Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Denna artikel var intressant:
http://venturebeat.com/2008/05/29/a-qa-with-mark-jacobs-eas-c...

Det finns även en massa artiklar om WAR på massively.com med intressant info (kommer några fler idag också):
http://www.massively.com/category/warhammer-online/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Denna artikel var intressant:
http://venturebeat.com/2008/05/29/a-qa-with-mark-jacobs-eas-c...

Det finns även en massa artiklar om WAR på massively.com med intressant info (kommer några fler idag också):
http://www.massively.com/category/warhammer-online/

Mycket bra intervju! MBJ är helt klart en av de skönaste typerna i branschen... Mythic får mig att vilja sadla om och studera spelutveckling Dock är det ju som han säger... Nästan alla i branschen misslyckas, vilket i kombination med de ökande kostnaderna för att göra ett MMO gör att vi kommer att se färre och färre nyskapande MMO:n. De enda som har råd med dem är stora företag som t.ex. EA.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är försent att beställa Collector Edition. Men vad ger det för IN-GAME fördelar med Collector Edition?

Visa signatur

(PC) main Vengeance 32GB rgb PRO rog 3070ti ROG strix ZS90-f kylare Rog ryujin 2
pc 2 still goinng strong
4770k 1070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snazer
Jag vet att det är försent att beställa Collector Edition. Men vad ger det för IN-GAME fördelar med Collector Edition?

Tidigare spelstart, några items (en ring, ett tält eller liknande som låter en återhämta sig och en grej som ger en xp-boost en stund med 3 uses), några extra quests och extra huvuden till sina karaktärer. Jag kan ha glömt något, men jag tror det var allt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Tidigare spelstart, några items (en ring, ett tält eller liknande som låter en återhämta sig och en grej som ger en xp-boost en stund med 3 uses), några extra quests och extra huvuden till sina karaktärer. Jag kan ha glömt något, men jag tror det var allt.

Ok, tack för svaret. Hoppas vi som beställer "orginalutgåvan" kan få tillgång till ett sådant "tält" någon gång i framtiden.

Visa signatur

(PC) main Vengeance 32GB rgb PRO rog 3070ti ROG strix ZS90-f kylare Rog ryujin 2
pc 2 still goinng strong
4770k 1070 ti

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snazer
Ok, tack för svaret. Hoppas vi som beställer "orginalutgåvan" kan få tillgång till ett sådant "tält" någon gång i framtiden.

Det lär nog inte vara något otroligt Antagligen ett item som kan användas ett par gånger och som ger ökad regen eller nåt sånt. Inget som gör någon stor skillnad.

Här finns för övrigt mer info om collector's edition

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har dom sagt något fast datum än? eller månad? och för mig blir det nog chaos marodeur=)

Jag blev nyss medlem så är lite efter i konversationen:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julle92
Har dom sagt något fast datum än? eller månad? och för mig blir det nog chaos marodeur=)

Jag blev nyss medlem så är lite efter i konversationen:P

Välkommen till Swec Det som gäller just nu är Fall 2008. Vilka månader det innebär är lite svårt att säga, men det borde nog betyda senast sista november eller liknande, och tidigast september.

Marauder verkar för övrigt bli en underbar klass

Visa signatur

Permalänk
Medlem

15:e september men vi får väl se hur det blir med det.

Vore skoj om svennarna kunde samlas på en server men alla får ju fan panik när spelet släppts och bara tar en server.

Ja jag har CE preordered så får börja tidigare än alla andra sluskar, (haha) kan lägga upp en tråd om så önskas vilken server jag och mina polare ska spela på..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig

Vore skoj om svennarna kunde samlas på en server men alla får ju fan panik när spelet släppts och bara tar en server.

Ja jag har CE preordered så får börja tidigare än alla andra sluskar, (haha) kan lägga upp en tråd om så önskas vilken server jag och mina polare ska spela på..

Finns det något tråkigare än när en server domineras av ett språk/land? Usch, fy... Att träffa, spela och prata med folk från andra länder och kulturer är ju en av de bästa sakerna med MMO:n.

Visa signatur

Permalänk

Precis och svenskar brukar vara så sjukt tråkiga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Precis och svenskar brukar vara så sjukt tråkiga.

Men NM...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jahapp, nu har man äntligen lyckats bli betatestare.

Permalänk
Medlem

Nu känner jag mej lite lost.. Finns detta spel att köpa nu redan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paatrick
Nu känner jag mej lite lost.. Finns detta spel att köpa nu redan?

Du kan boka spelet i förväg, ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig

Gör det jag kommer att titta efter den tråden.

Citat:

Finns det något tråkigare än när en server domineras av ett språk/land? Usch, fy... Att träffa, spela och prata med folk från andra länder och kulturer är ju en av de bästa sakerna med MMO:n.

Tråkigt? Vem spelar för att det är kul? Jag spelar för bli bäst och det uppnår man säkrast genom att spela me folk som fattar exakt vad man menar i samma sekund som man säger det.

(Det jag försökte säga på ett skämtsamt sätt var att vi har olika mål med vårt spelande)

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Tråkigt? Vem spelar för att det är kul? Jag spelar för bli bäst och det uppnår man säkrast genom att spela me folk som fattar exakt vad man menar i samma sekund som man säger det.

(Det jag försökte säga på ett skämtsamt sätt var att vi har olika mål med vårt spelande)

Sen är det ju inte många millisekunders skillnad mellan när man uppfattar en mening på engelska och en på svenska Alla jag träffat som valt att spela på en server med en dominerande nationalitet har gjort det för att de helt enkelt är dåliga på engelska. Dock menar jag inte att du är det, jag bara säger att så har det varit enligt min erfarenhet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Sen är det ju inte många millisekunders skillnad mellan när man uppfattar en mening på engelska och en på svenska Alla jag träffat som valt att spela på en server med en dominerande nationalitet har gjort det för att de helt enkelt är dåliga på engelska. Dock menar jag inte att du är det, jag bara säger att så har det varit enligt min erfarenhet

Det är en viss skillnad på att uppfatta en mening och exakt förstå en mening
Avancerade skämt eller taktik förklaringar blir enklare på ditt infödda språk om man är normal begåvad och normal utbildad.
Men naturligtvis ska man tala/skriva det officiella språket på servern i öppna kanaler.
Men med headset i en instans eller på slagfältet tillsammans med sina clanmembers/guildies så blir det mycket roligare/effektivare att tala sitt infödda språk.

Sen kan ju inte jag rå för att du är lika duktig på att generalisera som att tala och förstå engelska
(förlåt för den pungsparken men jag kunde inte låta bli)

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är en viss skillnad på att uppfatta en mening och exakt förstå en mening
Avancerade skämt eller taktik förklaringar blir enklare på ditt infödda språk om man är normal begåvad och normal utbildad.
Men naturligtvis ska man tala/skriva det officiella språket på servern i öppna kanaler.
Men med headset i en instans eller på slagfältet tillsammans med sina clanmembers/guildies så blir det mycket roligare/effektivare att tala sitt infödda språk.

Sen kan ju inte jag rå för att du är lika duktig på att generalisera som att tala och förstå engelska
(förlåt för den pungsparken men jag kunde inte låta bli)

Efter att ha spelat MMO:n i ca 5 år har jag bara mött en enda person som inte kunnat spela tillsammans med guildies och kommunicera effektivt (inkluderande taktiksnack). Sen lär sig de allra flesta det väldigt snabbt också... finns ju inte mycket effektivare sätt att lära sig engelska än att bli inslängd i en situation där du måste klara av det... de som väljer att spela på en "nationell" server p.g.a. språket borde nog se över sitt beslut och sen spela med alla andra för att lära sig engelska istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Efter att ha spelat MMO:n i ca 5 år har jag bara mött en enda person som inte kunnat spela tillsammans med guildies och kommunicera effektivt (inkluderande taktiksnack). Sen lär sig de allra flesta det väldigt snabbt också... finns ju inte mycket effektivare sätt att lära sig engelska än att bli inslängd i en situation där du måste klara av det... de som väljer att spela på en "nationell" server p.g.a. språket borde nog se över sitt beslut och sen spela med alla andra för att lära sig engelska istället.

Jag har under mina 8år (minst) i mmo spelsbranschen mött väldigt många som inte hållit måttet när det gäller att förstå eller göra sig förstådd genom engelska språket.
Det har gjort att jag har sökt mig till amerikanska och holländska spelare pga att de är skillade på engelska och tar det spel dom spelar på stort allvar.

På senare år så har den svenska spelarbasen vuxit så att det blivit möjligt att göra corps/guilds/claner av enbart svenskar.
Det är inte en slump att helsvenska guilder i wow ofta ligger högt på rankingen för vi svenskar är väldigt duktiga gamers.

Och som jag skrev i min första post, jag spelar även för att ligga långt framme med mina chars och jag kan se det som ett problem när en medspelare "lär sig engelska väldigt snabbt" samtidigt som jag tycker att man borde pyssla med annat än språkförbistringar.

Men som du åxå säger, det är fruktansvärt kul att möta folk från andra kulturer och snacka om ditten å datten medans man utforskar världen, eller stöter på varandra av en slump och inser att man behöver varandras hjälp. Men det är som sagt under en annan situation än när jag vill utforska de mer avancerade delarna av ett spel som kräver 100% fokus på det man gör.

Det var inte min mening att börja debattera offtopic med dig men det är lätt att driva iväg när man fått något i skallen
Jag lägger ner debatten om språkförbstring nu, och jag kommer inte att replikera om du fortsätter att svara på detta av hänsyn till tråden.

-Grim

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan man skriva in sina koder för den öppna betan än? Har sidan kommit upp?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det kommer gå förrän den nya designen kommer på war-europe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men som du åxå säger, det är fruktansvärt kul att möta folk från andra kulturer och snacka om ditten å datten medans man utforskar världen

-Kek u gief SOJ?

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med!

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Då spelade ni inte WoW på Neptulon... typ 90% Ryssar där... OOOH VA ROOOLIIIGT

Permalänk

Vad säger ni allihop? Dags att ta bort eran förbokning av WAR?

In the latest of an ongoing series of interviews with MMORPG.com, Mythic Entertainment VP and General Manager Mark Jacobs has dropped big news on the Warhammer Online fanbase: major features are being culled from the game in order to make their Fall launch deadline. In short, the capital cities for the Dark Elf, High Elf, Orc, and Dwarf factions will not be in the game at launch. The Human city of Altdorf and the Chaos Inevitable City will be the only Capital cities in the game. This is an enormous change, seemingly changing much of what we know about the game's core of RvR gameplay.

Additionally, four classes are being removed, deemed to be in a condition unsuitable for launch. They are:

* The Choppa (Greenskin)
* The Hammerer (Dwarf)
* The Blackguard (Dark Elf)
* The Knight of the Blazing Sun (Empire)

As the website notes, all of these are melee classes and two of these were intended to be the primary tanking classes for their race. This leaves the Empire and Dark Elf races without a dedicated tanking career, possibly limiting their contributions to end-game PvE content. Jacobs moved immediately to try to curtail the obvious rumor-mongering: "This has nothing to do with EA ... they had zero input in this ... They don't even know about it. It's not a discussion we would have with them."
-----

EA har ingenting med saken att göra, men jag känner mig lite tveksam till saken. Finns ingen anledning att göra så här. Communityn kommer att implodera, om jag inte har helt fel. Flera har säkert redan bestämt sig för vilken klass de vill spela. Och att sedan ta bort huvudstäder, shit alltså, vad tänker de med?

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Ännu ett MMO som släpps halvfärdigt (eller inte i den vision som utvecklarna hade från början, iaf), börjar seriöst tröttna på denna genre...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
massa text om WARs förfall

Personligen ser jag hellre att de släpper nånting som är spelbart än en massa klasser och städer som inte är klara. En huvudstad är lätt att patcha in även om man inte får riktigt samma "band" till den som om den funnits med från början.

Att ta bort dem helt är väl egentligen onödigt. Hade varit bättre om de hade fokuserat på att bli klara med vissa saker, som det grafiska och miljön samt quests, men skitit i att introducera RvR-momenten. Men det är ju inte mitt val.

Sen kan man ju diskutera om det behövs så många huvudstäder. Se bara på WoW... innan BC var det bara Ironforge, Orgrimmar och till viss del Undercity som det var liv i. De andra var ju mer eller mindre döda. Särskilt Thunder Bluff och Darnassus.

Däremot känns det lite synd att de inte tar med klasserna i releasen. Visst, att balansera dem perfekt är nog ett riktigt skitgöra, men om de planerar att introducera dem i ett senare skede så kommer nog de klasserna vara smått underrepresenterade fram tills folk har börjat skapa alts.

Permalänk
Medlem

SERIÖST ?!

Jahapp... då va det spelet kört då.

Kanske dax avboka beställningen på nya riggen också då jag inte kommer att ha nåt spel att spela.

Men vafan, måste kolla upp detta nu låter som ett dåligt skämt.

DE KAN INTE GÖRA SÅHÄR VAFAN ÄR DE HELT SJUKA I HUVVET ?!

Permalänk

Ber om ursäkt, glömde posta länk från vart jag fick detta ifrån.

http://www.massively.com/2008/07/11/mark-jacobs-announces-maj...

Huruvida detta stämmet låter jag osagt, men det verkar som sagt stämma. Det som jag är lite negativt laddad över är inte att de väljer att släppa ett "ofärdigt spel", utan vilka delar de väljer at inte släppa.

Vissa klasser har ju en väldigt fundamentalt viktig del i ett spel, till exempel en tank, healer, men även DPS, även om DPS kanske inte är lika mycket betydande som de två jag först nämde. Sedan finns ju klasser som har andra områden av specialitet, men ni förstår vad jag menar?

Sedan så är den första tiden väldigt viktig också. Vissa spelar ser inte detta som någonting positivt alls, och kan säkert tappa en hel del personer på att göra så här. Detta kommer även att spridas snabbt. Finns redan på Slashdot, finns säkert på alla stora spelsidor imorgon. vilket inte är så bra.

Även om nu detta inte är så stor del av spelet i sig, så kommer det att märkas på hur personerna reagerar. Jag tror på ramaskri.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.