iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

fick min iphone 3gs idag..

men en liten fråga.. till höger och vänster om "laddningskontakten" finns två speakers/högtalare.. ska båda användas/fungera vid ljuduppspelning? eller är dom för olika saker? för spelar jag en låt eller något annat ljud.. så låter det bara i den vänstra.. så om jag håller för den vänstra med ett finger så blir det knäpptyst..

kan någon med en iphone 3gs spela upp något och prova hålla för dom två olika högtalarna var för sig o se om dom får ljud i båda?

jag har givetvis testat massa olika låtar/ljud så det är ingen left/right-channel fråga

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
fick min iphone 3gs idag..

men en liten fråga.. till höger och vänster om "laddningskontakten" finns två speakers/högtalare.. ska båda användas/fungera vid ljuduppspelning? eller är dom för olika saker? för spelar jag en låt eller något annat ljud.. så låter det bara i den vänstra.. så om jag håller för den vänstra med ett finger så blir det knäpptyst..

kan någon med en iphone 3gs spela upp något och prova hålla för dom två olika högtalarna var för sig o se om dom får ljud i båda?

jag har givetvis testat massa olika låtar/ljud så det är ingen left/right-channel fråga

högra var en mikrofon så ni har nog samma allihopa
tack för svar

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Det ena är en mikrofon

Jag är helt rasande över alla som har fått en iphone 3gs + att det ska ha funnits ett antal i butiker!! Tyvärr har de jävlarna stängd kundservice hela helgen också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Det ena är en mikrofon

Jag är helt rasande över alla som har fått en iphone 3gs + att det ska ha funnits ett antal i butiker!! Tyvärr har de jävlarna stängd kundservice hela helgen också.

ah tack.. blev lite orolig där ett tag först.. men var en mikrofon som du säger

jo jag ringde runt lite i norrort från sängen imorse.. men inga butiker verkar ha telefon som dom svarar i utan många har hjälp från nåt ställe som tar emot samtal.. ganska långa köer var det..

kom efter många om o men fram och han satt i göteborg så hade inte så bra koll på sthlm..

men norrlandsgatan inne i sthlm hade förmodligen några kvar i butik.. alla andra hade typ tagit slut rätt fort..

så åkte in o nappade den näst sista.. kontant tog jag den.. 5495..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Tony-Avesta: Personen efter mig svarade att den kan va skön att ha i bilen vilket är fullt sant, tänkte inte på det, men att ge dumsvar som dig är bara idiotiskt, skulle fortfarande vilja veta hur många som egentligen använder voice controlen. Jag menar de har funnits länge och vem fan sitter o skriker 7 gånger ring mamma innan den fattar.

"... kan vara skön att ha i bilen....?"

Pratar du om dildo eller 3Gs? Jag chansar på 3Gs...

För det första så har förvisso röststyrning funnits länge på mobilen nu, men ingen, absolut ingen vad jag vet fungerar på samma sätt som den i 3Gs.

Du behöver inte tala in en massa kommandon eller namn så den ska lära sig hur just du talar, utan du kan ge 3Gs kommandon direkt. Säg t ex "Spela Madonna" så spelar den Madonna. Eller säg ett låtnamn, ett kontaktnamn m.m.

Jag testade på min dagsfärska 3Gs idag genom att hålla in hemknappen så funktionen startade och sen säga "ring Hasse Karlsson" 3Gs svarade då med en röst som sa att den inte fattade, jag hade bilradion på rätt högt så jag drog ned ljudet på den lite och försökte igen och då funkade det och 3Gs-rösten frågade "Hem eller mobil" jag sa "Mobil" och den ringde upp utan knussel.

Med lite träning och sunt förnuft så tror jag detta är en mycket bra och unik funktion.

Man får ju för attan vara så pass klipsk att man fattar när det är läge att använda det eller inte, beroende på var man är vilka förhållanden m.m.

Tony-Avesta

Permalänk
Medlem

jag har också testat voice control.. har tagit emot ALLT jag säger.. riktigt "bra" för det den gör.. men inte funktion jag lär använda på stan.. stå och prata med sin telefon..

men det fungerar riktigt bra faktiskt..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Hedersmedlem

någon som vet om det är möjligt o skicka sms via datorn? orka skriva via iphonens tangentbord

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad tres "carrier-specific settings" innehåller? Är det nått man behöver? Antar att det är trebranding och MMS inställningar, har jag fel?

Är grymt nöjd än så länge.

Permalänk
Medlem

Om man köper den genom halebop kan man använda telias surfzoner utan extra kostnad?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
"... kan vara skön att ha i bilen....?"

Pratar du om dildo eller 3Gs? Jag chansar på 3Gs...

För det första så har förvisso röststyrning funnits länge på mobilen nu, men ingen, absolut ingen vad jag vet fungerar på samma sätt som den i 3Gs.

Du behöver inte tala in en massa kommandon eller namn så den ska lära sig hur just du talar, utan du kan ge 3Gs kommandon direkt. Säg t ex "Spela Madonna" så spelar den Madonna. Eller säg ett låtnamn, ett kontaktnamn m.m.

Jag testade på min dagsfärska 3Gs idag genom att hålla in hemknappen så funktionen startade och sen säga "ring Hasse Karlsson" 3Gs svarade då med en röst som sa att den inte fattade, jag hade bilradion på rätt högt så jag drog ned ljudet på den lite och försökte igen och då funkade det och 3Gs-rösten frågade "Hem eller mobil" jag sa "Mobil" och den ringde upp utan knussel.

Med lite träning och sunt förnuft så tror jag detta är en mycket bra och unik funktion.

Man får ju för attan vara så pass klipsk att man fattar när det är läge att använda det eller inte, beroende på var man är vilka förhållanden m.m.

Tony-Avesta

Min Windows Mobile-telefon behöver jag inte heller lära några kommandon. Räcker att säga "ring blah mobil/hem" eller" Vad är klockan" och en massa mer kommandon. Så du vet inte mycket om just detta.

Detta har funnits ifrån iaf Windows Mobile 5.0, kanske finns i tidigare windowsversioner också, jag har ingen koll på just det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
jag har också testat voice control.. har tagit emot ALLT jag säger.. riktigt "bra" för det den gör.. men inte funktion jag lär använda på stan.. stå och prata med sin telefon..

men det fungerar riktigt bra faktiskt..

Ja, det måste se tokigt ut... Att liksom stå och säga saker till telefonen. Eller ännu värre - prata i telefonen. He he he... Sorry

Jag misstänker att jag aldrig kommer att leta i kontaktlistan eller söka via spotlight efter en kontakt, när jag ska ringa. Jag kommer att säga det till den. Tänk att aldrig behöva använda siffertangenterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knogen
Ja, det måste se tokigt ut... Att liksom stå och säga saker till telefonen. Eller ännu värre - prata i telefonen. He he he... Sorry

Jag misstänker att jag aldrig kommer att leta i kontaktlistan eller söka via spotlight efter en kontakt, när jag ska ringa. Jag kommer att säga det till den. Tänk att aldrig behöva använda siffertangenterna.

hehe faktiskt en liten burn på mig där... tar på mig den

ne men det är nog vad man e bekväm med.. men iom att jag tyckte den fungerade bra så kanske jag kommer använda den..

men tyckte man behövde hålla in knappen så länge samt att man måste ta den ifrån örat för att säga det man ska.. iaf jag.. jag når inte knappen på ett bekvämts sätt när den är i telefon-pratar-position mot munnen (någon som förstod det ordet?) därav ser det mer ut som man pratar med telefonen. än som i normala fall pratar genom telefonen med någon annan i andra ändan

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Hedersmedlem

går det snabbare o ladda iphonen via vägguttaget än själva usb kabeln? någon som testat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
hehe faktiskt en liten burn på mig där... tar på mig den

ne men det är nog vad man e bekväm med.. men iom att jag tyckte den fungerade bra så kanske jag kommer använda den..

men tyckte man behövde hålla in knappen så länge samt att man måste ta den ifrån örat för att säga det man ska.. iaf jag.. jag når inte knappen på ett bekvämts sätt när den är i telefon-pratar-position mot munnen (någon som förstod det ordet?) därav ser det mer ut som man pratar med telefonen. än som i normala fall pratar genom telefonen med någon annan i andra ändan

Tanken är ju kanske att det ska vara en användbar funktion när man har ett head set eller hands free anslutet och nallen undanstoppad i fickan.

Man kan ju använda röststyrningen med iPhonens egna hörlurar vad jag vet. Hålla in knappen på micken på sladden, ge kommando och förhoppningsvis få det fixat utan att gräva fram nallen ur fickan.

Tony-Avesta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
Tanken är ju kanske att det ska vara en användbar funktion när man har ett head set eller hands free anslutet och nallen undanstoppad i fickan.

Man kan ju använda röststyrningen med iPhonens egna hörlurar vad jag vet. Hålla in knappen på micken på sladden, ge kommando och förhoppningsvis få det fixat utan att gräva fram nallen ur fickan.

Tony-Avesta

tyckte jag läste nånstans att de funktionerna ska komma i 3.1.. men kanske man kan redan nu med apples egna.. inte testat...

men läste någonstans att 3.1 iaf ska innehålla med stöd för röststyrning via bluetooth headsets och liknande..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk

Hmm, har läst lite på Halebops hemsida nu.

Om man väljer utan förhöjd månadsavgift så betalar man alltså 3600kr när man köper den, och om man sen väljer det billigaste abonnemanget så betalar man alltså bara 59kr i månaden de första 6 månaderna och sen 118?

Det är ju inte så farligt.. Men sen läggs det på allt man ringer och smsar för eller? Lite rörig sida det där.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Hmm, har läst lite på Halebops hemsida nu.

Om man väljer utan förhöjd månadsavgift så betalar man alltså 3600kr när man köper den, och om man sen väljer det billigaste abonnemanget så betalar man alltså bara 59kr i månaden de första 6 månaderna och sen 118?

Det är ju inte så farligt.. Men sen läggs det på allt man ringer och smsar för eller? Lite rörig sida det där.

Mailade de för 10 min sedan och frågade precis samma fråga...

Permalänk
Medlem

Jag jobbar tyvärr helg-natt denna helg så särskilt mycket pillande med min 3gs har det inte blivit. Men jag kan skriva ner de intryck jag har fått hittills och jämföra lite med min gamla n82

+ Mycket snabbt och enkelt gränssnitt.
+ Hög kvalitetskänsla.
+ Mycket bra webbläsare.
+ Touchtangentbordet fungerar långt över förväntan.
+ Bättre ljud än min gamla ipod nano
+ Programutbudet och den enkla installationen av program.

- Kameran är tyvärr inget att hänga i granen. Föga förvånande får den storstryk av min n82.
- Hade gärna sett en navigeringsknapp i stil med den på htc magic.
- Apples idiotiska inlåsningar. Man kan exempelvis inte skicka en bild via bt utan att jailbreaka.

Jag kan ännu inte uttala mig angående batteritid, men den ska vara betydligt bättre än den på n82 vilket är välkommet

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt

Jag kan ännu inte uttala mig angående batteritid, men den ska vara betydligt bättre än den på n82 vilket är välkommet

inte ens i närheten, min iphone 3gs har sämre batteritid än min nokia n95-1.

Permalänk
Medlem

Själv har jag en gammal sony ericsson och en iPod touch (vilken är mycket smalare än iPhone).

Skulle inte föredra en iPhone som telefon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
inte ens i närheten, min iphone 3gs har sämre batteritid än min nokia n95-1.

På pappret är den bättre iaf. Låter ju inte kul det du säger dock

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Själv har jag en gammal sony ericsson och en iPod touch (vilken är mycket smalare än iPhone).

Skulle inte föredra en iPhone som telefon.

Skulle aldrig vilja ha 2 prylar på mig. Ännu mer som skall med i byxfickan när man går hemmifrån

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
På pappret är den bättre iaf. Låter ju inte kul det du säger dock

Lyssna inte alltför mycket på honom, han brukar snacka skit om Apple.

Det fina med Apple är att deras specs stämmer, alla Apple-produkter med batteri jag ägt har klarat så många timmar som det står och jag tvivlar på att det skulle vara annorlunda med 3Gs.

Permalänk
Medlem

Min iphone 3g har också sämre batteritid än min n82. Men jag grinar inte direkt för det, jag gillar iphonen så mycket mer än n82an förutom kameran.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

En OT-fråga, men jag hittar inte nåt underfora där den ska postas.

Jag kör MacBook Pro och nyaste Safari.

Detta forum beter sig underligt, när det laddar så är forumet lika brett som skärmen, men när det laddat klart blir det smalt och vissa knappar, t ex till sista inlägg, hamnar ute till höger under reklamen.

Är det någon bugg i Safari, något knas med själva forumet, eller någon inställning någonstans?

Tony-Avesta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony-Avesta
En OT-fråga, men jag hittar inte nåt underfora där den ska postas.

Jag kör MacBook Pro och nyaste Safari.

Detta forum beter sig underligt, när det laddar så är forumet lika brett som skärmen, men när det laddat klart blir det smalt och vissa knappar, t ex till sista inlägg, hamnar ute till höger under reklamen.

Är det någon bugg i Safari, något knas med själva forumet, eller någon inställning någonstans?

Tony-Avesta

Tror följande forum passar mycket bättre då den är som du säger, helt OT här.

http://sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flugfarfar
Hmm, har läst lite på Halebops hemsida nu.

Om man väljer utan förhöjd månadsavgift så betalar man alltså 3600kr när man köper den, och om man sen väljer det billigaste abonnemanget så betalar man alltså bara 59kr i månaden de första 6 månaderna och sen 118?

Det är ju inte så farligt.. Men sen läggs det på allt man ringer och smsar för eller? Lite rörig sida det där.

Du smsar gratis (max 3000st/mån). Ringer gratis inom halebop (dock uppkopplingsavgift).

Jag tycker det är ganska tydligt på deras sida vad som gäller.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Hedersmedlem

lite off topic:

video från iphone 3gs försäljningen @ telia i kungsgatan / stockholm.
kolla på killen leende 27sek in i filmen, snacka om att vara morgon pigg

http://dailymobile.se/2009/08/01/iphone-3gs-launch-in-sweden-...

Permalänk
Medlem

Finns det ingen hake med Halebop förutom att surftaket ligger på 500 MB?

Jag menar, luren kostar inget vid leverans, kostar "bara" 209 kr/månad, du ringer relativt billigt (jag ringer inte så mycket), du har fria SMS och du har fri surf upp till 500 MB.

Det låter riktigt faktiskt. Något jag har missat?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag tycker mig uppleva att det är lite dålig precision på gps. Eller är det bara google maps som är kasst? Någon som har Navigon kan ju skriva

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-