Eftersom det är många som hela tiden slänger upp sina communitis, portaler, "mina_bilder-sidor" mm. mm tänkte jag att det skulle vara kul att höra mer er hur ni marknadsför era sidor, hur ni skapar en besökskrets eller medlemmar.
Kanske masspostar ni på lunarstorm eller skriver ut flyers på pappas skrivare.
Tråden gäller icke kommersiella sidor. Altså, inga "jag-köpte-reklam-på-dn.se".
Jag tycker också det vore intressant att veta, för själv är jag inget vidare på det
Det jag gjort är väl mest att försöka få sidan till någonting som är värt att besöka, så att folk stannar om de kommer. Sen har jag inte kommit så mycket längre än det Fick 500kr att köra google adwords för gratis när det var nytt. Annars är det väl att försöka sprida länkar i forum och så, fast utan att göra det på ett spam-aktigt sätt.. (dvs posta det i relevanta trådar osv)
Mycket intressant ämne, har inte lyckats nåt speciellt bra med det. Men man måste ju skapa en hemsida som betyder nåt eller har något som inte många andra har, vi kan kalla det "unikt". Mina försök till att få folk har varit msn och genom kompisar.
Visa signatur
i7 930 4.0 GHz - ASUS P6T SE - Corsair 12GB 1600Mhz - Gigabyte Geforce 670 OC
jag har bara gjort kommersiella försök, men det viktiga är väl att siten fyller en funktion, då brukar det lösa sig ganska automatiskt.
Allt för många webbutvecklare tänker för mycket på sig själva. De vill göra ett community eller en cool site som visar något som redan finns, och försöker vara märkvärdiga. Detta är någon tragisk dröm som allt för många datorkunniga personer har idag.
Se besökarna som kunder, kunden ska alltid vara i fokus. Gör siten för deras skull och inte för din skull i första hand.
En metod är alltid att hitta på något konstgjort värde på siten, som man kan ge sina medlemmar om man har sådana. Sedan kan medlemmarna få lite av detta värde (t.ex. poäng) när de drar in nya medlemmar, så kommer vi göra med vårt community som öppnar i höst.
Jo, men om det skall vara lite mer än "min sida som du hittar info om mig på" så kanske man inte vill ha massa länkar till andras sidor där..och vad jag har erfaret så är det ingen som kollar på de andras sidor ändå..så det hjälper inte.