Jag har just skaffat ny dator, köpt lösa delar och byggt ihop själv. Har byggt ett antal datorer tidigare, samt har lämplig utrustning (tex antistatmatta, antistatarmband etc etc) men nu är jag helt lost.
Jag har inget os installerat på hårddisken än, testkör bara för att se att allt funkar som det ska.
När jag slår på den hopbyggda datorn så kommer en vanlig svart bild upp där min hårddisk och min dvdspelare har hittats. Men det står tex inget om minne. På denna bild står det även tryck på valfri knapp för att komma vidare. Gör man det eller väntar i ungefär två sekunder så hoppar den vidare. Nu får man en helt svart bild förutom ett litet vitt märke till vänster. Efter några sekunder så hoppar märket ner ett par rader och efter ytterligare ett par sekunder hoppar det ner igen osv.
Ungefär 20 serkunder efter att man startade datorn så stänger den av sig själv.
Jag kan även gå in i BIOS, här funkar allt som vanligt, men även här stänger datorn av sig själv efter ungefär 20 sekunder.
Vad kan vara fel? Vad ska jag göra? Har provatt att koppla ur både minnen, grafikkort, hårddisk och cd/dvd men samma sak händer varje gång.