Permalänk
Medlem

Flickvän 2.0?

Ja visste inte vars jag skulle placera detta inlägg men eftersom flickvännen frågade mig igår om jag ansåg att hon va en tvättmaskin så måste väl dethär va rätt del?

aja nu till min fråga då.
Det är såhär att min "tvättmaskin" har börjat överhetta och få konstiga lagg ibland.. har testat att formatera med blommor och choklad men det bara fortsätter.
Ibland kommer det även konstiga system medelanden där det står "kan du lyfta ditt feta arsle och hjälpa till lite med tvätten/disken/städa?" och det konstiga e att om jag svarar nej så överhettar den direkt och övergår till "sova hos supporten" i ett par dagar.

någon som har samma problem och kan förslå några lösningar.. eller finns det en updatering för att undvika dethär problemet?
Hörde även av en kompis att det ska finnas en mjukvaru updatering som ska heta flickvän 2.0, där man öven ska få ett störra "Chassi" Har googlat efter det men hittar inget..

Behöver hjälp fort, innan Disken börjar krypa iväg för mig.. (tror även att min otvättade flanellskjorta är ute efter mig!)

Visa signatur

äger en fin liten burk som är en:
AMD Athlon XP 2400+, 384meg RAM, Gf4 ti... ska "hotta" den lite senare

Permalänk
Medlem

dock är 2.0 väldigt buggig fortfarande och risken för artefakter i form av
flygande stolar och porslin är ganska stor. Men bortsett från det så är det nog
värt att uppgradera

Visa signatur

rigg: |e6400@3440, Freezer 7 Pro| gigabyte DS4| Corsair5400 2gb| 8800gts@650/2000| 250gb samsung + 250gb seagate| hiper 580w | 22" viewsonic | Aplus Miditower XClio II | 10780p 3dmark06

Permalänk

Förstår ditt problem, hade själv en flickvän 1.0 innan. Fast den var nog något defekt. Diskprogram utfördes nästan aldrig och tvättprogrammet var lite sisådär. Outputen från maskin hamnade alltid i utkorgen trots att den borde gå direkt till garderob. Så det blev en hel del manuellt arbete och sortering är inte kul.

Min flickvän 1.0 var i ett maxichassi något begagnad och lite defekt som tidigare påtalats och s.k. polare skulle hela tiden på och kladda och låna. Detta fick mig då att kolla efter en ny modell precis som du själv verkar göra. Tyvärr snodde så jag fick skaffa en ny rätt snabbt.

Blev en ny 1.5:a fungerar mycket bättre fast det är en del problem, diskprogram körs men bara varannan vecka. Tvättprogrammet är också lite defekt då även om kläderna sorteras och viks inte läggs på sina ordinarie plats utan i sängen av alla ställen. Detta måsta ju vara en bugg av stora mått.
Har även stött på ett annat problem. Sängvärmningsfunktionen har varit ur bruk den senaste tiden. Vid försök så har jag fått det ologiska felmeddelandet. "Nej, jag vill inte... har ingen lust...".
Även chassit, ett midichassi, har börjat svälla i fronten.
En del flushning av både minne och interna delar har också skett på morgonen vilket fick mig att misstänka virus eller någon trojan.

Fast efter att ha läst på ett forum om sånt så fick jag veta att flickvän 1.5 och uppåt anskaffar en eller flera handhållna enheter efter en tid. Dessa enheter har ingen som helst nyttighetsfunktion däremot kan de orsaka en del missljud m.m. Vet inte vad jag ska ta mig till nu.
Vad jag förstått så kommer en del av funktionerna nu att bli sämre och mer sällan utförda. Rena rama bloatware alltså.

Har dock hört talas om flickvän 2.0 thai version. Den utför både diskprogram, matprogram, tvättprogram m.m.
Den är också billig i drift men verkar dock mest komma i mini-format.
Likaså finns en del problem med typsnitt och kommandoförståelse.

Funderar på att vänta till flickvän 3.6 japanese kommer ut på marknade, om den nu gör det i Sverige... annars får man importera.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Musikälskare

Postorder av "tvättmaskin" kan man ju göra, tror att Ryssland har många fina objekt!

Värt att kolla upp iaf!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har du provat Open Girlfriend 1.3? Det är en Linuxbaserad flickvän under GNU-licensen, vilket betyder att du kan modifiera henne som du vill.

Och börjar hon käfta slår du bara in följande i terminalen:

service tjata stop
service sysslor start

Vipps så slutar hon tjata och börjar istället diska, städa, tvätta, osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3
Har du provat Open Girlfriend 1.3? Det är en Linuxbaserad flickvän under GNU-licensen, vilket betyder att du kan modifiera henne som du vill.

Och börjar hon käfta slår du bara in följande i terminalen:

service tjata stop
service sysslor start

Vipps så slutar hon tjata och börjar istället diska, städa, tvätta, osv.

Pff, tror jag inte på. Kan man använda opengirlfriend 1.3 på den enhet man redan har hemma? Inga krångliga kommandon eller så?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om vi går ihop flera här på swec så kan vi satsa på att köpa kommande Microsoft Girlfriend Ultimate Edition, med utökad arbetskapacitet och kontohantering. Schemaläggaren fungerar ypperligt och vi kan lägga upp varsit konto och fjärrstyra taskmaneger via 3G...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Om vi går ihop flera här på swec så kan vi satsa på att köpa kommande Microsoft Girlfriend Ultimate Edition, med utökad arbetskapacitet och kontohantering. Schemaläggaren fungerar ypperligt och vi kan lägga upp varsit konto och fjärrstyra taskmaneger via 3G...

Jag har hört att det ska dra obscena mängder minne. Lär inte bli mycket kvar till städprocesser och annat nyttigt. =/

EDIT: mortifer666; ja det är bra att dra ner och installera. Grafisk installation, bara att klicka dig fram.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett tipps om att ta en gammal flickvän 0.5, mycket stabilare och överhettar aldrig... finns gott om den i öststaterna..

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har hört att det ska dra obscena mängder minne. Lär inte bli kvar mycket till städprocesser och annat nyttigt. =/

Men det finns en workaround, men patchar med Blommor 1.3SE, sen stänger man av "cleaning" processen via taskmeneger och frigör minneskapacietet, sen laddar man inte program av valfri art. Man kan även köra en minnesdump; 3deceliter vodka, 2 deceliter midori och toppat med Sprite.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klizch
Fick precis ett tipps om att ta en gammal flickvän 0.5, mycket stabilare och överhettar aldrig... finns gott om den i öststaterna..

Dom äldre versionerna har väl inte direkt det vackraste grafiska läget om man säger så... Jag föredrar stabilitet och ögongodis och kör därför Open Girlfriend.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de funkar att köpa 10st 0.5:or och köra kluster? Eller får man besök av "antitrafikkingbyron" då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som vet om de funkar att köpa 10st 0.5:or och köra kluster? Eller får man besök av "antitrafikkingbyron" då?

tror det finns en risk att du åker på trängselskatt då.

Permalänk
Citat:

Men det finns en workaround, men patchar med Blommor 1.3SE, sen stänger man av "cleaning" processen via taskmeneger och frigör minneskapacietet, sen laddar man inte program av valfri art. Man kan även köra en minnesdump; 3deceliter vodka, 2 deceliter midori och toppat med Sprite.

Men om vi alla delar på resurserna så tvivlar jag lite på om multitaskingen klarar av det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm nu behöver jag inte eroa mig över min beta version av flickvän... råkade visst glömma sidan uppe, så hon kom och läste det... vet inte riktigt vad som hände men jag tror det blev en härdsmälta, nu sitter jag här med en fruktansvärd smärta i skrevet och ingen som kan ta hand om dendär flanellskjortan som bara kommer närmre och närmre...

ang flickvän 3.6 japanese har dom inte fixat språk buggen än? är sugen på en sån nu när den gammla försvann, gillar inte beta versioner.. dom saknar "Humor.dll" filen, har för mig att den ska funka riktigt bra på flickvän 3.6 japanese!

Visa signatur

Permalänk

Jag fixade en finsk modell, man kan väl säga att det är en allt-i-en-modell:
Diskmaskin
Tvättmaskin
Städmaskin
och en komplett Underhållningsmaskin.

Visserligen så kostar den rätt mycket per månad i diverse biobiljetter och liknande, men oj vad underbar den är.

Permalänk

Det finns några som har blivit fixade fast det är en liten workaround som inte många pallar med. "SFI 1.0" tror jag det kallas.

humor.dll fungerar ypperligt enligt vad jag sett fast de har ju den lite jobbiga "fnitter-processen" som startar. Fast det ska gå att skruva ner till "le".

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Dom äldre versionerna har väl inte direkt det vackraste grafiska läget om man säger så... Jag föredrar stabilitet och ögongodis och kör därför Open Girlfriend.

Själv använder jag MS Wife -07.
Betydligt mer användarvänligt och kräver inte en att man lär sig kommandon osv. Som motvikt så är det dock sjukt ostabilt, och hänger sig stup i kvarten.
Man får även formatera titt som tätt, vilken är lite surt.

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

visst finns det dom med skol flick chassit? eller va det bara en jubileums model?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jambalaya
Själv använder jag MS Wife -07.
Betydligt mer användarvänligt och kräver inte en att man lär sig kommandon osv. Som motvikt så är det dock sjukt ostabilt, och hänger sig stup i kvarten.
Man får även formatera titt som tätt, vilken är lite surt.

Din USB-sticka lär ju vara full med virus om du kör en MS-modell, stackare

Permalänk
Medlem

Har bekanta som har haft samma problem. Du kanske skulle prova på att byta upp dig till Fästmö 1.0 istället? Kostar iofs en liten slant, men är bra att prova på innan du vågar dig på att köra Fru 1.0

Visa signatur

Dulce et decorum est pro patria mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Men om vi alla delar på resurserna så tvivlar jag lite på om multitaskingen klarar av det.

Vad jag vet så klarar den av hyperthreading efter SP1 som kommer ut strax efter releasen.

Har dock hört att vissa maskiner kan bugga vid sådan hård belastning, och man kan få felmeddelnden som "ja tycker inte dethär känns rätt", "tycker inte du att du borde hjälpa till lite", "måste allt handla om dig?" och även "jag har ont i huvet, ska gå och lägga mig" Detta kan dock bara va Måndags exeplar och inget som påverkar hela produktkedjan.

Men om man utför en "Handla på Ikea 1.2" först så brukar man slippa de flesta tyngre felmeddelanden.

Visa signatur

Permalänk

Använder såklart inte operativets skydd, utan kör på lite mer tradiotionella metoder.

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wabi
Har bekanta som har haft samma problem. Du kanske skulle prova på att byta upp dig till Fästmö 1.0 istället? Kostar iofs en liten slant, men är bra att prova på innan du vågar dig på att köra Fru 1.0

Been there done that. Det hjälper ett tag. Friar upp en del resurser och allt känns bättre men sen beggar det ner sig i skiten igen. Vågar inte köra in något av fru modellerna heller. Särskilt inte när avinstallationen är dyrare än installationen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Been there done that. Det hjälper ett tag. Friar upp en del resurser och allt känns bättre men sen beggar det ner sig i skiten igen. Vågar inte köra in något av fru modellerna heller. Särskilt inte när avinstallationen är dyrare än installationen...

Man kör ju självklart raid 1 på alla Flickvän versionerna så att man i värsta fall inte förlorar allt vid en crash.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Man kör ju självklart raid 1 på alla Flickvän versionerna så att man i värsta fall inte förlorar allt vid en crash.

Jag är inte så kunnig med det där. Har försökt med backup men möts då av "ska du verkligen spara det här?!" och "varför har du gömt denna?".
Försökte för nåt år sen med kluster system men det blev för mycket konflikter och de två modeller jag hade var inte helt kompatibla.

Nä, man får vara nöjd med det man har. Känns det slött så kan man alltid klocka lite med en baileys eller två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FY FAN GRABBAR VAD TÄNKER NI MED...

Kör ni på Flickvän Apps, shit är ni crazy...

Lägg ner det innan det är försent..

Läste igår på 64bits att Flickvän programmen innehåller ett Spyware program som utvecklar ett virus vid namn Spädbarn 0.1 som kan senare bli till Skitunge 1.7....

Värsta viruset som finns till detta datum.
Går inget att formatera bort eller något annat...

Kör på Mamma 1.2 istället, mkt stabilare och bra mer funktioner..

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är inte så kunnig med det där. Har försökt med backup men möts då av "ska du verkligen spara det här?!" och "varför har du gömt denna?".
Försökte för nåt år sen med kluster system men det blev för mycket konflikter och de två modeller jag hade var inte helt kompatibla.

Nä, man får vara nöjd med det man har. Känns det slött så kan man alltid klocka lite med en baileys eller två.

Min senaste fungerade inte att klocka alls. Vet inte riktigt va det berodde på men efter 3 glas baileys så posta den inte ens, så kunde man få vänta upp till 14 timmar innan man va uppe i normal arbetskapacitet igen. Någon som varit med om liknande problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
FY FAN GRABBAR VAD TÄNKER NI MED...

Kör ni på Flickvän Apps, shit är ni crazy...

Lägg ner det innan det är försent..

Läste igår på 64bits att Flickvän programmen innehåller ett Spyware program som utvecklar ett virus vid namn Spädbarn 0.1 som kan senare bli till Skitunge 1.7....

Värsta viruset som finns till detta datum.
Går inget att formatera bort eller något annat...

Kör på Mamma 1.2 istället, mkt stabilare och bra mer funktioner..

Open Girlfriend är totalt riskfritt då man själv kan välja vilka processer som ska vara igång. Det är dessutom öppen källkod så är man paranoid är det bara att kolla genom den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Open Girlfriend är totalt riskfritt då man själv kan välja vilka processer som ska vara igång. Det är dessutom öppen källkod så är man paranoid är det bara att kolla genom den.

Problemet med open girlfriend är ju att det är så många som vart med och skrivt i skriptet innan dig.

Visa signatur