Permalänk
Medlem

Inställningar sparas ej!

Hej. Jag skulle behova lite hjälp med min nya dator, jag har mitt gammla chassi fast med nya delar(geforce 7600gt, asus mk, amd 3200). Nu är det så att när jag startar om datorn så finns inget jag gjort kvar, har jag bytt bakgrundsbild så är den gammla tillbaks igen, har jag laddat ner nån fil så finns den inte kvar p[ hårddisken. Det är bara program och spel(dock inte save/filer) som sparas, inga andra inställningar.

Hjälp mej!

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane

Permalänk

Har du kollat du att din användare inte är Mandatory?

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldztrand
Har du kollat du att din användare inte är Mandatory?

Vad menas med det då? Fast nu har jag löst problemet, det stog när jag loggade in att konton kunde vara "corrupted" så ja gjorde bara ett nytt:)

Nu funkar den underbart!

Tack iaf(du får gärna förklara vad du menade ifall ja skulle få problem i framtiden.

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane

Permalänk

Mandatory menas med så att ditt konto är skrivskyddat och alla ändringar du gör försvinner när du loggar ut!

Man ändrar filändelsen på datfilen NTUSER som ligger C:\Documents and Settings\Användare (Där det står Användare ska det stå ditt användarnamn) Du bytar filändelsen på NTUSER.dat till NTUSER.man

Detta måste göras från ett annat konto! T.ex. Administratörs kontot

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM