändigtvis skall komma in på sidan får du gå via en proxy, och då kan du hamna i kina om du har otur, kan bli lite segt:p

Det är ju inte direkt så att det står i någon lag att du har rätt till att vara på en Internet-sida.

Om du har DHCP, öppna konsollen -> skriv ipconfig /release -> ipconfig /renew. För det mesta kommer du dock få samma ip-nummer eftersom operatörer binder ip-nummer till din dators MAC-adress under en viss tid.

Men borde inte den här ligga i nätverks-delen?

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjj

Vad händer om du blir tillsagd/varnad för många ggr då? hotelser per post? nej banning är det enda alternativet, jag kan komma på nu iaf. Eller kanske borttagna privilegier för användaren (för forum t.ex)

Men detta blev lite OFFT.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är säker på att det finns en anledning till att sidan ip-bannat dig. Tag diskussionen med den sidan istället.

*tråd låst*