Permalänk

min nya dator

här är min nya dator

AMD 64 X2 4200+,MSI K9N SLi,1024mb pc5300, Chieftec Mesh, Tagan 480w easycon, 1st 200gb och 1st 320gb sata, XFX Geforce 7900GT 256mb

alla komponenter är bara provisorsikt ditsatta för att se hur det ser ut

ett kort bakifrån

stökigt bord?

satt in uv-rören och slangen och glycolen för att se hur det skulle se ut och det ser ganska nice ut vill jag lova

med uv-rör på

med blåa leds på

kommer mer bilder sen då jag satt fast radiator m.m.

idag så skulle jag fixa nya "brackets" till cpu-blocket för att dom jag fick med passa inte

bracketsena man fick med

det vart ganska bra tycker jag ( den ska sprayas med uvfärg sen)

det är alltså hållaren ovan på i plexi som jag har gjort

nu är den lackad och bara för att se hur det kommer att se ut så har jag satt dit den

med den stora radiatorn i botten

pumpen fastsatt

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Medlem

Vad är det för chassi du har?

*edit: ops, det stod ju i din signatur :x

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk

update

nu är alla slangar m.m. ditsatt och håll tummarna nu så för att det inte läker nån stans

Visa signatur

{Spelmaskin}
Intel q6600 ,Asus P5E Deluxe , 4096mb pc8500 Dominator, Nvidia gtx465, Fractal design r2, Corsair 750hx, ca 1tb hdd utrymme

Permalänk
Medlem

Tycker det blir bra.. xD. kan inget om vattenkylning..

^^

störde mig på en grej: har vatten kylningen en läkande kraft

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EA|Bonde|Erik
Tycker det blir bra.. xD. kan inget om vattenkylning..

^^

störde mig på en grej: har vatten kylningen en läkande kraft

hehe, mjo jag och stavning på vissa ord vettu, men du fatta vad jag mena :D.

den läckte inte iaf, men de är en sak som är fel, de var för lite kylglycol:(, men undrar om det kan gå att blanda ut med lite destillerat vatten, behöver bara max 0,5 dl.

UPDATE

Systemet är ihopsatt och fyllt nu å de funkar som en klocka

dock har jag ett problem när jag startar datorn så hittar inte datorn min mus, det hjälper om man drar ut musen och trycker in den igen men tycker de är lite mongo om man måste göra de varje gång man startar + att det kommer upp detta

varför vill den ta bort mina hårddiskar?och varför hittar den inte min mus?

Visa signatur

{Spelmaskin}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnOof {AMD X2}
hehe, mjo jag och stavning på vissa ord vettu, men du fatta vad jag mena :D.

den läckte inte iaf, men de är en sak som är fel, de var för lite kylglycol:(, men undrar om det kan gå att blanda ut med lite destillerat vatten, behöver bara max 0,5 dl.

UPDATE

Systemet är ihopsatt och fyllt nu å de funkar som en klocka

dock har jag ett problem när jag startar datorn så hittar inte datorn min mus, det hjälper om man drar ut musen och trycker in den igen men tycker de är lite mongo om man måste göra de varje gång man startar + att det kommer upp detta

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/Fel-kei.JPG

varför vill den ta bort mina hårddiskar?och varför hittar den inte min mus?

Jag fick samma problem med min s-ata hårddisk, att den hade "säkert borttagning av hårdvara", men jag installerade SP2 och sen dess har jag inte sett den. Hoppas det hjälper.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Hedersmedlem

Hej, ang. musen, det ser ut att vara en Razer Copperhead?
Om det är det: Har du installerat Razer's drivrutiner och nyaste firmwaret till musen, Razer Copperhead har problem med s.k "cold boot" om man inte har de nyaste grejorna

http://www.razersupport.com/

Jag vet inget om hårddiskarna

Lycka till! (Riktigt snygg dator btw, jag vill att min Dell ska se ut så, LOL)

Permalänk
Medlem

"säkert borttagning av hårdvara" finns för att sata diskarna stödjer hotswap.

Har sån till min raptor och min seagate disk

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med min copperhead provade att updatera till senaste drivrutinerna och sen den nyaste firewaren då ska det funka;)

Permalänk

jo, har gjort de nu å de funka kanon, men nu dampar graffekortet istället ( precis som alla andras 7900gt

Visa signatur

{Spelmaskin}

Permalänk
Citat:

jo, har gjort de nu å de funka kanon, men nu dampar graffekortet istället ( precis som alla andras 7900gt

Vad har du för problem?

Visa signatur

stay true to yourself and stay the course

Permalänk
Medlem

Hoppas inget går sönder xD..fast d var ju en ny så d går på garanti?

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stay true
Vad har du för problem?

tempen på kretsarna närmast pci-e strömkabeln blir skollheta + att nordbryggan som sitter precis under kortet blir skollhet, undrar om det kan vara så att mitt graffekort kan vara pajj som alla andra 7900gt från xfx så att nordbryggan får jobba ihjäl sig så att den blir för varm den med

Visa signatur

{Spelmaskin}

Permalänk
Citat:

Därför man ska ha ati istället för nvidia förövrigt riktigt snyggt !!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caly Centurion
Därför man ska ha ati istället för nvidia förövrigt riktigt snyggt !!

tackar, jo ångrar mig att jag inte köpte ett crossfiremobo och ett 1900xt istället

ägaren med sin dator som jävlas

FÅR MITT NYA GRAFFEKORT IMORRON :):):)

blir en update då

Visa signatur

{Spelmaskin}