iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Det ska väl också tilläggas att 3G kommer dra mer ström än den nuvarande EDGE lösningen, om inte Apple utvecklar ett kraftigare batteri kommer alltså standbytiden och samtalstiden bli lidande.

Eller att de drar in på annat Men men, batteriet e de ju inget fel på i nuläget.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Vilket abonnemang skall man skaffa till sin iPhone, Telia är att föredra med Edge, men kan man skaffa ett Telia mobilt bredband, och även ringa som vanlgt med det? Vad är optimalt? Telia fast pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jowi
Vilket abonnemang skall man skaffa till sin iPhone, Telia är att föredra med Edge, men kan man skaffa ett Telia mobilt bredband, och även ringa som vanlgt med det? Vad är optimalt? Telia fast pris?

Man kan tydligen skaffa datapaket till telia abonnemang för 200 kr i månaden. Så vanligt abb + 200 kr i månaden så får du surfa fritt, så fattade jag det iaf. Jag kör iaf tele 2 kompis + datapaket (99 kr). Ville inte betala över det dubbla för att få EDGE.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem

Som jag uppfattat det gäller 199:- fritt bara på telias egen surfport... :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jowi
Som jag uppfattat det gäller 199:- fritt bara på telias egen surfport... :S

Hmm, kan ha varit så med faktiskt, minns inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hmm, kan ha varit så med faktiskt, minns inte.

Är du nöjd med dina V-Moda Vibe Duo?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Är du nöjd med dina V-Moda Vibe Duo?

Japp, sjukt nöjd, det absolut bästa ljudet jag hört från ett par in ear lurar! Sitter bekvämt gör de också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp, sjukt nöjd, det absolut bästa ljudet jag hört från ett par in ear lurar! Sitter bekvämt gör de också.

Vad betalade du för dom?

Har du lust att skriva en liten mini-recension om dom på http://www.iphoneinfo.se ?

Hade varit väldigt trevligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Vad betalade du för dom?

Har du lust att skriva en liten mini-recension om dom på http://www.iphoneinfo.se ?

Tror jag betalade ca 700 kr för dem med frakten från USA. Beställde från www.v-moda.com oc deras shop.

Kan skriva en mini recension nån da här, sj?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror jag betalade ca 700 kr för dem med frakten från USA. Beställde från www.v-moda.com oc deras shop.

Kan skriva en mini recension nån da här, sj?

Aha, inte alltför farligt Enligt Dustin kommer lurarna hit i mitten av Mars till ett pris av 900 kr.

Vad menar du med "Kan skriva en mini recension nån da här, sj?", förstod inte riktigt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Aha, inte alltför farligt Enligt Dustin kommer lurarna hit i mitten av Mars till ett pris av 900 kr.

Vad menar du med "Kan skriva en mini recension nån da här, sj?", förstod inte riktigt

Ojj, råkade klista in lite från nått ja kopierat

Skulle vart typ, kan skriva en minirecension

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det värt att be en polare köpa en iPhone till mig ifrån staterna, eller kan den göras oduglig av apples uppdateringar senare? Säkert svårt att svara på, men är det motiverat att betala 1700 spänn om den inte fungerar om en månad eller två?
Hur mycket meck behövs för att få den att funka i Sverige, med Tele2?

Tack på förhand...

Visa signatur

Intel Core i5 4670K 3.4 GHz - ASRock Z87M Pro4 mATX - A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz - MSI RadeonR) 270X Gaming OC - Samsung SSD EVO 840 120GB - be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze - SilverStone Precision PS07B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Betvå
Är det värt att be en polare köpa en iPhone till mig ifrån staterna, eller kan den göras oduglig av apples uppdateringar senare? Säkert svårt att svara på, men är det motiverat att betala 1700 spänn om den inte fungerar om en månad eller två?

Tack på förhand...

Om du vill ha en så är det värt, den kan inte göras oduglig av apple om du inte uppdaterar(det är dvs valfritt). Om du får tag i en 1.1.3 så tar det drygt 10 min så att allt ska funka.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack på förhand...

www.iphoneinfo.se grym sida! Kolla in nyheterna och forumet så har du all information du behöver, plus lite till

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack på förhand...

Vart fick du 1700 kr ifrån?

En iPhone 8GB i USA går på ca 420 dollar (inkl. lokal moms). D.v.s, ca 2700-2800 kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Vart fick du 1700 kr ifrån?

En iPhone 8GB i USA går på ca 420 dollar (inkl. lokal moms). D.v.s, ca 2700-2800 kr

Haha, glömde bort att rätta det:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Någon av er som har märkt av detta?

http://www.iphoneinfo.se/tva-olika-skarmar-i-iphone/

D.v.s ni som har pillat på flera iPhones, har ni märkt att skärmarna ser olika ut?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Någon av er som har märkt av detta?

http://www.iphoneinfo.se/tva-olika-skarmar-i-iphone/

D.v.s ni som har pillat på flera iPhones, har ni märkt att skärmarna ser olika ut?

Jag har en 7a dvs den med lägre ljusstyrka enligt den, men jag upplever absolut inte att den är svag på något vis. (kan dock inte som du frågar efter; jämföra med någon annan iphone)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

hur ser ni vad ni har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
hur ser ni vad ni har?

Skriv in *3001#12345#* och tryck sedan på “Ring/Call”.

Där väljer du sedan “Versions” för att hitta LCD-panel.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

skriver från min splirrans nya iphone

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem

Hade visst en skärm som började på 7. får kolla upp imorgon vad skillnaderna var, iphoneinfo vill inte svara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Hade visst en skärm som började på 7. får kolla upp imorgon vad skillnaderna var, iphoneinfo vill inte svara.

Dom har haft en serverkrasch där, bör vara uppe när som helst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
skriver från min splirrans nya iphone

då får man Gratulera du kommer inte att ångra ditt köp Iphone är super

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Här finns en trevlig FAQ om iPhone för er nybörjare. Så det inte ställs samma frågor 500 ggr i tråden.

http://www.flashback.info/showthread.php?t=635470

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kommer det en 32GB iPhone?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alaskery
kommer det en 32GB iPhone?

Vem som inte jobbar på apple kan veta det?
Troligtvis, ja

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem

ska jag köpa iphone 16 gb från ebay eller internationell orders om jag vill slippa tull/moms och frakt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAir
ska jag köpa iphone 16 gb från ebay eller internationell orders om jag vill slippa tull/moms och frakt?

Du lär inte slippa det hur du än gör Detta om du inte vill riskera att bli av med hela beloppet genom att värdera det lägre, då har du iaf en chans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du lär inte slippa det hur du än gör Detta om du inte vill riskera att bli av med hela beloppet genom att värdera det lägre, då har du iaf en chans.

Hej, tack för svaret Derox men jag visste att man skulle värdare det lägre så jag vill fortfarande ha svar på min föregående fråga (om jag ska köpa från ebay eller international orders)

Är det stort chans att man fastnar i tullen om man värderar det 10$?

Är det dumt att importera, tänk om priset blir 6500 kr i slutändan.