Permalänk
Melding Plague

Catalyst 6.7 släppt

Läs nyheten: Catalyst 6.7 släppt

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Ska genast testa.

Permalänk
Medlem

BF2 ahr de inte fixxat än då...

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
BF2 ahr de inte fixxat än då...

Går det verkligen att fixa skuggorna?

Permalänk
Medlem

Ni vet väll att den går att få med CP.

Är själv ingen större "fan" av CCC.

http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=18

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lt.Dan
Ni vet väll att den går att få med CP.

Är själv ingen större "fan" av CCC.

http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=18

ATi Tray Tools är bättre än tillockmed CP, så kör med det jag

Permalänk

Vad är CP? Control panel?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Jepp....

Permalänk

Kan man lita på versionen med CP?

Är det en "hemma gjord" version?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

ATI har varigt riktigt lata med drivrutiner i år, inte nog med att dom släpps senare och senare i månaderna nu för tiden är det nästan bara Buggfixar som uppstår i ett fåtal situationer. den här versionen tänker jag inte bry mig om att ladda ner.

ATI Tray tools FTW föresten! alla ATI ägare som kör CP eller styggelsen CCC bör ladda ner omgående, mer info finns på denofficiella sidan. Inte nog med att man slipper CCC/CP ATT innehåller även samma funktioner för överklockning, fläktstyrning mm. som ATI Tool har. Som om inte det räckte så finns en funktion för att visa div information som FPS, klockfrekvenser, tempraturer, och antal MB ledigt VRAM när du spelar. Minnes användningen (för mig iaf) ligger på 2MB när programet är i viloläge och ~6MB om man har flera inställnings-fönster öppna.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
Kan man lita på versionen med CP?

Är det en "hemma gjord" version?

Har använt dom seda årsskiftet, när ATI tog bort CP.

Har funkat hur bra som helst, allt för att slippa "memory hogen" CCC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
ATI har varigt riktigt lata med drivrutiner i år, inte nog med att dom släpps senare och senare i månaderna nu för tiden är det nästan bara Buggfixar som uppstår i ett fåtal situationer. den här versionen tänker jag inte bry mig om att ladda ner.

ATI Tray tools FTW föresten! alla ATI ägare som kör CP eller styggelsen CCC bör ladda ner omgående, mer info finns på denofficiella sidan. Inte nog med att man slipper CCC/CP ATT innehåller även samma funktioner för överklockning, fläktstyrning mm. som ATI Tool har. Som om inte det räckte så finns en funktion för att visa div information som FPS, klockfrekvenser, tempraturer, och antal MB ledigt VRAM när du spelar. Minnes användningen (för mig iaf) ligger på 2MB när programet är i viloläge och ~6MB om man har flera inställnings-fönster öppna.

Hur funkar ATI Tray Tools? Vilka delar av ATIs drivrutiner måste jag ha för att det skall fungera? Räcker det med bara drivrutinen och sedan ATT? Jag har 2 skärmar som jag hoppar mellan med Catalyst Control Center hotkeys för att ändra upplösningar etc. är det stödet lika bra i ATT?

/Leif

Permalänk
Inaktiv

Ingen som rapporterar om nyheterna i Linux-drivrutinerna som slapptes samtidigt?

Skulle vara trevligt med liknande fokus pa Linux dar det ar applicerbart...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
ATI har varigt riktigt lata med drivrutiner i år, inte nog med att dom släpps senare och senare i månaderna nu för tiden är det nästan bara Buggfixar som uppstår i ett fåtal situationer. den här versionen tänker jag inte bry mig om att ladda ner.

ATI Tray tools FTW föresten! alla ATI ägare som kör CP eller styggelsen CCC bör ladda ner omgående, mer info finns på denofficiella sidan. Inte nog med att man slipper CCC/CP ATT innehåller även samma funktioner för överklockning, fläktstyrning mm. som ATI Tool har. Som om inte det räckte så finns en funktion för att visa div information som FPS, klockfrekvenser, tempraturer, och antal MB ledigt VRAM när du spelar. Minnes användningen (för mig iaf) ligger på 2MB när programet är i viloläge och ~6MB om man har flera inställnings-fönster öppna.

håller med, ATT är riktigt bra men Tvout inställningarna där sugerm funkade skit bra ett tag sen rätt som det var så bara krånglade det. Jag fick sedaninte igång det, sen var det på med CCC igen :/

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som dom senaste drivisarna fungerar sämre än dom gamla??
Jag använder drivisar från mitten av 2005, vilket jag har fått bäst resultat med, dom nya blir ju bara sämre och sämre för mig.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

www.ngohq.com har riktigt fina drivrutiner med den klassiska kontroll panelen.. har kört deras modifierade version av cata6.6 och den har fungerat klockrent.. dock fortfarande problem med att bf2 kan hotta ut en från spelet ibland till skrivbordet men det problemet har jag haft i tidigare versioner av catalyst likaså...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NewLife
Hur funkar ATI Tray Tools? Vilka delar av ATIs drivrutiner måste jag ha för att det skall fungera? Räcker det med bara drivrutinen och sedan ATT? Jag har 2 skärmar som jag hoppar mellan med Catalyst Control Center hotkeys för att ändra upplösningar etc. är det stödet lika bra i ATT?

/Leif

Du behöver bara "Display Driver" tror jag, den finns att ladda ner på ATI's sida under "low speed". Det finns då stöd för massvis med hotkey funktioner i ATT, bla. för att slå av/på skärmar och ladda en viss profil (som väl inkluderar upplösning, refreshrate mm) och massa annat så jag skulle inte vara orolig för brist på hotkeys

x-per: Eftersom du har ett gammalt 9800 så har nog ATI slutat uppdatera dirvrutinerna särskillt mycket för ditt kort. Var glad att du inte har ett nvidia kort, där brukar prestandan försämras enormt om du använder dom nyaste drivrutinerna till ett kort från en tidigare generation.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil_elman
Ingen som rapporterar om nyheterna i Linux-drivrutinerna som slapptes samtidigt?

Skulle vara trevligt med liknande fokus pa Linux dar det ar applicerbart...

Titta här http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=520&num=1 . Datorn låser sig fortfarande för mig när jag loggar ut så det är inget nytt iallafall.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Du behöver bara "Display Driver" tror jag, den finns att ladda ner på ATI's sida under "low speed". Det finns då stöd för massvis med hotkey funktioner i ATT, bla. för att slå av/på skärmar och ladda en viss profil (som väl inkluderar upplösning, refreshrate mm) och massa annat så jag skulle inte vara orolig för brist på hotkeys

Hmmm,verkar som den inte alls är särskilt bra på att hantera flera skärmar. Jag kör en 19"LCD som primär skärm via VGA och vill ha möjlighet att switcha över till min 32"LCD TV via DVI. Tyvärr är inte stödet för DVI särskilt utvecklat så ATT visar bara att en skärm är ansluten i sin kontrollpanel vilket gör att hotkeys/profiler inte fungerar. Synd för jag såg fram emot att slippa CCC.

Det blir till att installera hela CCC-packet igen!

/Leif