Problem med dator ang. fps och internet

Permalänk

Problem med dator ang. fps och internet

Tjena. Nu tycker säkert många att ja är tönt osv eftersom ja nu spelar cs.
men skit i dom onödiga jobbiga kommentarerna o hjälp mig ni som kan ist.
Ja spelar då CS 1.6 o problemet är följande:

Jag spelar o tycker ja borde ha bra ping o det ska funka bra men
istället pingar jag 35-50ms på Warservrar vilket inte är så bra och
min fps ligger på 50-60 fast den borde vara på 100

Min dator är följande:

AMD 3800+ Dual Core
1024Mb ram
nVidia 7800 GT 256 MB
ViewSonic '19 LCD på 3ms

Internet :

Bredbandsbolaget 24 Mbit ( får för övrigt ut mer än 10Mbit av det... )

Så nu är frågan den vrf fungerar mitt cs dåligt o min ping ligger högt ?

Nån som har ideer eller svar så är ja mkt tacksam

Onödiga och dumma kommentarer kan skriva dom i anteckningar o spara på "skrivbordet" o garva åt det själva

Tack...

Permalänk
Medlem

Stänger du av ena kärnan på CPUn när du spelar?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Har du sökt och kollat in andra trådar samt dess svar?

Permalänk
Medlem

Re: Problem med dator ang. fps och internet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD-Chrille
Tjena. Nu tycker säkert många att ja är tönt osv eftersom ja nu spelar cs.
men skit i dom onödiga jobbiga kommentarerna o hjälp mig ni som kan ist.
Ja spelar då CS 1.6 o problemet är följande:

Min dator är följande:

AMD 3800+ Dual Core
1024Mb ram
nVidia 7800 GT 256 MB
ViewSonic '19 LCD på 3ms

Internet :

Bredbandsbolaget 24 Mbit ( får för övrigt ut mer än 10Mbit av det... )

Så nu är frågan den vrf fungerar mitt cs dåligt o min ping ligger högt ?

Nån som har ideer eller svar så är ja mkt tacksam

Onödiga och dumma kommentarer kan skriva dom i anteckningar o spara på "skrivbordet" o garva åt det själva

Tack...

Nu när du så ödmjukt ber om en onödig kommentar, så skall du få en!
o -> och, ja -> jag, ist -> istället, vrf -> varför, mkt -> mycket.
Det var dina grövsta felskrivningar. Få kontroll över dem så kommer det hjälpa dig mycket i ditt framtida arbetsliv!

Men jag hoppas att LocSin's tips hjälper dig. Du slår av en kärna genom att gå in på aktivitetshanteraren (ctrl-alt-del) och under fliken "processer" högerklicka på processen för CS och välja bort en kärna.

Permalänk
Medlem

Annars är fragbites forum = CS forum som tidigare sagt 10025827365218 gånger

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Öh, stänger av en kärna ? Nej jag gör ingenting... bara startar o spelar...
Men vadå kan jag av misstag stängt av/satt på en och måste nu dra igång/stänga av den igen ?

Permalänk
Medlem

Nej, det är meningen att spelet endast ska köras på en kärna, eftersom CS 1.6 inte stödjer dual-core processor (2 kärnor). Så gå in i aktivitetshanteraren (ctrl+alt+del), gå in i processorer och stäng av ena kärnan (CPU 1 eller CPU 0) i processorer på CS.exe eller vad det nu kallas, så ska du få mer flyt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Visste du att en ögonblinkning tar ungefär 80ms att genomföra ? Och att tiden det tar för en elektrisk impuls att gå från ditt öga till din hjärna, bearbetas och sen skickas till din arm tar ungefär 200-400ms ?

Angående fps, har du stängt av Vsync? om du har 60fps är risken stor att du har vsync påslaget.

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Visste du att en ögonblinkning tar ungefär 80ms att genomföra ? Och att tiden det tar för en elektrisk impuls att gå från ditt öga till din hjärna, bearbetas och sen skickas till din arm tar ungefär 200-400ms ?

Angående fps, har du stängt av Vsync? om du har 60fps är risken stor att du har vsync påslaget.

1: Det där med min ping, det märks när man spelat i 8år... ja lvoar dig

2: Vsync vet jag tyvärr inte vad det är eller var man ställer in det så har ingen koll på det :/

Jag har redan laggt ut en tråd på fragbite men ja tycker det är mest idioter som svarar där... dock sa dom att ja borde ringa BBB kundkänst och be dom sänka mitt ping-filter... kan det vara något ?

Ska testa direct när jag får tebaka datan vilket ja nog får idag..

Tack för alla svar hitills men mer behövs XD

Permalänk
Medlem

Det verkar som dom har fixat dualcore buggen, jag har då aldrig behövt stänga av ena kärnan.
Men vsyncen hittar du i inställningarna för ditt grafikkort, finns under "Prestanda & kvalitetsinställningar" fliken.
Och pingen, har du kollat din rate, cl_updaterate osv?

Permalänk

mm har typ kollat mina rates men dom ändrar sig lite ibland men då ställer jag tillbaka dom då ja inte tycker det gör någon skillnad

Permalänk
Medlem

Angående din ping så har BBB ett så kallat felkorrigeringsfilter som gör att din ping ligger såpass högt, bara att ringa supporten och be dom ta bort det.Låg själv mellan 35-50 i ping innan jag tog bort det,nu 10-20:)

Permalänk

Ok, tack ska ringa till BBB idag o se vad dom säger.. Får datorn senare ikväll då ja ska börja ändra det ni saggt får vi se var det bär av... tack för alla tips hittills i alla fall tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Nej, det är meningen att spelet endast ska köras på en kärna, eftersom CS 1.6 inte stödjer dual-core processor (2 kärnor). Så gå in i aktivitetshanteraren (ctrl+alt+del), gå in i processorer och stäng av ena kärnan (CPU 1 eller CPU 0) i processorer på CS.exe eller vad det nu kallas, så ska du få mer flyt.

Hur vet man att spelet eller spelen ska köras med en kärna???

Permalänk
Medlem

Med BBB hade jag en högre ping ev 20-30 mer en dom som satt på te x telia, spray, tiscali, samt tele2.

Gjorde man en Fpstrace så hade jag 29ms till första servern ifrån min dator, med BBB.

Nu med telia har jag 5ms till första server.
Inte ens kompisen med BBB fiber har bättre ping en vad en annan har.

BBB försökte förgäves att få till lägre pin lägsta dom kom ned till var 11ms
Men då hade 10/1 som dom drog ned till 6/1 men det funkade ett tag sedan vart det samma dåliga ping efter några veckor.

testa pinga www.sunet.se å se vad du får för tid dit. fick 7 ms i medel.

Mvh

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , LG 27" UltraGear 27GX790A OLED QHD 480 Hz, Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight 2, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Zotac 5060Ti 16gb, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1080.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på BBB kabel och jag har inte alls hög ping. 8 ms till www.sunet.se. Sen beror det ju på var sunet har sin server också. Jag hade 3 ms till en när jag spelade WC3. Visade sig att han bodde hyffsat nära 1-3tusen meter ifrån.

Så jag verkar ha sluppit det äör filtret då:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

hmm fick 19 i medel... 8/1 med BBB, hata...