Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk

Jo jag förstår. Men jag har varit med om i daoc att en optimerad FG har dödat en hel zerg på 100+ pers. Så visst krävs det skill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Chaos är en "ras" (inte egentligen en ras, men i alla fall) inom Destruction Motpolen till Order är alltså Destruction.

Själv tror jag att Order blir mer populära. De goda brukar ju oftast vara mer omtyckta bland casuals, men sen är ju inte Order så stjärnklart goda heller. Men det får man se mer av sen.

Tycker från omröstningar och liknande som jag sett på nätet att mycket fler verkar vara intresserade av destruction. Visserligen så vet man ju aldrig hur det blir i slutändan, men det är en intressant observation!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edwaard
Har precis signat för betan, hoppas man kommer med så småningom
Hur kommer PvP:n se ut? Är det bara "zerg" eller finns det mer organiserad PvP också, typ arena i wow?

Nån arena kommer det inte finnas, men så kallade scenarios som liknar battlegrounds kommer finnas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Tycker från omröstningar och liknande som jag sett på nätet att mycket fler verkar vara intresserade av destruction. Visserligen så vet man ju aldrig hur det blir i slutändan, men det är en intressant observation!

När WoW var på väg verkade det som om Horde skulle bli många gånger större än Alliance. De flesta "hardcore"-spelarna ville vara Horde, men sen kom casuals och såg till så att Alliance blev mycket större än sina motståndare. Samma sak lär hända i WAR, men många som körde Alliance i WoW kan vara trötta på att spela de goda och kan byta sida. Men vet vem... vi får se vid release.

Zerg vs Zerg blir nog rätt så tråkigt i längden. Men det är nog rätt lätt att undvika dem eftersom de stora grupperna bara lär finns vid vissa områden, som utanför keeps eller warcamps. Stick ut till skogen och man kan antagligen hitta finfin group vs group. Och som sagt finns det även scenarios.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tror mycket är ren tillfällighet. Ser inga kloka mönster att följa.

Är fortfarande inte tillräckligt påläst om WAR, men jag hoppas också det finns lite lugnare områden där man kan få vara för sig själv, åtminstone ingen konstant zerging, hehe. Men det lär ju definitivt inte vara några problem.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Tror mycket är ren tillfällighet. Ser inga kloka mönster att följa.

Är fortfarande inte tillräckligt påläst om WAR, men jag hoppas också det finns lite lugnare områden där man kan få vara för sig själv, åtminstone ingen konstant zerging, hehe. Men det lär ju definitivt inte vara några problem.

Det finns servrar med olika regler för PvP, så kallade Open och Core servrar. Open är vad namnet antyder: PvP är öpppet överallt förutom i nybörjarområdena (rank 1-5 eller nåt sånt) medan Core har vissa områden som är öppna för PvP. När man ökar i tiers (tiers=områden för vissa levels, ex. T1=r1-10, T2=r11-20 etc) blir områdena större och större för att i T4 uppta största delen av området.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Sen blir det svåra valet vad för server man ska lira på :s, man vill ju helst hamna på en server med trevligt folk

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Sen blir det svåra valet vad för server man ska lira på :s, man vill ju helst hamna på en server med trevligt folk

Man kan väll försöka göra en swec-guild? Då har man ju lite trevligt folk ju.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem
Citat:

När WoW var på väg verkade det som om Horde skulle bli många gånger större än Alliance. De flesta "hardcore"-spelarna ville vara Horde, men sen kom casuals och såg till så att Alliance blev mycket större än sina motståndare. Samma sak lär hända i WAR, men många som körde Alliance i WoW kan vara trötta på att spela de goda och kan byta sida. Men vet vem... vi får se vid release.

Zerg vs Zerg blir nog rätt så tråkigt i längden. Men det är nog rätt lätt att undvika dem eftersom de stora grupperna bara lär finns vid vissa områden, som utanför keeps eller warcamps. Stick ut till skogen och man kan antagligen hitta finfin group vs group. Och som sagt finns det även scenarios.

Det finns fler horde på dom flesta PVP servrarn i WoW sen hade inte WoW blood elves vid release! Elves drar ju till sig massa småungar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har också svårt att bestämma mig, och då tänker jag mest EU eller US.
För er som inte spelat daoc kanske det inte är något stort problem, men för oss som spelat daoc har vi lite erfarenhet av GOA, företaget som sköter servrar, support, patchar etc för EU. Och det har väl inte alltid funkat väldigt smidigt om vi säger så

Jag vet inte EU så kan man spela med ev. kompisar som också börjar spela, fler som pratar svenska etc. US så slipper man GOA men den högsta populationen på servern är naturligtvis nattetid svensk tid, vilket inte riktigt fungerar när man jobbar 8-17 Ni som spelat daoc hur tänker ni? Jag lutar helt klart åt US, har spelat där en del det senaste och tycker det fungerar rätt bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Det finns fler horde på dom flesta PVP servrarn i WoW sen hade inte WoW blood elves vid release! Elves drar ju till sig massa småungar.

Good point

Citat:

Skaffa en guild först och en server sen Så vet du att du har bra folk med dig. Själv har jag haft en WAR-guild i snart ett år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
Jag har också svårt att bestämma mig, och då tänker jag mest EU eller US.
För er som inte spelat daoc kanske det inte är något stort problem, men för oss som spelat daoc har vi lite erfarenhet av GOA, företaget som sköter servrar, support, patchar etc för EU. Och det har väl inte alltid funkat väldigt smidigt om vi säger så

Jag vet inte EU så kan man spela med ev. kompisar som också börjar spela, fler som pratar svenska etc. US så slipper man GOA men den högsta populationen på servern är naturligtvis nattetid svensk tid, vilket inte riktigt fungerar när man jobbar 8-17 Ni som spelat daoc hur tänker ni? Jag lutar helt klart åt US, har spelat där en del det senaste och tycker det fungerar rätt bra..

Expound, please. Vad exakt gjorde de dåligt? Något allvarligt? Har inte själv lirat Daoc, så är nyfiken.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Skaffa en guild först och en server sen Så vet du att du har bra folk med dig. Själv har jag haft en WAR-guild i snart ett år.

Inte så enkelt då jag inte känner en enda person som ska/kommer lira WAR :/

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte så enkelt då jag inte känner en enda person som ska/kommer lira WAR :/

www.warhammeralliance.com

På deras forum finns en del som behandlar olika guilds. Där ska du nog hitta en som passar dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Expound, please. Vad exakt gjorde de dåligt? Något allvarligt? Har inte själv lirat Daoc, så är nyfiken.

De två största problemen var fördröjning på patchar samt lag. Pga att GOA var tvungen att översätta patchar till tyska och franska samt göra de kompatibla till deras serverpark (av någon anledning var det inte samma servrar som Mythic använde(?!)) så låg EU oftast 3-4 månader efter vad gällde patchar. Ibland låg vi bättre till, ibland sämre. Inte roligt när Myhic bestämmer sig för att fixa en bug eller balansera en viss klass lite också måste man vänta 4 månader extra innan det händer här.
Sen var det som sagt lag, det är möjligt att allt är ordnat nu men när jag spelade så hade de upprepade problem med lag. Det kunde fungera bra en månad, sen i en vecka/två veckor så hade i princip alla någon sekunds fördröjning. GOA hade svårt att fixa det eftersom det pekade mot att det var Open Transit som hade problem inte GOA (Open Transit är typ som Telia i Frankrike) vilket gjorde att det här fungerade fram och tillbaka i något halvår tills jag bytte till US. Nu tror jag dock det fungerar mycket bättre..!

Sen har det varit smågrejer som naturligtvis är svårt att stoppa men jag tycker bara det varit dåligt skött. Någon fick t.ex. tag på ett GM-account och lekte lite (spawnade massvis med drakar RvR-områden etc ), GOA var tvungna att ta ner servrarna några dagar. Sen kraschade en server så en stor del andel av spelarna förlorade alla items. Någon rollback gick inte utan de var tvungna att ersätta alla spelare personligen med en del items samt ingame-pengar för att kompensera, något som naturligtvis tog några veckor då det handlade om mer än 1000 spelare

Nu låter det jättehemskt men jag menar oftast har det ju funkat bra, är väl bara så att jag har en liten personlig "grudge" mot GOA, så jag ger nog hellre mina pengar till Mythic istället! Men finns naturligtvis även en stor chans att GOA sköter War bättre än de skötte Daoc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sneo
De två största problemen var fördröjning på patchar samt lag. Pga att GOA var tvungen att översätta patchar till tyska och franska samt göra de kompatibla till deras serverpark (av någon anledning var det inte samma servrar som Mythic använde(?!)) så låg EU oftast 3-4 månader efter vad gällde patchar. Ibland låg vi bättre till, ibland sämre. Inte roligt när Myhic bestämmer sig för att fixa en bug eller balansera en viss klass lite också måste man vänta 4 månader extra innan det händer här.
Sen var det som sagt lag, det är möjligt att allt är ordnat nu men när jag spelade så hade de upprepade problem med lag. Det kunde fungera bra en månad, sen i en vecka/två veckor så hade i princip alla någon sekunds fördröjning. GOA hade svårt att fixa det eftersom det pekade mot att det var Open Transit som hade problem inte GOA (Open Transit är typ som Telia i Frankrike) vilket gjorde att det här fungerade fram och tillbaka i något halvår tills jag bytte till US. Nu tror jag dock det fungerar mycket bättre..!

Sen har det varit smågrejer som naturligtvis är svårt att stoppa men jag tycker bara det varit dåligt skött. Någon fick t.ex. tag på ett GM-account och lekte lite (spawnade massvis med drakar RvR-områden etc ), GOA var tvungna att ta ner servrarna några dagar. Sen kraschade en server så en stor del andel av spelarna förlorade alla items. Någon rollback gick inte utan de var tvungna att ersätta alla spelare personligen med en del items samt ingame-pengar för att kompensera, något som naturligtvis tog några veckor då det handlade om mer än 1000 spelare

Nu låter det jättehemskt men jag menar oftast har det ju funkat bra, är väl bara så att jag har en liten personlig "grudge" mot GOA, så jag ger nog hellre mina pengar till Mythic istället! Men finns naturligtvis även en stor chans att GOA sköter War bättre än de skötte Daoc.

Om jag har förstått det rätt ska patcher garanterat släppas på samma gång i de olika regionerna. Så det lär nog inte vara något problem.

Sen har nog GOA lärt sig lite också tror jag. Det har väl inte varit så mycket problem med DAoC de senaste åren, va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om jag har förstått det rätt ska patcher garanterat släppas på samma gång i de olika regionerna. Så det lär nog inte vara något problem.

Sen har nog GOA lärt sig lite också tror jag. Det har väl inte varit så mycket problem med DAoC de senaste åren, va?

Haha såg nu hur jävla långt mitt inlägg blev..

Men jo man hoppas ju helt klart att de förbättrat sig. Om det stämmer att patcharna släpps samtidigt överallt så är det ett stort steg framåt, det var pinsamt dåligt i daoc.
Och nätverksproblemen är väl förhoppningsvis lösta, jag har inte spelat daoc i EU på ca 2 år nu.

Som sagt jag tror inte det kommer vara något större problem med War, det är mest att jag inte gillar GOA så jag vill inte ge dem några pengar!! Generellt tror jag det fungerar bättre med systemet som Blizzard har med ett eget kontor i EU, istället för att låta ett helt annat företag ha hand om EU.

Permalänk
Medlem

Fick min pre order box idag.

99 kr och 10 kr frakt. När börjar open beta?

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Det är nog rätt långt kvar till dess, Xhriz Ingen vet ännu iofs. Men med tanke på att spelet nyligen blev försenat lär det dröja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Fick min pre order box idag.

99 kr och 10 kr frakt. När börjar open beta?

Open beta brukar börja ca 1 månad innan spelet släpps, och Warhammer är planerat att släppas under tredje kvartalet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, Sneo och Sando. Synd att Mythic fortfarande låter GOA ta ansvar för EU efter all strul, fast kanske de har bättrat sig. Skulle importerat om inte mina studier hade krockat med jänkarnas tidszoner. Tror inte jag hade orkat göra guildaktiviteter mitt i natten, eller obskyra timmar, värst länge... så, blir nog att köpa en EU-version och bita i det sura äpplet.

Nåja, såg att GameTrailers har en ny video: http://www.gametrailers.com/player/32674.html. Måste säga att spelet är ful som stryk, men RvR har mig hooked. Och är det bara jag eller har spelet ingen dynamic lighting eller skuggor alls?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nåja, såg att GameTrailers har en ny video: http://www.gametrailers.com/player/32674.html. Måste säga att spelet är ful som stryk, men RvR har mig hooked. Och är det bara jag eller har spelet ingen dynamic lighting eller skuggor alls?

Står Closed Beta Footage.
Oftast så är inte allting igång när det gäller grafik i en beta.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Heh, touché...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

fick min pre-order box i posten nyss

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack för svaren, Sneo och Sando. Synd att Mythic fortfarande låter GOA ta ansvar för EU efter all strul, fast kanske de har bättrat sig. Skulle importerat om inte mina studier hade krockat med jänkarnas tidszoner. Tror inte jag hade orkat göra guildaktiviteter mitt i natten, eller obskyra timmar, värst länge... så, blir nog att köpa en EU-version och bita i det sura äpplet.

Den videon är allt annat än representativ för spelet I stort är deras marketing mycket bra (Vem kan motså Paul Barnett?), men videona de släpper är av så skiftande kvalitet att det är hemskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Den där videon är väldigt missvisande Jag tror problemet är som du säger att det är filmat i områden som inte har några ljus/skuggor överhuvudtaget. Jämför med denna filmen från förra året: http://mythicmktg.fileburst.com/war/us/home/video/NL_lighting... (finns på deras officiella sida här: http://www.warhammeronline.com/videos/videos2007.php )
Den visar skillnad utan "lighting" och med. Antar att de släpper nya filmer nu för att de vill visa nya ställen huvudstäderna etc, även fast de ser skitfula ut när de inte har ordnat light maps osv för dem än

Permalänk
Medlem

Skön förvandling, blir en rätt duktig skillnad. Kan samtidigt pusta ut lite. Borde vara förbjudet att visa filmsnuttar som saknar viktiga grafiska element, trots beta-stämpeln.

Har ett par frågor, om någon kan svara på (utan att behöva läcka beta-info).

Mounts ser inte ut att finnas med, stämmer det?
I så fall, är det inte rätt stora områden man traskar omkring i? Är det löst på annat sätt, eller är det inte ens ett bekymmer (och varför inte)?

Finns crafting? Vilka professions?

PVE-raids (instanced), är det bara att glömma, eller finns det med (men i mindre utsträckning)? Menar inte Public Quests alltså.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

hmm fick ingen preorder box av webhallen, dock skickade dom koderna via email, men antar det är samma skit eller fick man något annat med boxen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Skön förvandling, blir en rätt betydande skillnad. Kan samtidigt pusta ut lite. Borde vara förbjudet att visa filmsnuttar som saknar viktiga grafiska element, trots beta-stämpeln.

Har ett par frågor, om någon kan svara på (utan att behöva läcka beta-info).

Mounts ser inte ut att finnas med, stämmer det?
I så fall, är det inte rätt stora områden man traskar omkring i?

Finns crafting? Vilka professions?

PVE-raids (instanced), är det bara att glömma, eller finns det med (men i mindre utsträckning)? Menar inte Public Quests alltså.

har sett bilder på mounts (kommer dock inte ihåg vart jag såg dom).. så mest troligt kommer det finnas med. Orcs skulle ha vildsvin, gobbos ska ha vargar, Högalver / människor får hästar och dvärgarna hade någon mekanisk vagn av nått slag. Dessa var dock bara concept art om jag minns rätt.

Crafting kommer med stor sannolikhet finnas med då det var en ganska stor grej i DAoC, men rätt svårt och tidskrävande att bli riktigt bra på de man gjorde. Så det kommer nog finnas med Tror inte dom pratat så mycke om detta så har inte hört nått om proffs. men i DAoC hade man typ de som finns i alla spel med crafting: armorsmith / weaponsmith, tailor, fletcher (bågar, pilar etc), siegecrafting (katapulter m.m), spellcrafting (enchants). Kan ha varierande kvalite på denna infon då det var typ 3-4 år sedan ja spelade DAoC senast

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
har sett bilder på mounts (kommer dock inte ihåg vart jag såg dom).. så mest troligt kommer det finnas med. Orcs skulle ha vildsvin, gobbos ska ha vargar, Högalver / människor får hästar och dvärgarna hade någon mekanisk vagn av nått slag. Dessa var dock bara concept art om jag minns rätt.

Crafting kommer med stor sannolikhet finnas med då det var en ganska stor grej i DAoC, men rätt svårt och tidskrävande att bli riktigt bra på de man gjorde. Så det kommer nog finnas med Tror inte dom pratat så mycke om detta så har inte hört nått om proffs. men i DAoC hade man typ de som finns i alla spel med crafting: armorsmith / weaponsmith, tailor, fletcher (bågar, pilar etc), siegecrafting (katapulter m.m), spellcrafting (enchants). Kan ha varierande kvalite på denna infon då det var typ 3-4 år sedan ja spelade DAoC senast

Här har vi något wow inte klarat! att man ska kunna göra egna pilbågar ;D

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C