Permalänk

Hiper nätaggregat

Tjena. Jag vet att såna här trådar kan vara störande men behöver snabbt hjälp. Är evigt tacksam om någon kan svara på min lilla fråga.

Jag hade beställt ett Hiper type M 580W nätaggregat men efter att ha betalat så fick jag mail att d var slut. De sa då att jag kunde få ett Hiper Type R 530W utan extra kostnad (kostar ca 100 kr mer än d jag beställt).

Jag undrar då om 530W räcker gott o väl till min dator (även att d då räcker för clockning).

Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz
Modekrort: Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570 SLI
Graffkkort: PowerColor Radeon X1900XT 256MB
Minne: Corsair TWIN2X 5400 DDR2 2048MB
Chassi: Coler Master Cavalier 3
2 st hårddiskar: Samsung SpinPoint P120S 250GB
Trådlöst: Linksys WIreless-G PCI 54 Mbps
Brännare: NEC DVD-Brännare ND 4571

Tacksam för ett snabbt svar. Och sorry för att jag ställer så dum fråga...

580 W Som jag hade beställt:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320183

530W som jag skulle byta till utan extra kostnad:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323684

Mvh
Markus

Permalänk
Avstängd

Vadå ville du köpa mer än 500 agg???

Det är vad de har på lager

Och ja 530 agget orkar gott å väl

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

ok, thx... Ville ha ett bra agg eftersom jag kanske tänker köra 2 grafik kort och clocka datorn. DOck inte säkert... Men iallafall ha så systemet e stabilt och så att d räcker. Och alla har sagt att nätagg e viktigt.. DÄrför jag tänk ha så mkt Men tack för svaret...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tennisberg
ok, thx... Ville ha ett bra agg eftersom jag kanske tänker köra 2 grafik kort och clocka datorn. DOck inte säkert... Men iallafall ha så systemet e stabilt och så att d räcker. Och alla har sagt att nätagg e viktigt.. DÄrför jag tänk ha så mkt Men tack för svaret...

men skulle du ha två ati kort på SLI?

Permalänk
Medlem

Stirra dig inte blind på watten, 530 räcker gott. Och Type R ska vara lite "finare" , så får du ett sådant istället så är det en bra deal.