iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Du kan ändra att det inte funkar att använda 1.1.3 tillsammans med ***sim. (iaf om man hackar så ska det funka)

edit:

någon som vet hur man gör för att fixa 1.1.3 jailbreaken som devteam har releasat? Jag fattar inte hur man kommer in på mobilen med ssh, användarnamn/lösen???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Du kan ändra att det inte funkar att använda 1.1.3 tillsammans med ***sim. (iaf om man hackar så ska det funka)

edit:

någon som vet hur man gör för att fixa 1.1.3 jailbreaken som devteam har releasat? Jag fattar inte hur man kommer in på mobilen med ssh, användarnamn/lösen???

http://www.iphoneinfo.se/iphone-113-jailbreak-ar-ute/

Om du läser där bör du inte använda dig utav den metoden dom har publicerat. Vänta på en bättre lösning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
http://www.iphoneinfo.se/iphone-113-jailbreak-ar-ute/

Om du läser där bör du inte använda dig utav den metoden dom har publicerat. Vänta på en bättre lösning.

Det är la en annan jailbreak? Kom ju en ny idag typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är la en annan jailbreak? Kom ju en ny idag typ.

Ber om ursäkt.

Går du efter denna guiden?

http://iclarified.com/entry/index.php?enid=604

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Yes det gjorde jag, ursäkta att jag var sen på att svara. Följt den, har hunnit med att få downgrada till 1.1.1 och göra om allt från början, men nu är jag äntligen klar !: )

Permalänk
Medlem
Citat:

Yes det gjorde jag, ursäkta att jag var sen på att svara. Följt den, har hunnit med att få downgrada till 1.1.1 och göra om allt från början, men nu är jag äntligen klar !: )

Det är lugnt, skönt att det löste sig!

För er som vill veta mer angående om att uppdatera till 1.1.3 och "låsa upp" den:

http://www.iphoneinfo.se/lasa-upp-iphone-113/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat din? isf hur många sources hade du i installer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du uppdaterat din? isf hur många sources hade du i installer?

Nope, jag har inte uppgraderat min än.

Nu har jag sammanställt alla sjukt coola Videos till iPhone, ett måste för er som äger en iPhone, helt klart.

iBeer, iMunchies - Otroligt coola Videos till din iPhone

Om det är något ni undrar över, skriv gärna.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

1.1.3 direkt via installer, låter smidigt i mina öron!

http://gizmodo.com/349943/third-iphone-113-jailbreak-upgrades...

Permalänk
Medlem

Är det också.

Permalänk
Medlem

Vet någon hur man istället för att ha 4*4 bytar till 4*3 på skrivbordet?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Om du menar att man bara ska ha 3 rader med ikoner på springboars så gör du det i sumerboard (skip last row)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ska köpa min Iphone på fredag (Dock Begagnad, nuvarande ägaren köpte den i September 07) men den verkar vara i Gott skick.
4000kr, å då medföljer
allt orginal tillbehör, kvitto osv
(Upplåst med Anysim),
firmware 1.1.3,
skyddsplasten på skärmen ska ha varit/ska vara på fortfarande. (Iphone 8GB)

är 4k för mycket för mobilen?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

4000 för att vara så pass gammal. Du kan nästan få en ny på blocket för det. Men rätt skönt att ha allt klart iof. KÖPKÖP!

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

kostar tydligen inte mer än ca 3200-3800kr att importera en från USA... man kanske borde göra det?
jag har aldrig köpt något från utlandet, så jag skulle behöva lite guiding var,hur osv man ska köpa en Iphone.

samt, var får man tag på det billigaste Stealth simkortet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
ska köpa min Iphone på fredag (Dock Begagnad, nuvarande ägaren köpte den i September 07) men den verkar vara i Gott skick.
4000kr, å då medföljer
allt orginal tillbehör, kvitto osv
(Upplåst med Anysim),
firmware 1.1.3,
skyddsplasten på skärmen ska ha varit/ska vara på fortfarande. (Iphone 8GB)

är 4k för mycket för mobilen?

Vänta nu, en iPhone kan inte vara upplåst om den har firmware 1.1.3, iaf inte genom mjukvaruupplåsning.
Det enda jag sett som fungerar är stealthsim.

Den kan vara aktiverad och jailbreakad, men du kommer inte att kunna ringa med den.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0rre
Vänta nu, en iPhone kan inte vara upplåst om den har firmware 1.1.3, iaf inte genom mjukvaruupplåsning.
Det enda jag sett som fungerar är stealthsim.

Den kan vara aktiverad och jailbreakad, men du kommer inte att kunna ringa med den.

Den kan väl vara uppdaterad genom installern?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

men är 4000kr för mycket för den?

och jo det ska gå att ringa med den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
kostar tydligen inte mer än ca 3200-3800kr att importera en från USA... man kanske borde göra det?
jag har aldrig köpt något från utlandet, så jag skulle behöva lite guiding var,hur osv man ska köpa en Iphone.

samt, var får man tag på det billigaste Stealth simkortet?

4000 är mycket.

Jag betalade allt som allt ca 3400, inklusive stealthsim. Jag köpte mitt stealthsim från www.iphonethesolution.com (använd rabattkod IPHONECA) för 108 dollar när jag beställde två stycken. Att bara beställa ett simkort kostar med frakt och allt 125 dollar (=800 spänn).

Problemet är väl bara att få hem en iphone från USA om man inte känner någon som är där. Då blir det genast dyrare.

EDIT: Och ja, stealthsim fungerar galant med 1.1.3.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Den kan väl vara uppdaterad genom installern?

Spelar ingen roll, man kan fortfarande inte ringa med den.
Den är då bara aktiverad och jailbreakad.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0rre
Spelar ingen roll, man kan fortfarande inte ringa med den.
Den är då bara aktiverad och jailbreakad.

Ringer iaf med min varje dag.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Jag går i tankarna på att beställa en helt upplåst (dvs jailbreakad och med stealthsim) iphone, och eftersom jag inte alls är insatt, så undrar jag om den då är begränsad på något mer sätt än att voice mail inte fungerar?

Utöver det undrar jag om den har möjlighet att spela upp ljud för inkommande sms och missade samtal t.ex. var 5:e minut tills jag har läst sms:et eller sett det missade samtalet? Behöver verkligen den funktionen, speciellt på en sådan här telefon som saknar en blinkande led, som kan blinka fortare när telefonen vill ha uppmärksamhet. Vill inte behöva ta i den så fort jag kommer tillbaka från toaletten, för att kolla om jag har en fått ett sms eller ett samtal medans jag var borta.

Detsamma gäller för påminnelser. Om jag lägger in ett möte och vill bli påminnd, och den låter just när jag är borta från den, vad händer då?

Visa signatur
Permalänk

Det går iaf inte att få varningar var femte minut...
Annars vet jagf ingen begränsning...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Zack_Ersa gmm det finns ju ett litet program som gör så att mobilen vibrerar var 15e sekund tills ett sms är läst, använder själv de. Borde inte vara svårt för ngn kunnig att knåpa ihop ett liknande som sitället spelar upp ett ljud.

Permalänk

Ok, my bad, inte sett...
Vad heter det programmet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Ok, my bad, inte sett...
Vad heter det programmet?

Jag kommer inte ihåg vad det heter. Men något med sms reminder.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Inaktiv

Zack_Ersa kan kolla upp det. SMSNotify, nate true som gjort "programet"

Permalänk
Medlem

Hur går det för er? Någon som nyligen handlat i USA?

Fixade med ***sim igår så jag kan ringa nu! Underbart

Permalänk
Medlem

Finns det ingen bättre smsvibrator?
Jag vill ha en som vibrerar typ 3 gånger, 2 sekunders vibratoner typ. Den nate true gjort är jobbig eftersom den inte slutar. Om jag får en mitt i natten vill jag dels inte vakna, dels inte slösa batteriet om vibratorn går hela natten.
Sen är det gärna en bonus om det spelas upp en signal då man har hörlurarna i, man hör telefonen ringa men ingen smssignal som det är nu.

Finns det någon sånhär app? 1.1.3

Permalänk
Medlem

tja köpte min IPhone idag ( med 1.1.3) går Perfekt att ringa med den, upplåst med "AnySim" behöver inte ha ett Stealth kort eller någonting.

men nu hände det något då jag pluggade in den i datorn. displeyen på Iphonen visar bara ITunes ikonen och en USB ikon
å drar man igång Itune så står där

"iTunes har upptäkt en iPhone i återhämtningsläge. Du måste återställa denna iPhonen innan du kan använda den med iTunes"

hur får jag igång den normalt igen?

jag har hat den inpluggad innan idag flera ggr å lagt in musik å så..

Visa signatur