Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Ok, det här har inte så jättemycket med spelet att göra (inget alls faktiskt), men jag kan inte motstå:

Födelsedagspresent till en av utvecklarna, Josh

EDIT: Äsch, det var ju nån generic sida där man kunde klistra in valfria ansikten i en video. Jag trodde nån hade gjort videon själv.

Permalänk

Någon som förbokat special edition o kan tänkas sälja limited edition figuren för en lite slant? Vill gärna måla lite showcase istället för horder med guards!

Är sugen på att boka själv men vetetusan om jag har tid för ett MMO.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Någon som förbokat special edition o kan tänkas sälja limited edition figuren för en lite slant? Vill gärna måla lite showcase istället för horder med guards!

Är sugen på att boka själv men vetetusan om jag har tid för ett MMO.

Kan nog tänka mig det, bättre att nån anna kommer att ha figuren än att jag kommer ha den liggandes och damma.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Verkar kul, skrivit upp mig på betan, tror jag kan komma med i den.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Finns det några riktigt vackra och inte dystra miljöer i spelet också? Nästan alla screenshots jag sett så verkar det vara dunkla och lite halvstela miljöer.. Visst förstår jag att det ska vara många såna, men variation förnöjer. Länka gärna till några bilder om ni har!:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Finns det några riktigt vackra och inte dystra miljöer i spelet också? Nästan alla screenshots jag sett så verkar det vara dunkla och lite halvstela miljöer.. Visst förstår jag att det ska vara många såna, men variation förnöjer. Länka gärna till några bilder om ni har!:)

Du kan alltid pröva att gå genom bilderna som finns på war-rvr.net, finns en del.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag gissar att du inte har spelat vanliga Warhammer, då du skulle vetat att Warhammer är mycket dystert. Halvstelt skulle jag inte kalla det, men det finns inga fina gröna skogar med omkringskuttande rådjur. War is everywhere

Säkert finns det nån liten plätt som är vacker och fridfull, men jag skulle inte räkna med att det är mer än nåt enstaka ställe.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jaja, har bokat CE jag med.. Hoppas man får skulle vara skönt om dom kommer med ett release datum så man vet till vilken månad man måste ha lite extra pengar över

Edit: Står såhär där jag bokade

Boka förbokningsboxen idag och få tillgång till betan och exlusivt material redan nu!

Betyder det att något kommer hem direkt nu? Och isåfall vad är det?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Jaja, har bokat CE jag med.. Hoppas man får skulle vara skönt om dom kommer med ett release datum så man vet till vilken månad man måste ha lite extra pengar över

Edit: Står såhär där jag bokade

Boka förbokningsboxen idag och få tillgång till betan och exlusivt material redan nu!

Betyder det att något kommer hem direkt nu? Och isåfall vad är det?

Du får en preorder box. Med i betan slipper du senare när den blir öppnare... i boxen får du en kod som används för att signa upp för betan (nu eller senare, vet inte riktigt).

Snyft, alla butiker har sålt slut collectors edition Lite surt att de ska ta slut ett halvår före release.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando

Snyft, alla butiker har sålt slut collectors edition Lite surt att de ska ta slut ett halvår före release.

Vilka är alla butiker och vart ser du att de har sålt slut på CE?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

får se om man ger sig an detta spelet.

Efter att jag släppt min stationära dator pga att jag inte ville ha en längre så vet jag inte om min laptop kommer klara det, se speccs i min sig och säg gärna vad ni tror

Alternativt är väll att förboka, testa betan och är det åt helvete så får jag skita i det helt enkelt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Lite information om career mastery.
Career Mastery Preview with Adam Gershowitz and Josh Drescher

RedFlip, lite svårt och veta om din laptop kommer fungera bra eller inte i Warhammer eftersom det inte har släpps några specs på datakraven än.
Men som du säger själv lika bra att förhandsboka och testa när spelet går openbeta.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Lite information om career mastery.
Career Mastery Preview with Adam Gershowitz and Josh Drescher

RedFlip, lite svårt och veta om din laptop kommer fungera bra eller inte i Warhammer eftersom det inte har släpps några specs på datakraven än.
Men som du säger själv lika bra att förhandsboka och testa när spelet går openbeta.

Kan man förboka på webhallen mot postförskott och få keyen ändå liksom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Kan man förboka på webhallen mot postförskott och få keyen ändå liksom?

Varför skulle du inte få det?

Annars är det nog enklast att ringa och fråga dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
får se om man ger sig an detta spelet.

Efter att jag släppt min stationära dator pga att jag inte ville ha en längre så vet jag inte om min laptop kommer klara det, se speccs i min sig och säg gärna vad ni tror

Alternativt är väll att förboka, testa betan och är det åt helvete så får jag skita i det helt enkelt

Spela kan du nog, men mer än det vågar jag inte säga. Grafikkortet är ju ganska svagt.

Visa signatur

Permalänk

Asså allvarligt talat, http://www.tentonhammer.com/node/29516, den staden e nog de fan coolaste ja sett, kolla den bakrunden helt jävla fantastiskt!

Förresten, nån som kan berätta vad det är i bakrunden, måste ju finnas med i warhammer loren!

Permalänk
Avstängd

Jag bokade inte på webhallen för det är korkat att betala hela summan NU.
Överallt annars är det pre-order dvd för 99kr.
Aldrig jag payar hela skiten nu, känns fel.

Så jag förbokade på discshop.se.
Där hade dom iaf pre-order dvdn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Jag bokade inte på webhallen för det är korkat att betala hela summan NU.
Överallt annars är det pre-order dvd för 99kr.
Aldrig jag payar hela skiten nu, känns fel.

Så jag förbokade på discshop.se.
Där hade dom iaf pre-order dvdn.

Du måste väll inte betala allt nu på Webhallen?
Eller har jag missat nått?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Du måste väll inte betala allt nu på Webhallen?
Eller har jag missat nått?

Jo det måste du, närmare 1000kr, lite mindre än de, men de var jag tvungen te iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Jo det måste du, närmare 1000kr, lite mindre än de, men de var jag tvungen te iaf

Ringde och frågade efter jag hade skrivit det förra.
Och man är inte alls tvungen att betala direkt för att få tillgång till förbokningserbjudandet å så.

Jag boka med faktura och han jag prata med sa att det inte några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ringde och frågade efter jag hade skrivit det förra.
Och man är inte alls tvungen att betala direkt för att få tillgång till förbokningserbjudandet å så.

Jag boka med faktura och han jag prata med sa att det inte några som helst problem.

Då lägger jag också en beställning

Tack för att du kolla upp det, tummen upp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightCrawler89
Asså allvarligt talat, http://www.tentonhammer.com/node/29516, den staden e nog de fan coolaste ja sett, kolla den bakrunden helt jävla fantastiskt!

Förresten, nån som kan berätta vad det är i bakrunden, måste ju finnas med i warhammer loren!

Det är Chaos Gaten vid nordpolen. Läs mer här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som zerecool tidigare skrev så behöver man inte alls betala in allt för att ta del av förboknings erbjudandet, dock om du nu skulle använda dig utav beta koden osv och sen avboka så tar webhallen en avgift på 100-200kr, detta står tom under derass köpvilkor om man läser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
Som zerecool tidigare skrev så behöver man inte alls betala in allt för att ta del av förboknings erbjudandet, dock om du nu skulle använda dig utav beta koden osv och sen avboka så tar webhallen en avgift på 100-200kr, detta står tom under derass köpvilkor om man läser

Du betalar bara 50kr om du skulle avboka.

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga ett par saker;
1) Om man bokar den vanliga versionen, får man tillgång till beta då?
2) När kommer open beta - och kommer den vara tillgänglig för alla då, eller bara de som förbokat?
3) Är det helt dominerande mörka och gråa miljöer? Hur stort är utbudet med lite mindre dystra miljöer? Omväxling förnöjer..
4) Finns det någon bild på hur det ser ut när man håller musen över en item och ser item stats och liknande? Är nyfiken över hur detta ser ut. Gärna bil på inventory också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tänkte fråga ett par saker;
1) Om man bokar den vanliga versionen, får man tillgång till beta då?
2) När kommer open beta - och kommer den vara tillgänglig för alla då, eller bara de som förbokat?
3) Är det helt dominerande mörka och gråa miljöer? Hur stort är utbudet med lite mindre dystra miljöer? Omväxling förnöjer..
4) Finns det någon bild på hur det ser ut när man håller musen över en item och ser item stats och liknande? Är nyfiken över hur detta ser ut. Gärna bil på inventory också!

• 1 Som jag uppfattat det så får man enbart tillgång till Pre-order packet om man förhandsbokar Collector's Edition. Tillgång till Open Beta finns med i Pre-order packet.

• 2 Inget datum på när det blir open beta än, spelet har släpp datum under tredje kvartalet detta år. Generellt så brukar det bli open beta nån månad innan man släpper spelet.

• 3 Bilderna jag har sett från Warhammer Online är helt underbara, tycker inte att det är enbart dystra miljöer.

• 4 Denna punkt blir nog lite svår, har inte sett några såna bilder än på nätet. Och de som är med i betan får inte själva lägga upp bilder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns inga bilder på UI förutom de från olika gamedays och liknande. Detta på grund av att betatestare är under NDA och att Mythic själva inte vill släppa bilder på nåt som med 99,9% säkerhet har ändrat vid release.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du betalar bara 50kr om du skulle avboka.

Sa dom det när du ringde upp och frågade? Hittar nämligen inget i deras köpvillkor om det alls förutom:

"Beta-/bonus-discar:
Det blir allt vanligare att spel till PC släpps med exklusiva beta-/bonus-discar. Dessa kan exempelvis innehålla skärmsläckare, ljudspår, filmer, försmak på spelet eller möjlighet att låsa upp bonusföremål när spelet sedan släpps.
Om du önskar avbeställa din order efter att bonusdiscen har skickats så går det bra, så länge discens plombering inte är bruten. Vid bruten försegling debiterar vi en avgift på 100 kr per disc."

Dom skickar ju dock ut pre-order erbjudandet till WAR via email, så frågan är hur det fungerar då om man avbokar när man beställt via postförskott.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Sa dom det när du ringde upp och frågade? Hittar nämligen inget i deras köpvillkor om det alls förutom:

"Beta-/bonus-discar:
Det blir allt vanligare att spel till PC släpps med exklusiva beta-/bonus-discar. Dessa kan exempelvis innehålla skärmsläckare, ljudspår, filmer, försmak på spelet eller möjlighet att låsa upp bonusföremål när spelet sedan släpps.
Om du önskar avbeställa din order efter att bonusdiscen har skickats så går det bra, så länge discens plombering inte är bruten. Vid bruten försegling debiterar vi en avgift på 100 kr per disc."

Dom skickar ju dock ut pre-order erbjudandet till WAR via email, så frågan är hur det fungerar då om man avbokar när man beställt via postförskott.

Så som jag fatta så kunde man avboka när man ville. För själva CE kostar 799:- så det blir 50:- för preorderboxen.

Om du vill ha en mer utförlig förklaring så får du nog ringa själv
Är urkass på att försöka förklara.