Problem med min HD!
Ok, nu har jag jäklats konstant sedan lördagkväll och först idag slog det mig... Hallå!!!! det finns massvis med elite nissar på Sweclockers som garanterat har massvis med bra och enkla tips som mer än gärna hjälper mig...
Det som har hänt är att i lördagskväll satt jag och pillade med diverse program, avistallerade de flesta, sedan försökte jag att installera Microsoft .net eftersom jag hade några som behövde det... Först efter att jag hade installerat det och startat om så fick jag "runtime error" så fort jag försökte öppna en mapp eller köra ett program...
Sedan när jag startade om så fick jag efter OS listan ett: kunde inte hitta filen hal.dll, fått det ngn gång innan med men det har alltid löst sig...
Den här gången däremot gjorde det inte det, datorn hittar min HD i BIOS, men den vägrar, när jag startade den i DOS läge så kunde den inte läsa disken osv.
Nåja, kopplar bort den och kastar in windows på en annan disk jag hade i, installerar klart och startar windows och även om jag kopplade in min HD hittade den inte åt den... vidare till nästa steg alltså...
Körde programmet Partition Recovery i DOS, den hittade min partition och jag kunde i programmet bläddra mellan alla filer och mappar som jag hade på den... Dessvärre har jag ingen aning vad jag mer gör i det utom att spara den infon som den hade hittat...
Startar om datorn och den ser min HD men att den är i formatet RAW och har en storlek på 0b...
Jag behöver massiv hjälp, och det är nu ni kan börja skälla på mig att man ska säkerhetskopiera osv, men jag har ett par års digitalfoton på den disken, använde den nämligen som backup bl.a.
Så... förslag och hjälp, jag antar att det inte finns ngt underenkelt knep som gör att jag direkt får tillbaka min HD så jag kan starta upp min gamla windows installation som ligger på den... men jag vill i alla fall rädda mina filer!