vad är bästa hemma gjorda dammfilter!?

Permalänk
Medlem

vad är bästa hemma gjorda dammfilter!?

tja!!

f*n undrar vilket som är det bästa dammfiltret som man kan göra själv xD

vad är det bästa materialet??

har sökt i SÖKFUNKTIONEN utan resultat ( eller de komm upp typ tusen st som inte handlade om de jag ville och jag vill inte läsa allt lol xP )

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk

Din mammas strumpa

Ja strumpbyxor brukar funka bra som damfilter

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk

Gå till ICA och kolla vad de har runt frukten som fraktskydd. Jag hittade perfekt "skumplast" som man inte ser igenom men som inte gör motstånd när man andas genom det. De har nog olika sorter men provandas så kan du nog hitta nåt bra.

Plasten jag hittade är några mm tjock så den klarade sig utan den uppspänningsram som en nylonstrumpa behöver.

Permalänk
Medlem

själv så har jag tagit typ som nått skummgummi liknande grejemoj. hitta det i ett vad heter det igen?? omg.... vänta kommer snart på xD ne går inte lol, men ni vet sån dära "bord" som man stryker på med strykjärnet. har inte nån dator som går just nu så att jag kan prova. bara den hära dyngan som jag inte vågar röra xD hoppas mitt komma funka bra annars ta jag väll en strumpa HAHA!

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Medlem

Till tjejens dator använde jag uppklippta tepåsar, det var visserligen väldigt små lufthål i fronten, skulle bli lite svårt att hitta en tepåse som var 80mm i diameter
Det är visserligen lite taskig luftgenomströmning, men de håller garanterat dammet på utsidan

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

hahahah nice bunz jag tro vi har en stor tepåse nånstans! ska prova när jag får mina grejer från komplett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lokala elektronik skroten / soptippen kanske kan låta dig sno en bit av en torktummlare? Dammfiltret där är utmärkt.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Luftfilter till ABB robotar är kanon ser ut som väldigt luftig bomull och kommer desutom i ark som är ca 50 x 60 cm så ett filter räcker till å göra 5-6 filter som passar i ett Chieftec dragon fulltower

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

dammsugarfilter?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarTTa
själv så har jag tagit typ som nått skummgummi liknande grejemoj. hitta det i ett vad heter det igen?? omg.... vänta kommer snart på xD ne går inte lol, men ni vet sån dära "bord" som man stryker på med strykjärnet. har inte nån dator som går just nu så att jag kan prova. bara den hära dyngan som jag inte vågar röra xD hoppas mitt komma funka bra annars ta jag väll en strumpa HAHA!

Direkt från lunar........

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem

Jag har använt sådana där runda plastfilter som sitter i köksfläktar som jag fick av vaktmästaren då jag sade att mitt var trasigt i köksfläkten

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Hehe roligt, inte visste jag att det var så stor variation på vad folk använt som damfilter. Jag använder en bit högtalar tyg som blev över till fronten när jag byggde högtalare senast. Funkar finfint!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Hehe roligt, inte visste jag att det var så stor variation på vad folk använt som damfilter. Jag använder en bit högtalar tyg som blev över till fronten när jag byggde högtalare senast. Funkar finfint!

Som damfilter brukar jag dricka ett par öl för att få andedräkten att bli riktigt unken, sen in med en halv dosa snus under överläppen, vidare så tar man på sig en rosa t-shirt och har strumpor och sandaler på sig, då slipper man garanterat damer.

Dammfilter, å andra sidan, är betydligt mycket mer angenämt, för vem sjutton vill ha damm i sin närvaro?

Men det bästa tips jag har där, har redan nämnts, dammfiltret i en torktumlare är superbt, i övrigt så kan strumpbyxor, fläktfilter, dammsugarfilter eller 'högtalartyg' fungera hjälpligt. Frågan är ju enbart vad man vill offra för att slippa dammet...

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan^junior
Som damfilter brukar jag dricka ett par öl för att få andedräkten att bli riktigt unken, sen in med en halv dosa snus under överläppen, vidare så tar man på sig en rosa t-shirt och har strumpor och sandaler på sig, då slipper man garanterat damer.

Dammfilter, å andra sidan, är betydligt mycket mer angenämt, för vem sjutton vill ha damm i sin närvaro?

Men det bästa tips jag har där, har redan nämnts, dammfiltret i en torktumlare är superbt, i övrigt så kan strumpbyxor, fläktfilter, dammsugarfilter eller 'högtalartyg' fungera hjälpligt. Frågan är ju enbart vad man vill offra för att slippa dammet...

haha den va bra!

jag hittar horribla mängder skumgummi i olika tjocklek och format och av olika tillverknings typer på jobbet som jag brukar ta

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Hehehe, ah den va bra, skall genast läsa på lite sv glosor =P

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p