Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Linksys WRT54G

Tjena grabbar.
Nyligen så köpte jag en Linksys WRT54G och till den har jag 2 bärbara och 1 stationär dator uppkopplade trådlöst, 2 stationära datorer och en x360 uppkopplade med tråd.

Och det är nämligen så att ända sedan första dagen så har nätverket kraschat en gång om dagen. Dock är det så att inte alla datorer och xboxen varit uppkopplade sedan första dagen, utan de kom till lite senare.

Vi misstänkte först att routern kanske var överbelastad, men som sagt vissa av klienterna tillkom först i ett senare skede. Och nu har internet gått extremt långsamt, vi brukar använda fz.se som ett måttstock och det brukar gå i c a 800 kb/s men nu går det i bara 200 kb/s.

Vi uppdaterade routern precis, men det hjälpte inte. Jag vet inte vad mer för info ni behöver, men hoppas någon kan hjälpa.

Tack i förhand

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||

Permalänk
Medlem

vilken version är det du har?? har du 5.0 så har du tyvärr gjort ett nerköp... jag har också samma problem och jag har fått massa nya firmwires (som dock inte ligger på deras hemsida utan fick det på mail av supporten) som inte funkar... fast nu på senare så har jag begränsat anslutningar som torrents tar till ca 15 anslutningar per torrent.... försök kanske att begränsa det om ni använder torrent...

när det gäller hastigheten så är det samma här... det pendlar hela tiden men det funkar för det mesta

Permalänk
Medlem

Hur f*n kan Linksys bygga sämre routrar med tiden? Bör inte ett företag göra sina produkter bättre?

Jag har en v5.1 och den funkar kanon tills jag kopplar in min iBook trådlöst i nätverket så tar det några minuter och sedan krachar routern.

Någon som vet vad man kan göra för att få routern att sluta kracha?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n
Hur f*n kan Linksys bygga sämre routrar med tiden? Bör inte ett företag göra sina produkter bättre?

Jag har en v5.1 och den funkar kanon tills jag kopplar in min iBook trådlöst i nätverket så tar det några minuter och sedan krachar routern.

beror på att Linux inte finns på den nya V5.
Dom äldre hade Öppen mjukvara vilket gjorde saken ännu bättre.

Tacka vet jag 3com 11g

Ptz00000n!

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptz0n

Vad då med tiden? WRT54G har varit en skitprodukt hela tiden. De tidiga revisionerna var rena katastrofen. De som säljs idag är bra jämfört med tidigare.