Permalänk

Efterlysnings Tråden v1.0

Tjenare!

Eftersom forumet har tagit en nyvändning och folk vill dela med sig avkunskap på andra pln så tycker jag vi satsar på att skapa en Efterlysningstråd.

Reglerna är enkla.

Skriv så mycket du bara kommer ihåg om den filmen du vill ha reda på namnet så kanske någon kommer på vilken du menar.
Om du kommer på mer om filmer du efterlyser editera ditt inlägg och se till så att det märks att du har editerat och vad isf.

All spam och onödigainlägg elelr chat undanbedes.

svara ingen på ditt inlägg så vänta någon vecka tills tråden har vuxit och kolla om någon svarat isf bit iäpplet eller försök en gång till. Men som sagt spamma inte sönder tråden vet ingen så vet ingen

Vid svar på någons inlägg använd ALLTID citera, detta medför att alla vet vilket svar som tillhör vilket inlägg.

Skriv inte inlägg om att ni borde se den och den där filmen.
Svara isf på någons fråga och rekomendera, En liten rad vad som ni tycker om den filmen får gärna vara med men inga A4a sidor precis.

För övrigt gäller sund ettiket;)

Själv eftersöker jag en film som kanske är 20 år på nacken.
Filmen har gått på svt1 eller 2 för många år sedan och det var därifrån jag har sett den.
Filmen utspelar sig någonstans i USA.
I början av filmen så står det en bil på en lite störrelandsväg och någon bulldoser eller liknande som blokerar vägen längre fram. backom bilen så närmar sig polisen och bilen sätter fart mot bulldosen och smäller.
Där efter så berättar en röst lite hur det gick till och man förflyttar någon vecka bakåt i tiden.

Jag tror huvudpersonen hade som jobb att köra bilar från A till B i USA,
Dock så ska hans fru föda eller något så han tvingas köra hem fort och får polisen eftersig och tillslut så kör han in i bulldosen.
Jag tror även att han lurar av polisen med night-visiongoggles och kör ifrån de i något ökenliknandeområde.

Så Någon som vet vad den här Filmen har förnamn?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Vanishing Point låter det som

http://www.imdb.com/title/tt0067927/

Visa signatur

Bison: You have made me a very happy man.
Colonel William F. Guile: And next, I'll make you a dead one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlaktarFar
Vanishing Point låter det som

http://www.imdb.com/title/tt0067927/

Finns även en remake (antar jag) med Viggo Mortensen från 97.

Permalänk
Medlem

En tvättäkta manhunt film. Ett par stackare får ett försprång på x antal timmar ut i skogen. Det är en varierad grupp av jägare. Det är inte någon seagal eller van damme film. Skulle tippa på att den är ifrån mitten av åttiotalet. Såg den på video när jag var liten. Nämnas kan väl också att den känns väldigt lik Battle Royal. Hack'n Slash tema, en film som lär ha nämnts i moralpanikens Sverige på åttiotalet helt enkelt. Vill så gärna se den igen så jag utlovar en belöning på en trisslott på den som hittar rätt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
En tvättäkta manhunt film. Ett par stackare får ett försprång på x antal timmar ut i skogen. Det är en varierad grupp av jägare. Det är inte någon seagal eller van damme film. Skulle tippa på att den är ifrån mitten av åttiotalet. Såg den på video när jag var liten. Nämnas kan väl också att den känns väldigt lik Battle Royal. Hack'n Slash tema, en film som lär ha nämnts i moralpanikens Sverige på åttiotalet helt enkelt. Vill så gärna se den igen så jag utlovar en belöning på en trisslott på den som hittar rätt!

Får se om min imdb mad skillz har hittar rätt:

Turkey Shoot

http://imdb.com/title/tt0082338/

Visa signatur

Bison: You have made me a very happy man.
Colonel William F. Guile: And next, I'll make you a dead one.

Permalänk

Jag letar efter namnet på en film.
Var några år sen jag såg den.
Den börjar med att en ung borgmästare sitter vid sitt skrivbord på jobbet. Plötsligt kommer en halvnaken kvinna in och ber om sexuella tjänster.
Hon är tydligen kåt på borgmästarn. Och denna tjej har en uunderbar kropp.
Och döm till min förvåning när han redan hade snoppen ute genom gylfen när han reser sig upp.
Hon = blond.
Han = brunt kort hår.

Ps. Hon ligger i spagat på skrivbordet ett tag. Glansig yta tydligen ?

Någon som vet vilken film scenen kommer ifrån?

Visa signatur

Barton +2500 @ + 3200 ][ Radeon 9700Pro ][ 2x120 Seagate ][ Asus A7N8X Deluxe ][ Twinmos 2x512 ][ Samsung 913N ][Tagan 480W]

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||