Tävla om valfri Komplett-PC!
Permalänk
Medlem

Nån mer som tycker Miami banan är.. Meh?.. Förväntade mig lite mer.. Umf om jag ska vara ärlig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Nån mer som tycker Miami banan är.. Meh?.. Förväntade mig lite mer.. Umf om jag ska vara ärlig..

Går inte förvänta sig så mycket av en monaco kopia. Riktigt så illa verkar den inte va iaf.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Vet inte hur mycket man kan förvänta sig av en bana?

Gällande om den passar till F1, eller inte, väntar jag med betyget tills efter loppet. Är rätt neutral fram tills dess.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vet inte. Det är små marginaler, men har tycket att RBR sett ut att ha ett starkare paket på Miami-banan hela helgen. Var kurva 5 som Max gjorde en miss. Om inte så såg det ut som han hade haft chans att gå upp och ta #1 som väntat.

Personligen så tycker jag att det är jättekul att se Ferrari som #1 och #2, så klagar inte på något sett, men känns ändå som det var lite av något som de fick till skänks tack vare Max miss.

Ja, jag skulle inte bli förvånad om Max vinner racet. Han har 10km/h på Leclerc vid speed trap så om han kommer inom DRS är han garanterat förbi. Enda räddningen för Ferrari tror jag är tyre deg. Men RBR var ju bättre på det också i Imola...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Ja, jag skulle inte bli förvånad om Max vinner racet. Han har 10km/h på Leclerc vid speed trap så om han kommer inom DRS är han garanterat förbi. Enda räddningen för Ferrari tror jag är tyre deg. Men RBR var ju bättre på det också i Imola...

Riktigt. Jag tror också Max har en stor sannolikhet att ta hem det hela. Till skillnad från många andra stadsbanor så verkar det vara fler omkörningsmöjligheter. Även Christian H. var inne på detta när han intervjuades efter kvalet. Tror mycket kommer ann på strategin hos teamen, och här tycker jag RBR oftast varit mycket starkare och bättre än Ferrari.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Riktigt. Jag tror också Max har en stor sannolikhet att ta hem det hela. Till skillnad från många andra stadsbanor så verkar det vara fler omkörningsmöjligheter. Även Christian H. var inne på detta när han intervjuades efter kvalet. Tror mycket kommer ann på strategin hos teamen, och här tycker jag RBR oftast varit mycket starkare och bättre än Ferrari.

Ja, själva bansträckningen ser ut att ge många omkörningsmöjligheter. Verkar dock som att asfalten är extremt dålig utanför race-linjen baserat på hur lätt många av förarna åkt av banan så fort de hamnade lite utanför. Det borde leda till att de sker en del DRS-passeringar på mitten av rakorna men det ser ut som att det kommer bli tufft att köra om genom att bromsa sent om man har fel spår in i en kurva.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att casta F1TV appen från iPhone till en LG Tv?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Någon som sett varför ingen av Aston Martin-bilarna kommer starta racet? Försökte googla men hittade inget…

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Var det Perez som utmärkte att typ ingen kunde köra long runs och toppad med soppa, pga alla rödflaggorna under Practice session 2? Så loppet blir lite av ett blint åka. Ferrari hoppas jag på i alla fall.

Anyways... hoppas det blir regn så allting slängs omkull.

Skrivet av Microapple:

Någon som vet om det går att casta F1TV appen från iPhone till en LG Tv?

https://www.reddit.com/r/F1TV/comments/tavwd7/why_the_fuck_ca...
I dunno om det hjälper. Tycks vara en klåda iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Någon som sett varför ingen av Aston Martin-bilarna kommer starta racet? Försökte googla men hittade inget…

"Both Aston Martin in the garages. They will start from pitlane" - https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1523380978009665536

"UPDATE: We have a fuel temperature problem on both cars, which the team are currently working on. More to follow." - https://twitter.com/astonmartinf1/status/1523381679347630080

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte att racet var "meh"? Säkerhetersbilen på slutet gjorde det lite intressant i alla fall.

Men det är helt galet vad RBR topphastighet, det i kombination med DRS gör RBR extremt svårslagen på denna typ av bana

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Bara jag som tyckte att racet var "meh"? Säkerhetersbilen på slutet gjorde det lite intressant i alla fall.

Men det är helt galet vad RBR topphastighet, det i kombination med DRS gör RBR extremt svårslagen på denna typ av bana

Jag hade låga förväntingar på racet tbh och blev lite överraskad. Mellan att Max kört om Charles och säkerhetsbilen kom ut var det väl relativt segt men ändå inslag av bra fighter längre ned. Så overall rankar jag det som helt okej.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Skrivet av maniac:

Det var väl inte världens mest spännande race, men det glimmade till lite här och där i alla fall. Som många andra gånger så blev det lite oväntad action i slutet 😊 Jag var nog mest förvånad över att det inte blev fler krascher än det blev, och inga red flags heller. Klagar inte iofs, det blev sent nog igår ändå 😄😴

Kul för Albon som fick 2 poäng också, lite flyt iofs pga Vettels och Micks tango, men ibland ska man ha lite tur också, Latifi har det kämpigare dock.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Håller med, det hände inte mycket utom efter säkerhetsbilen. På highlights så visade dom ett klipp från varv 9 och nästa highlight från varv 39, rätt talande för hur mycket som hände
Förhoppningsvis analyserar arrangörerna banan och racet för att få det lite roligare nästa gång, jag förstår att det är svårt att få det perfekt på första försöket.

Permalänk
Medlem

Tyckte banan var bra jag. Inte för lätt att köra om, men det gick, och variation av tekniska sektioner och ren dragracing.

Det enda som var synd var att hard och medium var för lika. Folk körde halva racet på medium och det blev ett race med bara ett stopp, vilket jag alltid tycker är synd. Bästa är när det är svårt att avgöra om ett eller två stopp är snabbast.

Annars var det bra aktion längre ner i fältet så tycker inte folk ska klaga precis. Tycker det hade varit ett ok lopp även utan en safety car. F1 har alltid bestått av att till 90 % hålla koll på delta-tiderna till vänster i bild, det är där spänningen ligger under mer tråkiga lopp. Vilken knappar in på vem och hur många varv är det kvar tills han kommer ikapp o.s.v.

Synd att Perez fick ett tekniskt fel annars hade det kanske blivit mer action för P3. Men all kredit till Sainz för att hålla undan så bra som han gjorde med äldre däck.

Något säger mig att Ferrari kommer komma tillbaka riktigt starka i Barcelona när dom fått nita fast lite uppgraderingar på bilen.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Ja det var ju klart bättre än Monaco. Nu kan de stryka Monaco för 2023. Fake Marinan ger väl fler tillgång till båtplatser också. Folk säger det är dyrt men testa hyr en egen båt och transportera den till Monaco. Tror inte hamnplatserna där för första parkett till F1 racen är gratis heller

Då lär det va bra mycket billigare fixa en flygsits till miami och hyra på plats.

Jag älskar F1 det är så Zen. För sent se racet live så blev att se efter jobbet. Som brukligt är däckar man efter första varven och vaknar till då och då för att sedan däcka igen. Sen när man vakna till liv på riktigt runt varv 37 så kom SC lämpligt för att ge lite racing mot slutet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Det var riktigt synd att Leclerc saknade helt farten på rakan, t om med DRS öppen, för ta sig an Verstappen. Ett riktigt udda lopp annars, då fältet kändes ganska upp och ner och stundtals var det knepigt att följa var på banan bilarna höll till*.

Jr. Schumi tycks ankra mer och mer för en oviss framtid. Det var riktigt tråkig och se han smasha in i Vettel. Lol till eskorten och sirener och hjälmarna på podiumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag älskar F1 det är så Zen. För sent se racet live så blev att se efter jobbet. Som brukligt är däckar man efter första varven och vaknar till då och då för att sedan däcka igen. Sen när man vakna till liv på riktigt runt varv 37 så kom SC lämpligt för att ge lite racing mot slutet.

Haha, sådär är det för mig också ibland. Kan ta flera dagar att se vissa lopp för att jag hinner bara slå på dom när jag ska sova och då somnar man som en stock till ljudet av bilar som kör runt-runt.

Men det händer mer i slutet av säsongen då det brukar vara rätt avgjort. 2021 var ett undantag!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Såg inte gårdagens träningspass så jag missade att Aston Martin ställde upp med en grön Red Bull samtidigt som Red Bulls depåpersonal drack ur gröna burkar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/gallery/uunowg - Några fler jämförande bilder på Aston Martins B-spec vs RBR.

F1-produktionen tycks gilla sin nya kameravinkel från drönaren. Den ser ju rent ut sagt förj*ligt ut.

Permalänk
Medlem

Va hände med Verstappens varv?

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Det verkar som att motorn dog vilket gjorde att han fick avbryta sitt varv

https://www.autosport.com/f1/news/f1-spanish-gp-quali-leclerc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Hans DRS öppnades inte.

Permalänk
Medlem

RBR's problem blir till våran underhållning.

o/ o/

Permalänk
Medlem

Märkligt problem med Verstappens DRS, den verkar vara väldigt temperamentsfull

Dold text
Permalänk
Medlem

Trist inte RBR låter sina förare iaf racea lite utan Perez släppte direkt.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Trist inte RBR låter sina förare iaf racea lite utan Perez släppte direkt.

Ja, dessutom i en situation där det inte *borde* behövas några teamorder för att Max skulle ta sig förbi oavsett, så det känns väl som att det kan vara just DRS-problemen som ledde till det beslutet.
Vet inte om det gör det bättre eller värre, men iaf lite glädjande att Checo inte verkade alltför modstulen efteråt.

Sedan är väl de andra utropstecknen just vilken otur Charles hade, han såg ju ut att ha segern som i en liten ask tills bilen gav upp, samt att Mercedes verkligen verkar vara med i matchen igen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Plask sa det när hjärtat föll i golvet när Charles fick bryta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, dessutom i en situation där det inte *borde* behövas några teamorder för att Max skulle ta sig förbi oavsett, så det känns väl som att det kan vara just DRS-problemen som ledde till det beslutet.
Vet inte om det gör det bättre eller värre, men iaf lite glädjande att Checo inte verkade alltför modstulen efteråt.

Sedan är väl de andra utropstecknen just vilken otur Charles hade, han såg ju ut att ha segern som i en liten ask tills bilen gav upp, samt att Mercedes verkligen verkar vara med i matchen igen.

Givet Max behöver hjälp för att ta sig om smidigt. De kör ju samma bil med samma styrka och svagheter. Perez bil är ju inte direkt någon williams. DRS i sig är ju ingen free push to pass då hade ju perez aldrig haft några problem ta sig förbi Russell heller om man får free lejd bara för att man får DRS.

Ändå imponerad hur samarbetet i RB ändå fungerar så till synes friktionsfritt. Inget gnabbandes på radion om vem som är snabbast

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x