Permalänk

Windows XP Problem

Hej alla. Jag har precis installerat om Win XP Prof. SP2 på min nyformaterade dator. Jag installerade även apache, Serv-U ftp, och Bitcomet.. Det skumma är att apache fungerar utmärkt och jag kommer åt min webserver utifrån, men internet explorer funkar inte. Det funkade den första veckan men nu är det tvär stop. Det blir bara Ansluter till IP.... sen händer det inget mer. Datorn finns och syns i Windowsnätverk och den kommer åt min router. Vad är felet? Internet Explorer fungerar på alla mina andra datorer, och apache funkar ju på denna?

Tack Johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet inte om det är pga av Bitcomet, men när jag körde med denna bittorrent klient så blev hela min anslutning åt h*lvete på ren svenska.
Bytte sedan klient till uTorrent och har sedan dess inte haft några som helst problem.

Visa signatur

Me Hund, you Yoshi!

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det rätt så kan du ansluta till IP-nummer men inte till DNSnamn?

Isåfall har du fel på dina DNS inställningar... Får du automatiskt IP från någon DHCP? Se till att du får DNS-inställningar då oxå eller ställ in manuellt...

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk

Löste det.. routern hade satt filter på port 80 på just den datorn.. skumt skumt..

Visa signatur