Permalänk

Jag förstår att du ifrågarsätter mig. Jag har också svårt att tro att Dustin kunde behandla en gammal trogen kund på det här sättet...det är ju rätt så korkat, jag räkande ut att de säkert har gjort 100-200 tusen i ren vints på mina inköp över åren och att jag h ade ju fortsatt köpa i samma takt! Nu har de väl inte hundra koll på alla företagen jag har varit inköpsansvarig för. Men de nuvarande borde räcka för at Dustin skall erbjuda sig att låta en av deras anställda skall sitta i baksättet och visa vägen tills de har fått en ny kabel. De kunde åtminstonne erbjudit mig en annan produkt!

Jag har aldrig varit otrevlig mot dom för än nu!
Nu är det "No moore mister nice customer".

Nu har jag blivit Dustins pain in the ass!

Dom riktigt tigger om det.

Permalänk

Jag vet inte om det är bara jag... med din sida buggar ur på både Firefox och IE6

Permalänk

Skumt den funkar med Safari och Firexfox 2.003

Hur buggar den ur?

Funkar den här bättre?

http://whatexperience.com/Blogg/21A5E1A5-A8DE-4A41-98E3-95F24...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whatexperience
Privatpersoner handlar på Dustin Home och det ger några vissa rättigheter som inte vi storhandlande företag har. Men läs det finstilta på Dustin home så ser du att de även skickar privatpersoner på leverantören.
Same same but different!

Det där håller jag med om. Ogillar verkligen hur det står på deras sida. För som privatperson har du full rättighet att gå via butiken vid garantiärenden vad de än säger. Sen att det kan ta längre tid än att gå direkt till tillverkaren är en annan sak. Men som sagt, företag har inte lika bra villkor som en privatperson när det kommer till sånt här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Det där håller jag med om. Ogillar verkligen hur det står på deras sida. För som privatperson har du full rättighet att gå via butiken vid garantiärenden vad de än säger. Sen att det kan ta längre tid än att gå direkt till tillverkaren är en annan sak. Men som sagt, företag har inte lika bra villkor som en privatperson när det kommer till sånt här.

Japp bara att läsa på http://www.notisum.se/rnp/SLS/LAG/19900932.HTM vad som gäller!

--------------
Reklamation

23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid. I fall som avses i 1 § andra stycket kan meddelande om felet i stället lämnas till näringsidkaren.
Har någon annan än säljaren åtagit sig att för dennes räkning avhjälpa fel i en vara, kan reklamationen i stället göras hos honom.
Reklamerar köparen inte inom tre år från det att han har tagit emot varan, förlorar han rätten att åberopa felet, om inte annat följer av en garanti eller liknande utfästelse. Lag (2005:62).
--------------

Märk väl texten som jag strukit under säger "kan" och inte "skall" som är tvingande så därmed står det köparen fritt att reklamera sin vara hos säljaren om denne vill det och inte hos serviceförataget om man så vill!

Ni som gnäller om detta skriv isf varför min tolkning inte gäller och det ska vara konstruktivt och inget flum eller tyckande utan sakligt framlagt så vi får en konstruktiv diskussion här på Swec och inte en massa tyckanden som jag är innerligt less på!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4

Precis, jag är inte ett dugg övertygad om att de hade behandlat en privatperson annorlunda i det här fallet.
De hade troligtvis, som många andra företag utan servicekänsla, hänvisat att du har ett års garanti och det ger oss som företag ett år att åtgärda felet...så vänta så skall i alla fall inom 12 måander ha gjort något

..och hur kul är det i en snabbrörlig teknikvärld?

DustinHome
Dustin home AB säljer datorer och kringutrustning från ett flertal stora tillverkare. Dessa har nästan undantagslöst egna service- och supportorganisationer som tar hand om defekta produkter, installationssupport och dylikt. Här nedan listas vad som gäller för de största tillverkarna.

olirc:
kan du hjälpa mig tolka det du skrev. Dustin hänvisaratt det är till hp som har hand om servicen på den sammansatta produkten som jag köpte. hp i sin tur hävdar att de bara handhar hp-delarna, då ber Dustin mig att ringa TomTom i Holland..jag vill ju reklamera varan i sin helhet, då borde det väl vara Dustin som är den part jag köpte produkten av, jag kan ju knappast begära pengarna tillbaka av Tomtom för hela paket? Dustin har ju hävdat att bollen ligger hos Tomtom och att kabeln har varit på väg i nu tre månader!

....

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis, jag är inte ett dugg övertygad om att de hade behandlat en privatperson annorlunda i det här fallet.
De hade troligtvis, som många andra företag utan servicekänsla, hänvisat att du har ett års garanti och det ger oss som företag ett år att åtgärda felet...så vänta så skall i alla fall inom 12 måander ha gjort något

..och hur kul är det i en snabbrörlig teknikvärld?

DustinHome
Dustin home AB säljer datorer och kringutrustning från ett flertal stora tillverkare. Dessa har nästan undantagslöst egna service- och supportorganisationer som tar hand om defekta produkter, installationssupport och dylikt. Här nedan listas vad som gäller för de största tillverkarna.

olirc:
kan du hjälpa mig tolka det du skrev. Dustin hänvisaratt det är till hp som har hand om servicen på den sammansatta produkten som jag köpte. hp i sin tur hävdar att de bara handhar hp-delarna, då ber Dustin mig att ringa TomTom i Holland..jag vill ju reklamera varan i sin helhet, då borde det väl vara Dustin som är den part jag köpte produkten av, jag kan ju knappast begära pengarna tillbaka av Tomtom för hela paket? Dustin har ju hävdat att bollen ligger hos Tomtom och att kabeln har varit på väg i nu tre månader!

....

Dustin har ju totalansvaret för du har ju mig veterligen köpt din GPS mm hos dom? Sen att du köpt den som företagare gör att du får mig veterligen hänvisa till köplagen som är mycket svagare för konsument än vad KKL är tyvärr.

Så enda lösningen kan i slutändan bli ett s k småmål i tingsrätten men försök lösa problemet innan dess och var så medgörlig som möjligt mot företaget för annars kommer dom hävda att dom gjort vad dom kunnat men att du inte har velat hjälpa till och kan därigenom vinna målet som för dig då betyder ytterligare kostnader även om det i ett småmål inte vad jag läst rör sig om så stora belopp men hur mycket har jag ingen aning om!

Permalänk
Citat:

Skumt den funkar med Safari och Firexfox 2.003

Hur buggar den ur?

Funkar den här bättre?

Yes nu gör det. Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

....

Företagare har inte samma skydd som konsumenter, det spelar ingen roll hur mycket du gnäller.

Permalänk

mrc:
Nä precis, det är just därför jag startade bloggen. Rätt skall vara rätt!

Jag dumpade Dustin som en trovärdig leverantör och jag har avskrivit HPn och Tomtom som en kreditförlust.

Permalänk
Medlem
Citat:

mrc:
Nä precis, det är just därför jag startade bloggen. Rätt skall vara rätt!

Jag dumpade Dustin som en trovärdig leverantör och jag har avskrivit HPn och Tomtom som en kreditförlust.

Efter flera års handlande, för flera miljoner, hos dustin så låter du ett enda kasst ärende avskriva dom som trovärdig leverantör?

Tjena...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Det här är nog den dummaste tråden på länge. Men Stefan, jag undrar bara, får du skriva av kostnaden för whatexperience.com på företaget också? Eftersom det ägs av Everyware Konsult AB?

*bort*

Hur som helst, vad tror du att du får ut genom att starta det här personliga kriget mot Dustin? Exakt vad för slags företag är Everyware Konsult? Är det kopplat till Everyware Mikrodata på Södermalm eller har det inget med det att göra? Är ni överhuvudtaget seriösa, eftersom du som representant för företaget startar klagomålstrådar på två separata forum?

http://se.pricerunner.com/forum/viewtopic.php?t=24000&postday...

Jag gillade din kommentar efter att du fick mothugg: "Ähum arbetar du på Dustin?"

Jag jobbar väl också på Dustin då. OK, du hade otur, men ditt sätt att reagera är nog ett av de löjligaste jag sett på år och dag. Du verkar helt labil. Men tack för underhållningen. :D:D:D

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Genome:
whatexperince.com kostar inget, för mig är det här ett ypperligt sätt att ansvarigöra Dustin (som jag och som jag vet att även många andra anser inte tar sitt ansvar för god kundservice. Det här är för mig ett sätt att skapa debatt).

för er som inte läst min blogg:

Det är helt okej för mig om du anser tråden är dum, vi lever i ett fritt land och du får tycka vad du vill. Jag har fått mycket medhåll så vi är väl alla olika.

För mig är det viktigt att andra ser hur det kan gå när man gör affärer med Dustin. Tycker du att det är okej att man betalar något och får en trasig produkt och fem månader senare inte fått en lösning. Teknik är färskvara och rimligtvis borde inte någon vilja ha en fem månader gammal pryl nu när det har kommit nya produkter. Jag har sedan en månad köpt en fungerande Navman GPS över disk på ElGiganten och jag hävdar med en dåres envishet att man borde ha rätt till tt häva köpet, utan behöva lägga ner mycket pengar på en jurist.

Om du tycker jag är labil får jag väl välkomna dig i klubben...jag ser att du också lägger en del tid..att hitta mig på whois och en av mina andra trådar..det finns även på andra och mer skall det bli! Kul att det roar dig!

Bogg: Jag tycker jag har den fulla rätten, jag har haft flera mindre lyckade erfarenheter från Dustin, men det här var droppen. För mig räcker det med att bli riktigt illa behandlad en gång. Så du har rätt: jag har avskrivit dom som trovärdig leverantör. Det gjorde jag i mitten av Januari.

Permalänk
Medlem

Äsch, det är söndag vet du, läste din tråd, tänkte "vad är det här för nolla", hade fem minuter över. Något måste man ju sysselsätta sig med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Ja precis, något måste man ju sysselsätta sig med!
Kan ju inte sitta och blänga på TVn en söndagskväll.
På Fyran går just nu -"Hur man blir av med en kund på tio dagar".

Permalänk
Inaktiv

Orkar inte läsa igneom allt som skrivits i tråden, men läste din blogg.

Varför köpte du inte bara en ny ciggkabel?

Permalänk
Medlem

Principer? Roligt att blogga om något? Tråkigt i Bromma?

Visa signatur

Permalänk

tlx06:
Det går inte att köpa en ny ciggkabel, det är en specialkabel.

Genome:
You bet. var bor du då?

Permalänk
Medlem

Oavsett vad som har hänt har han ju fortfarande inte fått kabel. Konstigt att mna klagar? Detta är väl typsikt ett sådant här problem där företagen skyller på varandra om vems ansvar det är. Tycker bara att det ligger i dustins intresse att få en nöjd kund. Speciellt en som handla ganska mycket. Förutsatt att snacket om att de gort 200 000 i vinst på dig stämmer. Då tycker man att de kunde åka ner till Holland och hämta kabeln personligen Just för att få dig nöjd och kunna fortsätta tjäna pengar på dig.

Genome - Skriv nått vettigt eller skriv inget alls.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Gnälltrådar har vi haft nog av på forumet...

Som vanligt är det bättre att kontakta företaget man har problem med än att gnälla här.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||