hur mycke kan man clocka en am2 3500+ ??

Permalänk
Medlem

hur mycke kan man clocka en am2 3500+ ??

hur mycka kan man clocka en amd athlon 3500+ sockel am2?

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Permalänk
Medlem

?

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Medlem

Det celander menar är att du ska läsa FAQen där står en massa viktigt som du kan behöva veta om du ska klocka...

Sen finns det ingen som vet hur bra just din processor klockar. Det varierar från processor till processor. Du kan haft turen och fått en prolle som klockar som en gud - sen å andra sidan kan du haft otur och fått en som knappt går att klocka.
Jag rekomenderar dig att testa dig fram.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Avstängd

Hur fort tror ni att man kan köra en ferrari?

Permalänk
Medlem

runt 300km\h xD

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

3ghz tar man lätt med lite kyla på den iallfall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MazterX
Det celander menar är att du ska läsa FAQen där står en massa viktigt som du kan behöva veta om du ska klocka...

Sen finns det ingen som vet hur bra just din processor klockar. Det varierar från processor till processor. Du kan haft turen och fått en prolle som klockar som en gud - sen å andra sidan kan du haft otur och fått en som knappt går att klocka.
Jag rekomenderar dig att testa dig fram.

MazterX har rätt

Gabriel15: Ser att du svarar med ganska mycke oseriösa svar i dom trådar du skriver i - mitt råd: skriv inte svar som inte hjälper någon som detta t ex!!

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem

david901101

som att du har nått att komma med ? tror gabriel15 har mer att säga och sen tycker jag att trådskaparen ska läsa FAQ !!! och sen klockar alla processor inte lika heller och sen är det bara att testa sig fram vad som blir bäst, och sen är AM2 ny sockel bara och inte ny processor artitektur ändring i kärnan. och am2 har ny minnes kontroller i processorn så att säga är det inte flaskhals att processorns fsb eller minnena som stoppar då dvs... och allt hänger på kylning och stepping mm för att det ska bli lyckad klockning jag själv håller på att förbereda mig för extrem kylning under sommaren eller mot hösten för nya rekord.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.