Asus Striker Extreme Bilder & Resultat (56k varning)

Permalänk
Medlem

Asus Striker Extreme Bilder & Resultat (56k varning)

Asus Striker Extreme Bilder & Resultat

Jag har under en längre tid sökt ett nytt moderkort som presterar bra tillsammans med Kentsfield processorer, och nu i tisdags så lyckades jag få tag på ett Asus Striker Extreme.
Jag har läst en hel del bra saker om striker kortet och särskilt då sett många som fått bra resultat tillsammans med kenstsfield, tyvär har jag även sett många som haft problem också men jag ville trots detta prova Asus nya High End kort.

Jag beställde kortet i tisdags och fick hem det igår och än så länge kan jag inte säga annat än att jag är mycket imponerad av både kortet och tillbehören, det följer med en helt enorm bundle och jag har nog aldrig tidigare varit med om någonting liknande.
Förutom dom vanliga tillbehören som manual och diverse kablar så följer det också med en fullversion av Ghost Recon, Kaspersky®Anti-Virus, Futuremark 3DMark 06 Advanced plus en del annan mjukvara.
Bland dom hårda prylarna som följer med finns tempsensorer som kan fästas på valfritt område, kabel strips, 90 grader SATA kablar och mycket mer, men den stora orsaken till att man skaffar detta moderkortet är givetvis den medföljande R.O.G nyckelringen
Jag såg också att Asus ska släppa ett Striker Basic kort där förmodligen skillnaden mellan korten är bundlen och priset, jag tror att Basic kortet kommer att ligga fyra-fem hundra kronor under Extreme.

Asus Striker Extreme har en helt enastående layout, allting sitter på rätt plats så monteringen är helt enkelt en dröm. Runt sockeln är det helt rent vilket gör montering av CPU kylare otroligt simpel, och för oss som vill köra med lite mer exotisk kylning är detta ett stort plus eftersom det inte finns nått i vägen för sockel kitt, isolering mm.
Det sitter däremot mycket heatpipes på moderkortet som kan vara i vägen för väldigt stora kylare, men för vatten och kompressorkylning så finns det gott om plats över.
Längst nere på kortet sitter det tre knappar som kan användas för att starta, reseta och Cleara Cmos, det finns också en knapp som tänder upp små blå leds för att enklare kunna se vart som kablarna mm ska kopplas in.
SATA kontakterna sitter vinklade 90 grader på sidan av moderkortet och förenklar dragningen av kablar en hel del, det finns inte mycket som jag skulle vilja ändra på utan detta är nog bland dom bästa layouter som jag sett.
Det enda som jag inte är riktigt nöjd med är att IDE kontakten sitter precis bakom 24pin ATX, det blir väldigt trångt mellan dessa och hade gärna sett att IDE kontakten flyttades på sidan istället.

BIOS är helt enastående och det finns väldigt stora möjligheter till tweakning, speciellt var inställningarna för minnena och volten överaskande.

Timings:
tCL (CAS Latency)
tRCD (Row Address to Column Address Dela)
tRP (Row Precharge)
tRAS (Row Active Strobe)
Command Per Clock (CMD)
tRRD (Row to Row Delay)
tRC (Row Cycle Time)
tWR (Write to Read Delay)
tWTR (Internal Write to Read Command Delay)
tREF (Refresh Rate)
tRD (Read Delay)
tRFC (Row Cycle Refresh Time)
Async Latency

Voltage:
Vcore= från 0.83125V till 1.90000V i 0.00625V steg
Memory V= från 1.800V till 3.425V i 0.025V steg
NB Core V
SB Core V
CPU VTT
DDR2 Controller
DDR2 Channel A ref V
DDR2 Channel B ref V

På Striker Extreme sitter det endast 100% aluminium electrolytic capacitors vilket förbättrar signalen och livslängden avsevärt, dessutom är kortet byggt på en 6 lager process med två extra lager i mitten vilket möjliggör stabilare spänning.
Inget är plastigt eller lågbudget utan Striker Extreme känns helt igenom som en väldigt genomtänkt kvalitets produkt.
Kom bara ihåg att detta är ett moderkort som måste få ta tid.

Det finns massor kvar att skriva om Striker Extreme men för att inte dränka er i text så stannat jag här och postar lite bilder på moderkort och BIOS istället, jag kommer också att lägga upp resultat i tråden för den som är intresserad.
Om det är någon som har frågor angående moderkortet så ska jag försöka att svara så gott jag kan, och vill någon se bilder eller resultat av något speciellt så säg till så fixar jag det.

Jonbass

Moderkort:

Moderkortet ligger riktigt bra förpackat i denna otroligt snygga kartongen.

Delar av förpackningen är utklippt så man kan se igenom till moderkortet.

Asus Striker Extreme ligger i en utformad platsförpackning istället för en antistat påse och detta fungerar minst lika bra som annat embalage.

Moderkortet är byggt på en 6 lager process, detta är två extra lager i mitten på brädan och möjliggör stabilare spänning .

Jag tycker att layouten på moderkortet är helt suverän, det enda som jag kan anmärka på är IDE kontakten bakom 24pin ATX kontakten..

SATA kontakterna sitter på snedden vilket förenklar kabeldragningen en hel del.

Som grädde på moset har Asus också skickat med vinklade SATA kablar.

För mig som har systemet liggandes på skrivbordet så förenklar det mycket att ha start, reset och Clear Cmos knappar på moderkortet.

Knapparna sitter dessutom mycket bra placerade längst nere på moderkortet, även kontakterna till front panelen sitter mycket bra placerade jämfört med nVidias referens kort.

Heatpipe kylningen som sitter runtom moderkortet är multi-directional, detta betyder att den ska kyla lika bra oavsett placering på moderkortet.

Tyvär så blir dessa heatpipes väldigt varma även när allt körs i stock volt och hastighet.

Men som på flera andra moderkort med passiv kylning så följer det med en fläkt som enkelt monteras på heatpipsen för extra kylning.

Striker Extreme ingår i en serie moderkort som kallas för R.O.G (Republic of Gamers), i den serien ingår även Asus Commando, P965 mm..

Tyvär så passar inte dom störst dimensionerade kylarna pga heatpipsen på moderkortet, tex Noctua NH-U12 passar inte utan modifikationer.

Kanske ska nämna att dom flesta kylare passar, kör själv med en Zalman 9500AT som passar utmärkt och dessutom lämnar en del plats över också.

Det är nästan helt rent runt sockeln, vid montering av Mach 2 och liknande så är detta väldigt bra.

Det sitter alltså inga kondningar runt sockeln som brukar kunna vara ivägen vid monteringen.

8 pin EPS.

Jag är glatt överaskad över hur mycket som kunde ställas in för minnena på Striker Extreme, bara volten går en bra bit över 3v.

Jag hoppas verkligen att mina minnen kommer till sin rätt i detta moderkortet.

Det sitter endast 100% aluminium electrolytic capacitors på moderkortet vilket förbättrar signalen och livslängden.

Sedan så har vi PCI-E platserna, för SLI 2 st 16x, en 8x för physics acceleration och 1x för ljudkort mm.

Det finns väldigt bra med plats mellan PCI-E platserna för dom som vill köra med lite mera exotisk kylning.

På baksidan så finns det en LCD Poster som indikerar POST medelanden och hjälper till vid felsökning bla.

Det finns även nånting som jag faktiskt inte sett tidigare, det är små blå led lampor som lyser upp runtom på moderkortet och som hjälper till i mörka miljöer.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

max fsb med en X6800 ? har du testat om den klarar långt över 500+fsb vore fint det....

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Mmm, sänk multipliern och höj FSB istället, då jävlar!

Permalänk
Medlem

Tyvär så klarar inte 680i av speciellt hög FSB med kenstfield, men det verkar som att på Asus så får jag åtminstone bättre FSB än på tex EVGA 680i. Jag kunde på mitt tidigare EVGA kort köra i ca 300-310 Mhz som mest i FSB´n kanske lite till medans på Asus Striker så kan jag köra i ca 340 Mhz vilket är en klar förbättring.

Nu så har jag ett P5W DH som jag kunde köra ända upp i nästan 390 Mhz FSB men på det kortet så hade jag en fruktansvärd voltdropp, det mesta som jag kunde få ut voltmässigt var ca 1.55-1.57v oavsett hur mycket jag krämade på i BIOS.
På Striker så ligger volten väldigt stabilt och hoppas därför att jag kommer att kunna klocka min Kentstfield betydligt högre än vad jag kunde på mitt P5W DH, dessutom så kan jag klocka mina minnen på Striker vilket jag inte kunde på P5W pga problem med dividrarna.
För att ta mig till 3900 Mhz så var jag tvungen på mitt P5W ge över 1.5v medans på Striker så fixar jag samma klock med endast 1.47v vilket är en klar förbättring.

Däremot så vet jag att med en "vanlig" Conroe så kan man komma uppemot 500 Mhz FSB på det här kortet, du har så pass mycket saker som kan tweakas i BIOS och ställa om volten så att hög FSB är inte ett problem om du inte använde Kentsfield då.

jag ska se om jag kan få tag på en bra Conroe prolle och testa i kortet också för dom som är intresserade, men först och främst så ska jag upp med min Overklokk moddade Mach 2 i helgen och testa. Förhoppningsvis så kan jag ta mig en bra bit över vad jag klarade på mitt P5W nu när jag har möjlighet att kräma på ordentligt med volt.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk
Medlem

fina bilder iaf

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

jo porriga bilder var det :D....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut och lycka till!

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Re: Asus Striker Extreme Bilder & Resultat (56k varning)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonbass
[B]Asus Striker Extreme Bilder & Resultat

Tyvär så passar inte dom störst dimensionerade kylarna pga heatpipsen på moderkortet, tex Noctua NH-U12 passar inte utan modifikationer.

Aj då, tänkte köra den kombinationen :/

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=330802
Passar sådan in på moderkortet?

MvH
//
Groggy

Permalänk
Medlem

Bra initiativ

Härligt med så engagerade personer som tar sig tid o gör artiklar likt denna. GÖTT JOBBAT
Har själv beställt en och skall få den 26/1 tillsammans med mitt Asus 8800GTX, hmm LÄÄÄÄNGtar.....

Visa signatur

Desktop : ASUS Striker Extreme, Club3D8800GTX 768Mb, CPU E6600 2,4Ghz, 4GB RAM 800Mhz. Corsiar 620W, Asus 22" TFT LCD MW221U
Laptop: HP-6910p.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla fina kommentarer :).

Groggan:

Jag skulle tro att den passar men vågar inte lova, jag kör för tillfället själv med en Zalman 9500AT och det fungerar utmärkt plus att det är en del plats över.
En 9700 är ca 1,2 cm bredare än min 9500 AT vilket egentligen inte borde bli ett problem men vågar inte lova nånting, på min Zalman 9500 AT har jag ca 1cm fritt på vardera sida vilket också skulle betyda att en 9700 passar.
Jag har för mig att jag sett någon som kör 9700 tillsammans med Asus striker men kan inte hitta igen tråden jag såg detta i, ska fortsätta söka och hittar jag den så lägger jag upp länken.

Jag har tagit bort resultaten i detta inlägg därför tråden börjar bli för seg att titta in i.

Visa signatur

Permalänk

Kan man uppdatera bios från windows eller? eller måste man ha usb-sticka?

Funderar stark att köpa denna kort!
Min kylling får nog plats där? Hur hög är den pasiva kyllningen runt processorn?

grymt fina bilder föresten!!!

Permalänk
Medlem

Bra bilder och beskrivning till de. Lycka till med klockandet :). Hoppas du spränger 4000MHz gränsen. Riktig fin moderkort också!

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga bilder och bra info, tänkte låna denna tråden lite till en fråga som jag hade, hoppas det e OK ^^

Skall införskaffa ett Striker Extreme och jag vet inte riktigt vilka minnen som gör kortet rättvisa, i en uppsjö av minnen så har jag väldigt svårt att bestämma mig.
Siktar på 8000 eller 8500 minnen men vilka?
Efter att ha kikat runt lite har dessa minnen blivit kandidater:
http://www.komplett.se/k/kcp.asp?sku=321029&sku=329156&sku=32...
Kom gärna med förslag på andra minnen

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1080ti - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

Mycket mycket bra!! Så här funkar ett forum när det är som bäst! Massa bilder man inte hittar nån annan stans, bra bilder! Detta hjälper mig i mitt val av moderkort. TACK!

Ps. vad är lilla lampan vid lcd:n till för?

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla fina kommentarer.

Stefanken:
Du kan använda en USB sticka, floppy eller så flashar du BIOS från Win, sedan så ska jag kolla hur höga dom passiva flänsarna är när jag kommer hem, sitter på jobbet just nu.

Schattiz:
Jag kör med ett par Corsair TWIN2X 8500 och det fungerar super bra, men oavsett vilka av dom minnena du väljer från din lista så kommer det att fungera bra.
Men skulle jag själv välja ett par så skulle det bli Dominator stickorna.
En sak du kan tänka på är att jag sett ett par som haft problem med vissa High End minnen som får för lite kräm vid uppstart på Striker kortet, dom har behövs köra in ett par 6400 eller liknande i moderkortet och ställa in volten på 2.2 och fixa till timingarna för att få minnena att starta upp.
Nu så är jag relativt säker att ingen av dessa minnen som du har listat kommer att ge dig några problem vid uppstart.

Kent2:
Den lilla knappen där är till för att starta upp blå leds runtom på moderkortet som hjälper till att lysa upp små områden där du ska koppla i ex frontpanel etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, kommer att kunna boota med mina nuvarande minnen om det skulle krångla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har nu testkört litegranna med min Mach 2 påkopplad, jag har precis börjat ett nytt jobb så jag har tyvärr inte haft så mycket tid över så detta var mitt första försök.
Jag valde att inte pressa mitt system speciellt hårt idag utan ville mest se hur tempen och över klockningen skilde sig åt mot mitt P5W DH, först så låg tempen med samma volt och Klock faktiskt ett par grader under mitt P5W så med ca 1.5v så hade jag under Idle ca minus 25 grader, på Striker kortet så har jag ca 34 minus vilket är en klar förbättring.

Sedan så hade jag ett fruktansvärd voltdropp på mitt P5W, oavsett hur högt jag höjde volten över 1.55 så fick jag inge mera volt.
Med 1.65v så fick jag ut ca 1.53-1.55 beroende på applikation, men på mitt Striker kort så ligger vcoren väldigt stabilt under både Idle och Load.
Det enda som jag kan anmärka på är att vcoren ligger lite under vad jag ger i BIOS, om jag tex ger 1.5v så får jag ut kanske 1.45-1.46v men eftersom jag kan ge ända upp till 1.9v så känns detta inte som ett stort problem :).

Resultaten borttagna:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonbass
*Massa text*

Du spräckte 4000 gränsen, grattis
Men när man ska flasha nytt bios, vad är då bäst att använda?

Permalänk

Har en fråga till man kanske en dum sådan.
Har köpt denna kort och raptor disk 36g 10000rpm, då är min fråga om man kan använda vilken som helst sata utag, ska jag använda sata 1 porten?

Föresten vilken är sata 1? den över eller den undre???

Permalänk
Medlem

tänkta fråga vad har du för kylning på 8800gtx:et?

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Jag kör med 2 st BFG NVIDIA GeForce 8800 GTX, Med orginal fläkt.

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem

Fick mitt striker för ca 2 veckor sen och hade strul från dag ett.
Efter massa testande kom jag fram till att det antingen är busen eller minneskontrollern som är trasig. Så nu sitter man och väntar på att reklamationen ska bli klart så man får ett nytt kort och kan börja leka igen.
Övriga leksaker är asus 8800gtx e6600 samt crosair xms2 6400C4
och en 74gigs raptor

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Vilken otur ZOrk :/ När man känner sig laddad för den nya uppgraderingen av pcn.

Tänkte fråga vilken butik köpte du moderkortet ifrån?

Hoppas du får det nya & funka. Lycka till !

Visa signatur

[Asus Z87-Deluxe][Intel Core i7-4770K] 2*Kingston HyperX 3K SSD 240GB] [2*Kingston DDR3 HyperX blu 1600MHz 8GB] [2*4TB WD RE Enterprise][2*Gigabyte GeForce GTX 780Ti GHz Edition Sli ] [Corsair AX 1200i] [Windows 8.1]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
tänkta fråga vad har du för kylning på 8800gtx:et?

Denna frågan hade jag med, själv så klarar jag en benchmark på 620/1100 (såg att du körde ditt gtx i 706/1100) men allt över detta (tex 630/1100) så fryser bilden i en 3dmark06 (klarar fram tills de 2 flygande sakerna innan systemet fryser).
Jag kör med en överklockning på PCI-E bussen (120) men även om jag kör 100(standard) så kvarstår problemet vid 620+/1100.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim26
Vilken otur ZOrk :/ När man känner sig laddad för den nya uppgraderingen av pcn.

Tänkte fråga vilken butik köpte du moderkortet ifrån?

Hoppas du får det nya & funka. Lycka till !

Köpte det på dustin home.
Fick äntligen svar från dem idag att de ska skicka rma papper med porto mm så jag kan skicka in det.
Sen får man ju hoppas att de följer vad jag skrev till dem så de kan åteskapa felen snabbt och åtgärda/byta kortet.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

jonbass vad har du för temperaturer med zalmanen idle/fulload vid olika klockhastigheter?

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Jag har lite nya resultat nu, tyvär så glömde jag att skicka mitt Super PI resultat men lägger upp det när jag startar upp min benchdator igen.

Först så tar jag frågorna ???

Frixos
Jag använder lite olika verktyg när jag flashar men jag gillar AFudos & EZ-Flash på Asus moderkorten.
EZ-Flash är ett väldigt enkelt verktyg och än så länge har jag inte fått några problem flashat med det, jag brukar köra med floppy men det går också med USB minne osv.

Stefanken
Du kan nog använda vilken ingång som helst men vill du köra i ordning så har du första porten längst uppe till vänster, den andra under den osv.

albizona
Jag använder vattenkylning på grafikkortet för tillfället, annars så är det helt original inga moddar eller andra tweaks är gjorde på kortet.

Sedan vad det gäller tempen på CPU´n så ligger den med 1.47v i ca 80-85 grader under ful load.
Här har du en bild på en kärna under ful load med 1.47v, den går upp i 75 grader, om jag kör lite tyngre applikationer med alla kärnorna så åker tempen upp emot 80-85 grader med zalman kylaren.

Schattiz
Det är väldigt olika vad grafikkorten klara av, även om du har samma tillverkare så kan det skilja väldigt mycket mellan klocken.
Nu så kan jag ju säga att jag haft väldigt tur med mitt grafikkort, dom flesta grafikkorten ligger nog nånstans där ditt stoppar mellan 630-650 Mhz ungefär med originalkylning.
Mitt går att köra i ca 690/1090 med originalkylning kanske lite till med extra fläktar, sedan med vatten så har jag än så länge varit uppe i 714/1105Mhz vilket är väldigt högt även för ett vattenkylt grafikkort utan moddar.

Jag tror det var alla frogo, om någon annan undrar över nåt så är det bara att fråga så ska jag försöka svara så gott jag kan.

Här är iallafall mitt nya 3D mark 06 resultat, nu så ska ni komma ihåg att med nuvarande BIOS på Striker kortet så kan jag inte få mer än ca 1.53v under load så när jag kan ge uppemot 1.6v då så ska nog resultatet bli ordentligt mycket bättre också.
Nu så är jag mycket nöjd med 4133Mhz i 3D mark 06 och ca 4350Mhz i Super PI, jag tror jag ska kunna köra 3D mark 06 i åtminstone 4200-4300Mhz med lite mera volt och Super PI i 4500-4600Mhz.

Här är iallafall några av resultaten(det kommer mer sen).

Edit:

Lite nya resultat som jag fxat ikväll, samma här endast 1.53v.

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=1166310

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket fina bilder!

Synd bara att detta forum laggar ur totalt när det blir lite för mycket bilder på en gång... Ja, händar bara på detta forum...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Jo jag börjar märka det, nästan så att jag ska börja plocka bort mina gammla resultat för just nu så är det inte roligt att gå in i den här tråden.

Ska försöka rensa bort lite gammla resultat så får vi se om det blir någon skillnad.

Tack iallafal för du påpekade detta faktum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tänkte fråga en till temperatur relaterad fråga,

lite temps på idle om du har det? samt när du kör org klock vad du har för fulload, för jag har en god vän som ska införskaffa sig striker och qx6700 så han är väldigt nyfiken på rikt temper med sin zalman 9500:) tack på förhand

mvh

albizona

Visa signatur