Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob.t
Spelar man på EU så blir det så, det kan du räkna med. Lirat allt utom WOW på us och aldrig skådat en Fjortis whatsoever där.

Tror du på det där själv? De spel jag har spelat på amerikanska servrar har haft precis lika många idioter som de jag har spelat på europeiska servrar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Haha, han har ju faktiskt en poäng där! Svenska "kids" har en tendens att vara värst

Spelade EverQuest i alldeles för många år på US servers och även ett par andra spel, det finns rätt många "kids" där också.

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen att amerikanska kids är det absolut värsta så jag skulle aldrig välja amerikanska servrar före EU servrar...

Stör mig inte så mycket på sådant iaf i mmos det är bara att hålla sig långt borta

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag ahr lirat en hel del och imo så är eu servrar mera nerlusade med kids

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Tror du på det där själv? De spel jag har spelat på amerikanska servrar har haft precis lika många idioter som de jag har spelat på europeiska servrar.

Vilket spel har du spelat?

Under mina 2 första år när jag spela DAOC så träffa jag inte på en otrevlig person, inte någon som svor eller använde idiotspråk som lol osv...

Kommer aldrig i hela mitt liv spela något på EU igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob.t
Vilket spel har du spelat?

Under mina 2 första år när jag spela DAOC så träffa jag inte på en otrevlig person, inte någon som svor eller använde idiotspråk som lol osv...

Kommer aldrig i hela mitt liv spela något på EU igen.

Massor... MMO, FPS, RTS... både gratis-spel och P2P. Dock är de enda idioter jag påträffat på europeiska servrar varit i WoW, och enligt vad jag har hört är det lika dåligt på nordamerikanska servrar. Men det beror ju på spelet och inte några geografiska eller kulturella skillnader.

Annars kan inte WAR komma för tidigt nu... usch, vad jag längtar

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Massor... MMO, FPS, RTS... både gratis-spel och P2P. Dock är de enda idioter jag påträffat på europeiska servrar varit i WoW, och enligt vad jag har hört är det lika dåligt på nordamerikanska servrar. Men det beror ju på spelet och inte några geografiska eller kulturella skillnader.

Annars kan inte WAR komma för tidigt nu... usch, vad jag längtar

Blir inget war för mig, kommer aldrig gilla det spelet har jag kommit fram till. DAOC i ett par år till, dom kommer antagligen sätta upp en ny server som enbart kör till SI och inga skitexpansions med gamla frontiers, ras m.m. Då jävlar lär det bli fart på spelet igen

Permalänk
Citat:

With the closed beta testing of Warhammer® Online: Age of Reckoning™ marching onwards, we are pleased to announce that we are stepping up the pace; within days the largest beta invitation wave yet seen will be sent out to hungry testers-to-be all over Europe! In other words, keep an eye at your inbox in the near future. We wish you all good luck, and further wish to extend our gratitude to our current testers for creating such a positive community and we are confident the lucky new testers will feel welcome! Naturally, we will update you when the invitations are sent out. See you all on the battlefield!

Sweet

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Sweet

Dags att önska oss själva lycka till nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Sweet

Åååååh GE MIG!! Hade varit så skönt, så slipper jag lägga pengar på AoC vilket känns som en jävla chansning eftersom ingen verkar ha testat pvp vid lvl 80 än..!

Permalänk
Medlem

Nice, kanske ska sälja av sina Paradox aktier? (har gått upp 100% på en månad) Och investera i en ny dator så man kan lira Warhammer Online betan

Visa signatur

AMD A64 3000+ (S939) | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | 2x512 Corsair PC3200XLPRO | HIS X800XL Turbo 256

Permalänk
Medlem

Japp, det ska bli massiva vågor av invites inför nästa fas. Lycka till säger jag bara! Ska bli roligt med fler nybörjare att hacka i bitar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sando: Du råkar inte veta när? Reggade mig nämligen för betan idag men hur stor är chansen att man får vara med? Skulle varit ganska kul att testa nu när jag har fått upp ögonen ännu en gång för detta spel. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Sando: Du råkar inte veta när? Reggade mig nämligen för betan idag men hur stor är chansen att man får vara med? Skulle varit ganska kul att testa nu när jag har fått upp ögonen ännu en gång för detta spel. (:

Är väll helt random vilka som bjuds in skulle jag tro. Spelar nog ingen roll om du varit reggad i 2år eller 1 månad.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

reggade mej igår och kom in idag:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Är väll helt random vilka som bjuds in skulle jag tro. Spelar nog ingen roll om du varit reggad i 2år eller 1 månad.

Det stämmer. De är helt random, så vitt massorna vet i alla fall. Dock har jag hört nåt om att man kan ges förtur om man har rätt hårdvara (t.ex. kan de kanske ha kvoter för hur många de ska ha med ett visst grafikkort). Lycka till i vart fall! De europeiska inbjudningarna har inte åkt ut än, verkar det som.

källa: http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?p=8494...

Edit: Haha, du hade då tur Flancen Skicka åt PM åt Umbarg på betaforumet om du vill spela tillsammans sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm, kom på att jag skrev att jag bodde i staterna, tror jag, då man inte kunde välja sverige:p

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unnamed
Nice, kanske ska sälja av sina Paradox aktier? (har gått upp 100% på en månad) Och investera i en ny dator så man kan lira Warhammer Online betan

Själv har man suttit och sett hur kurserna har stigit i både Funcom och Paradox utan att man varit likvid. Funcom har ju stigit rejält nu på två dagar så Paradox borde också stiga snart igen. Jag skulle inte sälja än iaf.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hmm, kom på att jag skrev att jag bodde i staterna, tror jag, då man inte kunde välja sverige:p

Du signa upp på fel sida då www.war-europe.com är den europeiska varianten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelet ser helt okej ut men frågan är om man vågar börja på ett nytt mmo som möjligen kan bli jätte stort?
Man vet ju hur de gick sist man ville börja på ett mmo (wow) och fastnade... :/
Detta ska funderas på!

Permalänk
Medlem

Vad är system kraven? hoppas det inte tror att folk har superdatorer bara. Det som är bra med wow kräver inte mycket vilket folk gillar och kör på

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krishnii
Spelet ser helt okej ut men frågan är om man vågar börja på ett nytt mmo som möjligen kan bli jätte stort?
Man vet ju hur de gick sist man ville börja på ett mmo (wow) och fastnade... :/
Detta ska funderas på!

Mycket bra poäng Dock lär inte WAR kräva lika mycket tid som WoW, eftersom det inte finns något PvE endgame. Fast det kanske blir roligare att spela eftersom det är mera omväxlande och därför spenderar man mer tid. Dock hoppas jag att jag inte ser något som liknar de 6 timmar om dagen 7 dagar i veckan som min väns guild kräver att han raidar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Vad är system kraven? hoppas det inte tror att folk har superdatorer bara. Det som är bra med wow kräver inte mycket vilket folk gillar och kör på

Kraven är nog låga. De har sagt att de vill att så många som möjligt ska kunna spela istället för att spelet ska se über-snyggt ut. Din dator kan nog klara det på lite lägre inställningar, skulle jag tro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmm, har spelat lite nu, skulle nog vara kul om man körde 3 pers i ett sammansvettsat lag, tank/dps/healer(tror runepriest är healer iaf^^)

ngn som provat o kanske kan ge svar på det?:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hmm, har spelat lite nu, skulle nog vara kul om man körde 3 pers i ett sammansvettsat lag, tank/dps/healer(tror runepriest är healer iaf^^)

ngn som provat o kanske kan ge svar på det?:)

Alltid roligare och effektivare att spela tillsammans med olika klassärketyper. Sen vet jag inte riktigt vad frågan var, men.. men

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ifall ni hade provat spelat med kompisar lr dylikt och funnit det roligare/bättre?:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukar alltid vara roligare att spela med kompisar och mest troligt även mer givande i ett spel som WAR.. i daoc var det väldigt jobbigt att kuta omkring solo i RvR (om man inte var en stealthklass men dom finns inte i WAR så).

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Medlem

när släpps det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Brukar alltid vara roligare att spela med kompisar och mest troligt även mer givande i ett spel som WAR.. i daoc var det väldigt jobbigt att kuta omkring solo i RvR (om man inte var en stealthklass men dom finns inte i WAR så).

I PvE ska man nog klara sig bra själv, eftersom man inte behöver grupp för public quests. Dock lär man nog vara rätt så död på egen hand i RvR, som du sa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Greven78
när släpps det?

Till hösten är vad rykten säger. Oktober verkar de flesta tro just nu, men det är bara spekulationer. Bara att vänta och se och tänka på att spelet blir bättre för varje vecka.

Edit: Nytt newsletter ute! Innehåller bland annat info om nya Dwarf-mounten, High Elves sista klass (Ja, ni gissade rätt), crafting och de vanliga dagböckerna, bloggarna och zon+scenario-infon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns ju en svensk fan-site uppe nu med forum och allt. Gå gärna in där o regga er så kan vi fortsätta snacka WAR

http://www.ageofreckoning.se

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag reggat mig. (Bättre sent än aldrig) Nu är det bara hoppas på att man har tur och får en beta key.

Visa signatur

(PC) main Vengeance 32GB rgb PRO rog 3070ti ROG strix ZS90-f kylare Rog ryujin 2
pc 2 still goinng strong
4770k 1070 ti