Permalänk
Medlem

mer/nya problem med datorn

jo, jag har lite problem med min nybyggda dator. när jag spelar så får jag antingen random omstarter eller så fryser det och jag blir utskickad till windows med det roliga meddelandet att något är fel och programmet har stängts "felrapportruta"... det blir något av dom problemen VARJE gång jag spelar.. och det krävs inte speciellt lång tid innan jag börjar få problem, kanske 3-15 minuter, men det varierar... random omstarter kan jag även få när jag bara sitter i windows så det kanske inte har lika mycket med "felrapportsproblemen" det är ju surt att ha problem med nya datorn utan att veta vad man kan göra åt saken ;P

Operativsystem: Microsoft Windows XP Pro med SP2
Processor: AMD Athlon64 X2 3800+ (AM2)
Processorkylare: Orginal
Moderkort: ASUS M2N-E
Minne: 1x1024MB Corsair XMS2 PC5400
Grafikkort: PowerColor Radeon X1900GT 256MB PCI-E, 6.8 catalyst
Hårddisk: Seagate 7200.10 320GB SATA + Western Digital 250GB
Nätaggregat: Antec SmartPower 500W (vet inte exakt hur många A det går...)
Övrig kylning: 1x120mm utblås, 1x80mm insug och 1x92mm insug. (men öppen sida just nu)
Övriga komponenter: NEC DVD-brännare (vet inte mer)
Temperaturer: cpu temp i bios hoppade mellan 32,33 och 34 grader, grafikkortet kom upp i 81 en gång när jag körde overdrive för att se om det var något slags problem med själva kortet (då kom jag upp på 594MHz på GPU:n och 720MHz på minnena, som var max i programmet) fast sen klockade jag ner för jag har inte något behov av dom där ynka FPS:en än...

jag hade tidigare problem med frysningar när jag skulle till och installera saker (har en tråd om det och jag får be om ursäkt om jag kanske skulle ha ändrat om hela den tråden istället...) men det problemet löste jag på något konstigt sätt. förhoppningsvis är inte det ett hinder för denna tråd?

Edit: från fel efter random omstart (och en felrapportsak kommer upp)
BCCode : 100000d1 BCP1 : 00000000 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000001
BCP4 : F6BFAB1F OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

och så fick jag en länk... som verkar rätt oanvändbar... http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=4e60ef43-5d34-4...

Visa signatur

Wohoo!