Permalänk
Medlem

Datorkunskap - MVG
Engelska A - VG
Engelska B - G
Estetisk verksamhet - VG
Småföretagande A - G
Fysik A - G
Kemi A - G
Filmkunskap - G
Matematik A - VG
Matematik B - G
Matematik C - G
Psykologi A - VG
Samhällskunskap A - MVG
Svenska A - VG
CAD-teknik A - MVG
Franska A - IG
Idrott A - G (Tror och hoppas jag, kursen har blivit förläng)

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Hade 235 poäng när jag gick ut nian, är 2/3 genom gymnasiet nu, med följande betyg:

Svenska A MVG Engelska A MVG Engelska B MVG Matematik A MVG Matematik B MVG Matematik C MVG Fysik A MVG Kemi A MVG Biologi A MVG Biologi B G Naturkunskap A MVG Datorkunskap MVG Teknik, människa och samhälle MVG Miljöanpassad arkitektur MVG CAD-teknik A MVG Franska Steg 3 VG Estetisk verksamhet VG Idrott & hälsa VG Programmering A MVG Programmering B MVG

Biologi B lästes på komvux.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Känns rätt skönt att det är över.
Fast, det är ju flera år kvar om man vill bli något annat än tuggummiskrapare på T-centralen!

Stämmer bra det. Du blir inte något mkt bättre än tuggummiskrapare på TC även efter en gymnasieutbildning. Behövs mer än så, så att säga "att det är över" är att ta i.. Du har mååånga jobbiga år kvar :D.

//Glädjedödarn som nyss tagit studenten.

Permalänk
Medlem

Biologi A MVG
Datorkunskap MVG
Persondatorer MVG
Programmering A MVG
Programmering B MVG
Engelska A MVG
Engelska B MVG
Engelska C MVG
Diplomkurs i engelska/LK VG
Estetisk verksamhet VG
Den elektroniska fotografiska bilden/LK VG
Moderna språk, steg 2 VG
Fysik A MVG
Fysik B MVG
Historia A MVG
Idrott och hälsa A VG
Kemi A MVG
Matematik A VG
Matematik B MVG
Matematik C MVG
Matematik D MVG
Matematik E MVG
Matematik - diskret MVG
Naturkunskap A MVG
Projektarbete MVG
Religionskunskap A MVG
Rättskunskap VG
Samhällskunskap A MVG
Svenska A VG
Svenska B VG
Journalistik/LK VG

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Jag e ju lite gammal så fick sifferbetyg på min tid

3,4 i avgångsbetyg från 9:an
2.8 i avgångsbetyg från 3:an på 4-årig Teknisk, 4 året skall vi inte tala om, var lite uttråkad vid det laget.
2.0 på högskoleprovet på första försöket.

180 högskolepoäng i roliga ämnen som vetenskapsteori, statsvetenskap och nationalekonomi.

Var grymt understimulerad i grundskolan och gymnasiet, men på universitetet där man kan läsa saker som man faktiskt är intresserad av, i en miljö av goda lärare, trevliga kurskamrater som överlag är intresserade av kunskap och man faktiskt uppmuntras till att stimulera sitt intellekt var det lite roligare

Kan tillägga att jag aldrig visat upp några andra betyg än från universitet på anställningsintervjuer och de har heller aldrig efterfrågats

Permalänk
Medlem

Gick ut med 255 poäng i 9:an. Går nu i natur, nyss klar med 2:a året, och såhär såg det ut:

Datorkunskap - MVG
IT-Kunskap - VG
Datakört ECDL - G (horlärare...)
Engelska A - VG
Engelska B - VG
Biologi A - VG
Mikrobiologi - VG
Estetisk verksamhet (musik och bild) - G (jävla skitämne...)
Fysik A - G
Idrott A - G (en annan horlärare...)
Kemi A - G
Kemi B - G
Matte A - VG
Matte B - MVG
Matte C - VG (Inte säker än, min mattelärare dog för nån vecka sen, och han skulle säkert gett mig MVG, men nu kommer nån annan betygsätta, så det blir säkert VG)
Naturkunskap A - VG
Svenska A - VG
Spanska steg 1 - VG

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

hmm.. så länge sen jag gick ut grundskolan men jag hade nog 305 tror jag... eller 295... kommer inte riktigt ihåg... var dock för lätt att få bra betyg på min grundskola...

Permalänk
Medlem

Nu fick jag inga höjdarbetyg i varken högstadiet, eller gymnasiet. Är f.ö. 81:a

Jag har märkt att det blivit lite av en betygsinflation för senare årskurser. Jag känner till ett exempel i haninge, den kommunala skolan konkurrerar med en friskola och har i några år satt press på lärare att inte ge ut för låga betyg till elever. Folk som tar studenten där idag har bättre betyg än för fem år sedan.

Permalänk
Medlem

Jag hade 295p när jag gick ut grundskolan. Men tänk på att det skiftar rejält mellan olika skolor. Några polare i klassen fick låga poäng i grundskolan men i gymnasiet får de väldigt höga betyg. Dock är deras grundskola ökänd genom att ge extremt låga betyg.

Gick ur andra året på gymnasiet idag, rätt nöjd med betygen. Fick stipendium från Sogeti AB också

Permalänk

Ja, för ett år sen, från högstadiet så såg det ut såhär:
Bild - G
Engelska - MVG
Hemkunskap - VG
Idrott - VG
Matematik - MVG
Spanska - G
Musik - VG
Naturorienterade ämnen (Biologi, Fysik o Kemi) - 2 x VG + 1 x G
Geografi - G
Historia - G
Religion - G
Samhällskunskap - G
Slöjd - VG
Svenska - VG
Teknik - VG

Mest samhällslärarens fel som inte hade samma åsikter som mig och därför drog ner mitt betyg. Tackar!

Nu, efter första året på gymnasiet så är det såhär:

Matte A - VG-MVG, är inte klart än.
Svenska A - VG
Persondatorer - VG
Operativsystem - VG
Naturkunskap A - G
Engelska A - VG
Ellära A - VG
Samhällskunskap A - VG-MVG, inte klart än
Arbetssätt och lärande - VG
Etik - VG, tror jag
Programmering A - VG

Så snittet om allt går så bra det kan ligger väl kanske på 16 eller något sånt. Är sur på naturläraren och på engelskaläraren, för var verkligen förtjänt av VG i natur och MVG i engelska. Men tack vare att jag fick prata med klassens dumma blondin på nationella provet så blev det bara VG. Tack så väldigt mycket! Aja, det går väl att gå vidare i livet med sånt här också.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk

Re: Vad hade ni för betyg?

Bild - G
Engelska - G
Hemkunskap - VG
Idrott - MVG
Matematik - G
Tyska - VG
Musik - G
NO - VG
SO - VG
Slöjd - VG
Svenska - G
Teknink - G

220p för att inte ha gjort ett skit i något ämne förutom SO där jag va tvungen att trycla på lite sista terminen.

Permalänk
Medlem

Gick ut gymnasiet nyss med 15.8. Vettefan om det är bra eller dåligt?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem

Nu var det väl iofs ett tag sen man gick ut högstadiet men hade 295 poäng där ivf. Gick ut gymnasiet med 18.4 i snitt och har nyss avslutat tekniskt basår med rätt slappa betyg (orka plugga när det bara är g som krävs för att komma in) så kommande år är det civilingenjörsutbildningen som startar och då är det väl tillbaka till plugg igen >.<

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Stämmer bra det. Du blir inte något mkt bättre än tuggummiskrapare på TC även efter en gymnasieutbildning. Behövs mer än så, så att säga "att det är över" är att ta i.. Du har mååånga jobbiga år kvar :D.

//Glädjedödarn som nyss tagit studenten.

Nej nu..

Jo, men jag tror inte jag pallar högskola ;), Blir väl en KY utbildning för mig, sen får det vara nog!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
btw så hade niorna som gick ut i min skola 280 poäng i snitt! :S

Antar att du går på E.G? De är ju kända för att ge höga betyg :).
Man märker verkligen hur betyginflationen sprider sig, allting beror på hur generösa/snåla so- samt nolärarna är. Smör på som f*n för dem ni 8:or.
Otroligt hur t.ex. paralellklassen har mycket högre betyg då deras lärare är mycket sämre och ger gärna ett högre betyg.

Permalänk

gick ut grundskolan med 180p har jag för mig.

Gick ut tvåan med(1ans betyg hängde också med orkar inte sortera ut dom )

Engelska A - G
Idrott och hälsa A - G
Matematik A - G
Naturkunskap - IG
Samhällskunskap A - G
Svenska A - G
Svenska B -G

Problembaserat lösande PBL - G
Datorkunskap - VG
Datorkommunikation - VG
Persondatorer - G
Programmering A - G
Webbdesign - VG
Ellära -G
Engelska B - G
Digitalteknik - IG
Elektronik Grundkurs - G
Matematik B - IG
Lokala Nätverk A - MVG
Operativsystem Linux - MVG
Lokala Datanät - MVG

I trean blir det plugga som en tok och fixa bättre betyg så man kommer in på mälardalens högskola Datorkommunikation 180p

Permalänk
Medlem

Jag hade 190poäng när jag slutade 9an och log på G- i alla grundämnena nu när jag slutade ettan så fick jag.

Datorkunskap: MVG
Elkunskap: VG
Engelska A: VG
Estetisk verksamhet: G
Idrott och hälsa: VG
Matematik A: G
Naturkunskap A: VG
Persondatorer: MVG
Programhantering: VG
Företagande: VG
Svenska A: VG
Webbdesign: VG

Är ganska glad över dom med tanke på vad jag hade innan.

Visa signatur

8D

Permalänk

gick ut nian med 2 icke giltliga VG .. surt
fick alla G och ett VG konstigt nog..

LIgger väl under G i alla ämmnen idagsläget förutom i käraktärsämmnerna som jag är bland topp 3 konstigt nog

syrran gick ut gymnasiet med Alla MVG och ett VG .. blev skolans bästa elev o fick diplom o allting.. lite roligt.. samtidigt som man kämpar för att få G ens.

Sen kan man undra om en elev har rätt till betyg.. har de väl fått ett mvg/vg så sänks det alldrig .. utan det är fan svårare att jobba sig nerdåt än uppåt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hade väl en 250/255 poäng när jag slutade 9an. Det gäller att inte bränna ut sig för mycket då

nu efter första året i ettan så har jag väl fått 2-4 VG resten MVG tror jag. Tycker att man borde styra upp det här med olika generösa lärare etc. Det är ju känt att det finns skolor som är kända för att ge höga respektive låga betyg.

Hörde på radio för några dagar sen att tre tjejer hade lämnat in samma uppgift till en lärare, men fått tillbaks olika betyg på den.

Kan även berätta om en rolig situation i grundskolan, en kompis till mig frågade en lärare om en uppgift han inte ens hade lämnat in om vad han fick för betyg på uppgiften (som han inte hade lämnat in), varpå hon svarade "VG", vilket ledde till ett VG i slutbetyg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
btw så hade niorna som gick ut i min skola 280 poäng i snitt! :S

Med andra ord för låga krav från lärarna.

Jag finner det inte kul att mäta betyg då betygen enbart visar din förmåga att plugga in något innan proven.

Jag hade 175p från högstadiet och en frånvaro på mer än 70% lite drygt.

Nu i gymnasiet så ligger jag på MVG rakt igenom lite drygt. Mest datorämnen.

Är snart klar med Programmering A/B/C och börjar tvåan till hösten.

Oh hay, fick MVG+ på det nationella i engelska A. Dock fick jag MVG- på pratövningen. Anvledningen var att jag har för bestämd åsikt. (Helt jävla idiotisk lärare.)

Permalänk
Medlem

285 i 9:an och 20.0 i gymnasiet men VG i Idrott & Hälsa A...

Edit: Insåg att man kunde kopiera det från studera.nu

Biologi A MVG 100
Biologi B MVG 50
ENGELSKA A MVG 100
Engelska B MVG 100
Estetisk verksamhet MVG 50
Fysik A MVG 100
Fysik B MVG 150
Historia A MVG 100
Idrott och hälsa A VG 100
Kampsport A MVG 50
ITALIENSKA STEG 1 MVG 100
ITALIENSKA STEG 2 MVG 100
Kemi A MVG 100
Kemi B MVG 100
Kommunikation MVG 50
Matematik A MVG 100
Matematik B MVG 50
Matematik C MVG 100
Matematik D MVG 100
Matematik E MVG 50
MA1500 MVG 100 LK
Naturkunskap A MVG 50
Medicinsk grundkurs MVG 100
Projektarbete MVG 100
RELIGIONSKUNSKAP A MVG 50
Samhällskunskap A MVG 100
Svenska A MVG 100
Svenska B MVG 100
Retorik A MVG 50 LK

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hagbarddenstore
Oh hay, fick MVG+ på det nationella i engelska A. Dock fick jag MVG- på pratövningen. Anvledningen var att jag har för bestämd åsikt. (Helt jävla idiotisk lärare.)

Jag känner igen det allt för väl från när jag gick på gymnasiet. MVG på allt i engelska kurserna men fick VG för att jag inte läste tillräckligt i läroböckerna fast än jag kunde allt.

Permalänk

Gick ut andra året på gymnasiet men första året på EL bytte linje efter 1an gick 1år Teknik först dock vare för teoretiskt för lilla mig.

Englska A G 100
Matte A VG 100
Matte B G 50
Datorkunskap VG 50 "sjukt tråkig kurs"
Naturkunskap A VG 50
Samhällskunskap G 100
Webdesigne MVG 100
Datorkommunikation MVG 100

Ellära A MVG 50
Ellära B MVG 50
Styrteknik A MVG 50
Styrteknik B MVG 100
Elektronikgrund MVG 50
Multimedia A MVG 100
Persondatorer MVG 100
CAD MVG 50
Elkunskap VG 50
3fas växelström VG 50
Digitalteknik VG 50
Arbetsmilj&säkerhet VG 50
Körkortteori VG 50
Idrott&hälsa A G 100
Svenska A G 100

Hade 205poäng när jag gick ut 9an

Permalänk
Medlem

Jag gick ut grundskolan med 300 poäng. För en dryg vecka sedan tog jag även studenten och har räknat ihop till en snittpoäng på 17.7 poäng

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag hade runt 265-275 i höstadiet. I gymnasiet tror jag att jag hade snitt runt 16,5 eller nått.

Permalänk

grundskolan fick jag 245 på, men gymnasiet blev det lite svårare
gick ett program som hette Natur - Matte/Data och kom ut med 13 i medelsnitt.
Det är väldigt stor skillnad på vilka betyg man får, beroende på vilket program man har gått. Det gör iofs inte så mycket eftersom nån som gått bygg eller nått annat kommer inte in på högskolan, om man inte läser kurser på komvux lr liknande.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Gick nyss ur Natur - Natur med 13.58, inte jätte bra direkt, men hoppas det duger för det jag tänkt göra i framtiden.

Permalänk
Medlem

Går ut 1,an i gymnasiet nu i dagarna.

Har fått 14 MVG och ett VG. VG,t var i en 50 poängskurs lyckligtvis.

Permalänk
Medlem

Jag gick inte 6-9an.

Sen gjorde jag några fåniga intagsprov när alla jämnåriga skulle börja gymnasiet , och så fick jag välja mellan Estet: Bild eller El: Data, jag valde självklart El:Data.

Uhm...våran klass fick alla hardcore-paragrafryttar-lärare som skolan hade, så....det sket sig i de flesta ämnena för mig(och de flesta andra). Men jag tycker ändå jag var duktig som pallade det med min situation hemma, och efter att jag inte gått i skolan på 4 år.

Men det var väl mest VG eller G, nåt MVG.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

275 / 18.33