Permalänk
Medlem

win 03 server

Tjena... nu har jag gjort en "server dator" med windows 2003 server och nu vill jag slippa trycka på ctrl+ alt + del för att för att sedan trycka enter vid inloggningen. hur tar jag bort det och att det inte kommer upp samma ruta när ingen använder datorn efter 5 min eller ngt alltså tar bort hela den där processen CTRL+Alt+Del efter det enter.

Hur gör jag ?

Mvh // Clas

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan göra det på 2003 server tyvärr.

Permalänk
Medlem

what ere sant ? kan man göra det på någon server version ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kanske ska testa starta om datan nu ciao

det fungerade tack så mycket men nu är det bara in loggningsrutan jag inte vill ha ? vet du hur man tar bort den också ? har inte ens ngt lösen på administrator

Permalänk
Medlem

http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45...
Logon -> Autologon -> Log on automatically at system startup -> Set password

Om det nu var så du menade.

Permalänk
Medlem

testar brb

Aiight det fungerar ..... Tack så jätte mycket !

Permalänk
Medlem

Självklart behöver du inte installera en massa program för detta.

Gå till start -> kör -> Skriv in rundll32 netplwiz.dll,UsersRunDll och tryck på enter.

Markera vilken användare som du vill logga in som standard, bocka sedan ur att användare måste skriva in lösen varje gång ovanför listan på användare.

Klart.

Du kan alltid gåigenom den här guiden för att få bort många irritationsmoment om du ska ha servern till mer än just bara server:
http://www.msfn.org/win2k3/

Tex är den här funktionen MYCKET viktig om du ska köra DC, torrent mm från servern:
http://www.msfn.org/win2k3/advanced.htm

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

det finns en hake på det jag gjorde förut och det är att det kommer upp som en "screen saver" där det står tryck ctrl+alt+del för att komma åt datorn... vill inte ha det heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darknez
kanske ska testa starta om datan nu ciao

det fungerade tack så mycket men nu är det bara in loggningsrutan jag inte vill ha ? vet du hur man tar bort den också ? har inte ens ngt lösen på administrator

O_o! Du har en server igång, men inte satt något lösenord på Admin-kontot? Hoppas för din skull att den inte står publikt, eller att någon annan alls kan på något sätt få tillgång till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

det finns en hake på det jag gjorde förut och det är att det kommer upp som en "screen saver" där det står tryck ctrl+alt+del för att komma åt datorn... vill inte ha det heller.

Det fixar du där du grejar med skärmsläckaren. finns en bock att bocka ur "on resume, password protect"

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Hedersmedlem

Sätt för basken lösenord på administratörskontot. Då spärrar du ju en del fjärrsårbarheter.
Och man kan även om man har lösenord få inloggningen automatiskt, som Knashatt skrev. Så du har bara att vinna på det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

så har satt pass nu och den loggar in auto men har inte prövat den ännnu för många e inne på ftp o tankar / lirar cs

fortfarande pass screen saver .....

kanske fungerar nu får se.. hör av mig om det blir något fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

fortfarande pass screen saver .....

Högerklicka mitt på skrivbordert -> Välj Egenskaper -> Välj Skärmsläclare -> Bocka ur att du måste ange lösenord när skärmsläckaren avslutas.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

a jag fixade det igår allt värkar fungera nu som det ska tack för all hjälp

mvh // Clas, om något kronglar så skriver jag igen