iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

det tror ja inte förän jag ser det. dels pga. att ja vet att många telefonsupports som man ringer till ofta snackar mycket skit, saker som de personligen tror och som inte alltid är fast förankrat o dels tror ja inte riktigt på det pga. att de telenorbutiker ja varit inne på, har avrit de butikerna där ja hört mest skitsnack.

o har telenor EDGE? inte va jag vet. o tror inte att apple ä intresserad av att lansera sin nalle o låta folk göra gprs, för det skulle inte vara bra för deras rykte, det ä nog illa att det ä edge o inte 3G.

om de nu som sagt inte lanserar en 3G lur snart. men finns ju inget som tyder på det just nu.
hoppas jag ahr fel om det dock.

kan ju ha fel me telenor me, men ja skulle inte ta sån där info på allt för stort allvar, precis som man inte ska tro på alla rykten man hör om "kommande" apple produkter

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mefi
ja ring supporten och hör själv. Jag fick svar om att telefonen skulle säljas hos telenor, men pris kunde inte ges än..

Tror knappast supporten på telenor har en aning om det faktiskt, folk längst ner i företag får sällan veta sådana saker.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tror knappast supporten på telenor har en aning om det faktiskt, folk längst ner i företag får sällan veta sådana saker.

kanske. Men lite lustigt att de sitter och ljuger då? Ger inga vidare signaler.

Permalänk

Nej, dom vinner ju inget på att säga att den kommer till telenor, då väntar man ju tills den kommer och kommetr den inte så blir det ju inget abonnemang där...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

kanske. Men lite lustigt att de sitter och ljuger då? Ger inga vidare signaler.

De vill väll verka viktiga, hade tråkigt eller hade ingen aning om hur iPhonen lanserats i andra länder o antog att telenor kommer sälja den med.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Nej, dom vinner ju inget på att säga att den kommer till telenor, då väntar man ju tills den kommer och kommetr den inte så blir det ju inget abonnemang där...

om de kan få dig att fortsätta vara intresserad av telenor så vinner de ju visst på det. om alternativet är att du istället byter direkt till nån annan

Visa signatur

Permalänk

Men, om man är intresserad av en iPhone, så väntar man väl med att binda sig tills man kan få en telefon. Man binder ju sig inte till att betala av en annan mobil som man inte är intresserad av?

Vad vinner man på att byta innan mobilen kommit?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad kör ni för program när ni koverterar filmer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
vad kör ni för program när ni koverterar filmer?

Jag kör videora funkar skitbra, gratis är den dessutom.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv

Zack_Ersa du slipper massa ondöiga kostnader i form av abonomang,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag kör videora funkar skitbra, gratis är den dessutom.

ok. hur blir dina filers storlek?

vad jag har hört/kommer ihåg så blev filerna mycket större efter konvertering? :s

Permalänk
Medlem

ja konverterade i quicktime, fick ner videostorleken till ca hälften som orginalfilen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok. kan man konvertera alla filformat där? typ mkv och sånt 720p?

Permalänk
Medlem

Funderar och funderar på att köpa iphone i sverige när den kommer. Fast vill veta lite mer. ni som har iphone får gärna svara
1. Hur är det med touchscreenen? Blir den repig? mkt fettfläckar etc?
2. Kameran sägs vara kass? Hörde jag av en klasskompis
3. Surfa i safari med gprs? hur snabbt går det? hoppas självklart på 3G!
4. När den kommer till sverige kommer den säljas med abonnemang för typ 1kr/0kr? sen att det drar ut sig på medlemskostnaden vet jag

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Funderar och funderar på att köpa iphone i sverige när den kommer. Fast vill veta lite mer. ni som har iphone får gärna svara
4. När den kommer till sverige kommer den säljas med abonnemang för typ 1kr/0kr? sen att det drar ut sig på medlemskostnaden vet jag

1. Har haft min några månader nu och inte lyckats repa skärmen trots diverse missöden, dock blir det mycket fettfläckar men dom syns inte när skärmen är aktiv.

2. Kameran är kass ja.

3. Det går väl ok att surfa via gprs om du har tålamod, räkna med 1 min laddningstid för att ens få upp en normal sida, sedan dröjer bilderna ytterligare.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

1. Repor, nej. Fettfläckar, ja om du har fett på saker du rör skärmen men, precis som med vilken blank yta som helst. Och du har fett på fingrar & hud så det kommer att lämna avtryck. Dock tar det 5 sek att ta bort med en trasa.
2. Inte optimal nej.
3. Ingen fröjd att surfa med gprs, men att kolla mailen går snabbt.
4. Hmm, hur ska någon här kunna veta det?

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

ok. hur blir dina filers storlek?

vad jag har hört/kommer ihåg så blev filerna mycket större efter konvertering? :s

En 350mb serie blev runt 270mb efter konvertering.

Citat:

ok. kan man konvertera alla filformat där? typ mkv och sånt 720p?

Japp, jag har själv konverterat mkv och den accepterar i stort sätt alla format jag testat divx, xvid, x264 osv.

Citat:

1. Ja den går att repa, har haft min i 1.5 vecka och lyckades repa den på något vis, skärmen är mer hållbar för repor än andra mobiltelefoner.

2. Kameran suger, men det går att ta bilder.

3. Går lagom snabbt så länge man inte går in på bildtunga siter.

4. Det vet man ju inte idag.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Äsch, SÅ dålig är inte iPhones kamera egentligen.

Så bra är iPhones kamera

Man får ju iallafall ett litet hum om hur kameran iPhone är på den sidan...

Min Nokia N73 (3.2mpx) tar fan grymt mycket bättre bilder!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag vägrar tro på att bilderna blir så bra..

Permalänk
Medlem
Citat:

jag vägrar tro på att bilderna blir så bra..

Om du läser på sidan är det endast i väldig bra ljusförhållanden det blir bra bilder.

iPhone kameran suger i lite mörkare miljöer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som vet när den ska komma med 3g stöd?

hahaha kolla denna http://www.youtube.com/watch?v=hriAMxCinhg

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Någon som vet när den ska komma med 3g stöd?

hahaha kolla denna http://www.youtube.com/watch?v=hriAMxCinhg

Rolig video har dock settt den innan..

När kommer iPhone med 3G-stöd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

då kanske man får skaffa en sådan ^^ verkar ganska nice dock så passar den inte in i miljön där jag är dagligen då jag svetsar etc

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

iPhone 1.1.3 har äntligen blivit jailbreakad!!

iPhone 1.1.3 är jailbreakad nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det du kan göra är att göra din Iphone kompatibel med HD-ready. Det jag menar är att du har möjlighet att installera en .jar-fil och kunna få 1080p.

Ladda ner filen från Jesper.nu. Leta på "iphone" i sökfältet så ser du direkt vilken fil jag menar.

Jag har fått det att funka, få det ni också!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Inaktiv

sebbeharry höhö humorn flödar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
iPhone 1.1.3 har äntligen blivit jailbreakad!!

iPhone 1.1.3 är jailbreakad nu

Hehe. Skall uppdatera min snart.

Permalänk
Inaktiv

Klubban hur gör man en backup som man sedan kan använda efter man updaertat? Försökte göra de innan ja gick till 1.1.1 men de funka inte och alla mina nummer, sms osv försvann >.<

Permalänk
Medlem

Det vet jag faktiskt inte!
Min hade 1.1.1 från butik men uppdaterade till 1.1.2 med oktoprep.
Jag använde tansee iphone transfer för att ta över musik och videos, bilder fick jag bara lägga på datorn.
Numrena synkade jag med Windows adressbok eller contacts eller vad de heter.
Det som försvann var smsen, vilket kan vara lite störande. Det hade jag ingen lösning på!

Ang. 1.1.3 updaten så verkar de vara en hel del som misslyckats med updaten, så jag ska vänta tills typ efter helgen eller ngt så får vi se om de kommer ett bättre sätt man kan uppdatera på.

Den som används nu är ibrickr 1.1.3, som har någon modifierad firmware man lägger in.

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen på att veta alla nya funktioner i 1.1.3?

http://www.iphoneinfo.se/alla-nya-funktioner-i-iphone-113/

Skriv gärna om det är något jag har missat.

Visa signatur