Senast redigerat
Skulle uppdatera tjejens IBM T41 laptop grafikkorts drivrutiner, kortet är ett Mobility Radeon 7500, jag hittade inga drivisar på ATIs hemsida, men jag hittade Omega drivisar, dessutom laddade jag ner IBMs egna drivisar för säkerhets skull om något inte skulle funka.
Jag avinstallerade de ursprungliga drivrutinerna och sen försökte jag installera de nya, men varken Omega och IBMs vill funka, jag får ett felmeddelande där det står:
"Installationsprogrammet kunde inte slutföra installationen, försök ställa in bildskärmsadaptern med en vanlig VGA-drivrutin innan kör installationsprogrammet"
Om jag går in på displaysettings och kollar under fliken adapter (fliken "kort" på svenska antar jag) så står det inget och alla info listas som <unavailable>, om jag går in på properties så står det att den använder VgaSave som drivrutin, vilket jag trodde var en vanlig VGA-drivrutin.
Någon som har något tips, något jag borde ha tänkt på eller kan göra nu, annars är ju datorn fast som den är nu, dvs väldigt segt att visa scrolla bilder i webläsaren och så. Om någon vet vad det kan bero på så berätta det gärna för mig. Finns det någon annan lämplig VGA drivrutin (som förhoppningsvis går att installera) som jag borde använda innan jag installerar de nya, eller gamla, drivrutinerna.
Tack på förhand.
Edit: Äh skit samma, jag fixade det.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.