iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det spelar ingen roll, jag låste upp min 1.1.3 OOT med iTunes 7.6. iTunes, som för övrigt är det absolut sämsta med telefonen.

Inte helt sant versioner innan 7.5 kan ge errors när man försöker uppgradera/restora med 1.1.3 ipsw filerna Inte alltid, men errors som 1603 kan förekomma.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Det där är inte svenska priset i den listan

Men iPhone finns inte i Sverige än så det är ju Tradera/Blocket som gäller och en ny iPhone 8GB ligger på ca 4000-4500 kr

SEK = svenska kronor?

Eller menar du att den inte säljs "officiellt" i Sverige än? Det visste jag, är inte helt tappad.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Återställde du först telefonen via iTunes och sen körde ZiPhone?
Eller bara packade upp telefonen och körde en runda med ZiPhone?

Jag packade upp telefonen och låste upp den med ZiPhone. Lekte runt lite, installerade lite program osv. Därefter uppgraderade jag den genom iTunes till 1.1.3, varpå den ju kom till aktiveringsskärmen efter omstarten. Då var det bara att köra ZiPhone igen.

Idag är det förmodligen enklare att låsa upp den med ZiPhone än att aktivera den mot AT&T.

Edit: Derox, flera kompisar samt jag själv både låste upp, uppgraderade och restorade telefonen ett flertal gånger, allt med iTunes 7.6, och ingen fick några felmeddelanden. Men det är väl bara att prova.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag packade upp telefonen och låste upp den med ZiPhone. Lekte runt lite, installerade lite program osv. Därefter uppgraderade jag den genom iTunes till 1.1.3, varpå den ju kom till aktiveringsskärmen efter omstarten. Då var det bara att köra ZiPhone igen.

Idag är det förmodligen enklare att låsa upp den med ZiPhone än att aktivera den mot AT&T.

Edit: Derox, flera kompisar samt jag själv både låste upp, uppgraderade och restorade telefonen ett flertal gånger, allt med iTunes 7.6, och ingen fick några felmeddelanden. Men det är väl bara att prova.

Är du nöjd med iPhonen då?

Visa signatur
Permalänk

kan den senaste 16GB iphonen låsas upp och användas med ett svenskt simkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dranshmont

Ja.

Någon som satt upp en VNC server på sin PC och fått det att fungera att ansluta med sin iphone? Isf, vad körde ni för program, följde ni någon guide etc?

Permalänk

skulle jag kunna få lite mer inte än ett ja? typ en länk eller ett argt "läs tråden" eller "testa att söka innan du frågar"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Ja.

Någon som satt upp en VNC server på sin PC och fått det att fungera att ansluta med sin iphone? Isf, vad körde ni för program, följde ni någon guide etc?

Menar du att man styr datorn via iphone eller tvärtom?

Jag har styrt min dator med iphone och det har fungerat lite halvt...

man får köra utan kryptering.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är du nöjd med iPhonen då?

Jo, är rätt nöjd, men svårt att säga efter så lite tid, har bara haft det i drygt en vecka.
Saknar många funktioner, och tycker att den är en aning för stor, men det sista vänjer jag mig nog vid, och det börjar komma program som fixar många av mjukvarumissar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Menar du att man styr datorn via iphone eller tvärtom?

Jag har styrt min dator med iphone och det har fungerat lite halvt...

man får köra utan kryptering.

Jo, jag menade att man styr datorn med iphonen. Vad körde du för program osv?

Permalänk
Medlem

Kommit något datum för SDK än?
Sas innan att det skulle komma i februari, nu har mer än halva redan vart.

Kommer bli intressant att se vad för sorts program som kommer komma ut då.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Jo, jag menade att man styr datorn med iphonen. Vad körde du för program osv?

Jag har realvnc på datorn, sen har jag vnc programmet som man hittar i installern till iphone... går ju inte supersnabbt men fungerar gör det.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du låser upp och jailbreakar den precis som en 8GB iphone med exempelvis ZiPhone (http://www.ziphone.org/) Tar ca 3 minuter att jailbreaka, aktivera och låsa upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

skulle jag kunna få lite mer inte än ett ja? typ en länk eller ett argt "läs tråden" eller "testa att söka innan du frågar"?

Alla simkort utom 3 funkar.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Finns det ngt program som gör att man kan flytta filer från iphone/ipod touch till t.ex. en dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus
Finns det ngt program som gör att man kan flytta filer från iphone/ipod touch till t.ex. en dator?

FTP program? Vilka filer pratar vi om?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk

läste i .SE idag att man väntar en prissänkning nästa månad och även en eventuell release av 3G iPhone. Stämmer detta?
Ska man vänta eller köpa nu?

Varför implementerar inte apple samma minnesstorlek i både iPhone och Ipod Touch? Känns dumt att inte trycka in 32GB just for the heck of it...

Permalänk
Medlem
Citat:

läste i .SE idag att man väntar en prissänkning nästa månad och även en eventuell release av 3G iPhone. Stämmer detta?

Varför implementerar inte apple samma minnesstorlek i både iPhone och Ipod Touch? Känns dumt att inte trycka in 32GB just for the heck of it...

Jag vet inte hur det blir med 3G osv, jag hoppas det kommer en med 3G innan sommaren då jag skall till USA då och tänkte plocka upp en ny

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kostnader samt utrymme? Kanske inte är så många som är behöver 32 gig i telefonen och det skulle kosta Apple mer i tillverkningskostnader, marknadsföring än vad dom skulle tjäna. Eller så är det bara för att skilja dem gentemot touch:en mer.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Romulus

Iphonebrowser om du inte har trådlöst nätverk hemma. Har du det borde du använda winSCP som är ett FTP program.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoborg
Iphonebrowser om du inte har trådlöst nätverk hemma. Har du det borde du använda winSCP som är ett FTP program.

Varför borde man använda FTP istället Iphonebrowser?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Varför borde man använda FTP istället Iphonebrowser?

Det är egentligen SCP man kör, eller SFTP som vissa kallar det.
Fördelen är väl att telefonen inte behöver vara ansluten till datorn när man gör det.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem
Citat:

hur skulle nån här kunna svara på det? det är ju egentligen rena gissningar från t.ex. analytiker , att apple "borde" sänka priset osv, att det vorre mest logiskt, att det verkligen blir så är ju en helt annan femma o svaret på den frågan vet ju bara apple

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hur skulle nån här kunna svara på det? det är ju egentligen rena gissningar från t.ex. analytiker , att apple "borde" sänka priset osv, att det vorre mest logiskt, att det verkligen blir så är ju en helt annan femma o svaret på den frågan vet ju bara apple

Var ju precis prissänkning på 8 gb modellen med hundra dollar. Det verkar inte heller som att det kommer komma någon ökning i storleken nu snart, då det är 16 gb i den stora för att det är dessa minnen de köper in (trycker in 2 st av dessa i Touchen, får bara plats ett i iPhone). Fan 8 gb-modellen kostar bara 2700 kr som det är nu, vilket är djävligt billigt enligt mig, det som däremot är dyrt är det amerikanska abonnemanget man måste dras med om man inte hackar sin telefon.

Enda anledningen jag ser för Apple att sänka priset på iPhone är om de försvårar processen att köpa telefonen utan abonnemang för att sedan hacka den.

Har fö fått en iPhone idag

edit: Jo kanske ändå blir prissänkning, är väl dags att schasa ut 8gb och bara köra 16...

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
Var ju precis prissänkning på 8 gb modellen med hundra dollar. Det verkar inte heller som att det kommer komma någon ökning i storleken nu snart, då det är 16 gb i den stora för att det är dessa minnen de köper in (trycker in 2 st av dessa i Touchen, får bara plats ett i iPhone). Fan 8 gb-modellen kostar bara 2700 kr som det är nu, vilket är djävligt billigt enligt mig, det som däremot är dyrt är det amerikanska abonnemanget man måste dras med om man inte hackar sin telefon.

Enda anledningen jag ser för Apple att sänka priset på iPhone är om de försvårar processen att köpa telefonen utan abonnemang för att sedan hacka den.

Har fö fått en iPhone idag

edit: Jo kanske ändå blir prissänkning, är väl dags att schasa ut 8gb och bara köra 16...

8gb versionen har kostar 399$ ~2600-2700kr sen åtminstone nov/december då jag köpte min.

Permalänk

Har ett par snabba frågor:

Kan iphonen streama video genom det trådlösa nätverket?

Kan iphonen läsa undertexter om jag har med sådana i filmen jag lägger in. Kan jag lösa det med något program?

Mycket tacksam för svar

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

http://www.iphoneinfo.se/

Första artikeln!

Något program jag har missat som MÅSTE vara med?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

xarph jaap, scummVM och SMSD

Permalänk
Medlem

Finns Customize till 1.1.3???

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
xarph jaap, scummVM och SMSD

Ska lägga till det!

Beeos, tyvärr gör det inte det än. Men ska ändra det i artikeln.

Tack.

EDIT: Vad är egentligen skillnaden mellan SMSD och iSMS?

Visa signatur