Permalänk

Just tagit grundenten, fick 285 poäng, hade 230 på vårterminen...

Visa signatur
Permalänk

Ptja, knatte som man är så har man precis gått ut grundskolan. 245poäng där och jag förtjänar nog inte mer heller om jag tänker efter. Har just inte gjort så mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mordecaien
Ptja, knatte som man är så har man precis gått ut grundskolan. 245poäng där och jag förtjänar nog inte mer heller om jag tänker efter. Har just inte gjort så mycket

Precis, för alla som skriver här säger inte att de fick jättebra betyg utan att lyfta ett enda jefla finger.

Edit:
Lolz, precis som alla som klagar på lärarna och nån som skrev att han fick MVG+ på NP men ändå VG i ämnet. Prov är inte allt trots att det är en förjävla betygsinflation i det svenska kassa skolsystemet.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Bild - G
Engelska - VG
Hemkunskap - VG
Idrott - G
Matematik - MVG
Tyska - VG
Naturorienterade ämnen (Biologi, Fysik o Kemi) - VG, VG, MVG
Geografi - MVG
Historia - VG
Religion - VG
Samhällskunskap - VG
Slöjd - G
Svenska - VG
Teknink - MVG

Årskurs 8

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

gick ut högstadiet med runt 250.
På gymnasiet gick det väldigt mycket sämre, då jag vart borta rätt mycket.
Vet inte riktigt vad medel är, men fick nog 5-6ign och lika många vgn.
Så man kan väla säga att alla är g.
Riktigt kasst, inte många linjer man kommer in med den skiten.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Avstängd

Bild - G
Engelska - VG
Hemkunskap - G
Idrott - G
Matematik - VG (blev sänkt fast jag fick VG i matte A som är gymnasiematte)
Spanska - VG
Musik - G
Naturorienterade ämnen (Biologi, Fysik o Kemi) - VG i alla
Geografi - G (en uppsats blev dålig och det påverkade slutbetyget med 100%)
Historia - VG
Religion - VG
Samhällskunskap - VG
Slöjd - G
Svenska - VG
Teknink - VG

Sen om jag inte hade klantat mig så skulle jag fått 20p extra om jag skulle haft polska som modersmål, hade mvg i det i 8:an.

Betygen är lägre än jag hade tänkt mig vilket kanske beror på att jag chillade lite väl mycket denna termin.. 2dagar "ledigt" varje vecka typ, jag var faktiskt sjuk. Sen så är min skola verkligen inte lika generös med betyg som andra skolor, det är inte något jag bara säger utan det är så.
Fast jag tänker att det viktiga är att komma in på det gymnasiet man sökte in på och jag tror att jag klarar det.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123

Betygen är lägre än jag hade tänkt mig vilket kanske beror på att jag chillade lite väl mycket denna termin.. 2dagar "ledigt" varje vecka typ, jag var faktiskt sjuk. Sen så är min skola verkligen inte lika generös med betyg som andra skolor, det är inte något jag bara säger utan det är så.
Fast jag tänker att det viktiga är att komma in på det gymnasiet man sökte in på och jag tror att jag klarar det.

Oj, så var ju min skola med. För jag hade lägst intagningspoäng trots att jag var en utav de smartaste i min klass, tihi. fnizz. För alla säger ju inte så, men så var det för mig.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Bild - G
Engelska - VG
Hemkunskap - G
Idrott - G
Matematik - VG (blev sänkt fast jag fick VG i matte A som är gymnasiematte)
Spanska - VG
Musik - G
Naturorienterade ämnen (Biologi, Fysik o Kemi) - VG i alla
Geografi - G (en uppsats blev dålig och det påverkade slutbetyget med 100%)
Historia - VG
Religion - VG
Samhällskunskap - VG
Slöjd - G
Svenska - VG
Teknink - VG

Sen om jag inte hade klantat mig så skulle jag fått 20p extra om jag skulle haft polska som modersmål, hade mvg i det i 8:an.

snackar vi gymnasiets matte a så är det snarare högstadiematte.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Hmm 285 på högstadiet tror jag och 19.4 på gymnasiet (natur med matte/data-inriktning). Har alltid haft lätt för skolan, och har aldrig behövt kämpa för mina betyg. Jag är lyckligt lottad i det hänseendet antar jag.

Nu pluggar jag datavetenskap på LiTH och det går hyfsat. Är överraskande slött måste jag säga.

Permalänk
Medlem

Här är betygen jag fick när jag gick ut högstadiet 2 år sedan, måste säga att jag var ganska nöjd med dem med tanke på att jag precis som många andra säger inte gjorde ett smack i stort sett. (gjorde några ordentliga och utförliga, om jag får säga det själv, arbeten om andra världskriget och islam)
Matte var min absolut starkaste sida och kunde allting vi höll på med direkt, aldrig pluggat till ett matteprov.

I sjuan jobbade man väl lite men allt eftersom märkte man ju att det gick precis lika bra utan att göra något. Åttan som många säger är det svåraste/jobbigaste kommer jag inte ihåg mkt av satt uppe till ~3 varje natt, det gick buffy uncut och simpsons då på tv'n och ville absolut inte missa det.
Staplade alltid in som någon jävla zombie någon minut innan skolan börja och halvsov fram till maten.
Hade en i klassen som skolkade i princip hela åttan+några veckor i nian men klarade sig ändå.
Nian gled man mest fram och satte vg/mvg på alla prov utan att göra ett skit.

Måste säga att högstadiet var/är? väldigt slappt och man klarar sig utmärkt även ifall man bara glider igenom det.

För övrigt hade vi en helt underbart bra och rolig lärare i SO. Hade alltid en bra historia att berätta om sitt liv eller om några roliga personer han kände. Kunde spendera hela lektioner om att prata om hur det var som taxichaffis i Göteborg eller något hyss han hade gjort när han var liten.

Musikläraren var också otroligt skön, han och SO läraren kände varandra väl och brukade komma in på varandras lektioner och kunde helt plötsligt börja berätta någon bra historia.

Hade för det mesta bra lärare, med några undantag: svenska, engelska/tyska, träslöjdsläraren i 8 (trähitler som han kallades).

I 9'an hade vi en massa olika träslöjdslärare och en del i klassen klarade sig utan att göra nåt genom att säga att det gjort klart saken för den förra läraren.

Bild - G
Engelska - MVG
Hem och Kunsumentkunskap - VG
Idrott och Hälsa - VG
Matematik - MVG
Tyska - VG (måsta säga det detta är otroligt bra med tanke på läraren)
Musik - G
Biologi - VG
Fysik - MVG
Kemi - MVG
Geografi - VG
Historia - MVG
Religionskunskap - VG
Samhällskunskap - MVG
Slöjd - G
Svenska - MVG
Teknik - VG

Nu går jag på natur matte/data och måste säga att även detta är ganska slappt, inte i närheten av högstadiet men inte så farligt som en del får det att låta. Solklara mvg i alla datakurserna hittils.

De betyg jag vet efter 2'an i gymnasiet.
matte a - mvg
matte b - vg
matte c - g
matte d - g
engelska a - mvg
engelska b - vg
svenska a - vg
filosfi a - vg
programmering a - mvg
programmering b - mvg
datakunskap - mvg
ecdl - mvg
kemi a - vg
fysik a - mvg
samhällskunskap a - mvg
Estetisk verksamhet (bild) - vg
tyska steg 3 - vg

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Inte 20.0

Permalänk
Medlem

245 vill jag minnas i högstadiet.

18.6 i snitt på gymnasiet, Natur inriktning Matte/Data. Kunde inte välja bort äckliga Historia och Estetisk (som jag fick G i utan bra anledning), läste bara 2500poäng.

Nidas: Som du säger, Matte A är definitivt Högstadiematte, det är bara repetition.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

jag hade 195p
lyssnade aldrig på vad läraren sa satt och drömmde om min dator istället
fick MVG i idrott ( inga läxor i det ämnet)
VG i Fysik, kemi, biologi, teknik, slöjd
resten g.
skulle haft vg i matte och bild min lärarna var för brända så dom sänkte mig.

Permalänk
Medlem

Fan vad alla var smarta då! Nu känner jag mig ju nästan dum =P

Jag hade 200 exakt när jag knalla ut grundskolan (16 bästa ämnen)
Tog precis studenten och fick då 4 MVG, 14 VG och 15 G.. Är väl inte direkt så jättenöjd med mina betyg men glad att jag fick minst G annars skulle jag inte få ut mitt elcertifikat! omg..

Visa signatur

vet inte!

Permalänk
Medlem

17 i snitt efter gymnasiet. Då har jag aldrig gjort en läxa i hela mitt liv, plus över 40% frånvaro i 3an. Kan säga att jag har extremt lätt för skolan ja, sen att jag har lätt för allt annat gör inte saken bättre. Hade det funnits betyg i lathet hade jag nog tagit alla kurser möjliga.

Permalänk
Medlem

~16.5 hade jag från Teknikprogrammet data/el inriktning.
Tyckte klassen sög som fan, bara killar och kass stämning.
Men kämpade igenom de och fick klassens bästa betyg och stipendium

Nu i efterhand tycker jag att jag borde ha gått sam och sedan läst NV basår.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Bild - VG
Engelska - MVG
Hemkunskap - VG
Idrott - MVG
Matematik - MVG
Spanska B - MVG
Musik - MVG
Naturorienterade ämnen (Biologi, Fysik & Kemi) - MVG
Geografi - MVG
Historia - MVG
Religionskunskap - MVG
Samhällskunskap - MVG
Slöjd - MVG
Svenska - MVG
Teknik - G

Minns inte vad det landade på i poängväg men över 300 var det (och man tar bort ett betyg också?)

Språk är min grej (och ämnen som är samhällsorienterande), och ändå hamnade jag på NV. Med facit i hand kanske jag ångrar det, fast å andra sidan så har jag tagit del av den bästa klass jag någonsin haft.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt hade jag 230p

Skolkade halva sjuan (var där en vecka, hemma en vecka, där en vecka o.s.v.)
Tog det totalt oseriöst i åttan men ryckte upp mig lite i nian.

Får anses som acceptabelt under förutsättningarna.

Gymnasiet var ungefär samma visa, skolkade halva ettan (träffade en tjej som hade lite "Bad influence"), hade 140 eller så frånvarotimmar per termin i tvåan, sen träffade jag nuvarande tjejen som hade betydligt bättre inflytande och hade 2 frånvarotimmar i hela trean

Stannade någonstans runt 14.9 eller så...

Såhär 5 år efter att jag gick ut gymnasiet känns det som att jag faktiskt kunde ha lagt manken till lite och engagerat mig åtminstone halvhjärtat...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Verkar vara många som har mycket lätt att få bra betyg trots att dom skolkar mycket. Kan detta ha med var i landet man går?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Polaren
Fan vad alla var smarta då! Nu känner jag mig ju nästan dum =P

Jag hade 200 exakt när jag knalla ut grundskolan (16 bästa ämnen)
Tog precis studenten och fick då 4 MVG, 14 VG och 15 G.. Är väl inte direkt så jättenöjd med mina betyg men glad att jag fick minst G annars skulle jag inte få ut mitt elcertifikat! omg..

slår dig hade nog 165 eller något därvid..

dels av korkade lärare och att jag har mina handikapp.
du kommer nog slå mig på studentskiten med
har idagsläget nog bara G ovh något enstaka VG och IG i matte B

längtar med till mitt elcertifikat:)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag hade 160 när jag gick ut grundskolan för många år sedan.
Inget IG iaf. hahahah

Juste, gick natur efter grundskolan.

Permalänk
Medlem

Tja, hade 4.3 som slutbetyg i gymnasiet en gång för länge sedan..

De här nymodiga betygsystem verkar ju förresten helt obegripliga...

Tyckte mest att betygsättningen i grundskolan och gymnasiet var ett enda stort skämt, godtyckligt och mycket varierande på lärare och vilken skola man gick i. Tydligen är det likadant idag har jag hört..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Tja, hade 4.3 som slutbetyg i gymnasiet en gång för länge sedan..

De här nymodiga betygsystem verkar ju förresten helt obegripliga...

Tyckte mest att betygsättningen i grundskolan och gymnasiet var ett enda stort skämt, godtyckligt och mycket varierande på lärare och vilken skola man gick i. Tydligen är det likadant idag har jag hört..

Ja det är likadant idag, jag fick VG i Tyska utan att ha varit på en enda lektion eller redovisat något på ett år. Jag har inte heller pratat med läraren förutom en gång när jag råkade i bråk, så det är inget rövslickeri här inte, det är inte min grej ;). Sjukt egentligen, hade jag inte behövt poängen så hade jag nog försökt anmäla det på något sett.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Ja det är likadant idag, jag fick VG i Tyska utan att ha varit på en enda lektion eller redovisat något på ett år. Jag har inte heller pratat med läraren förutom en gång när jag råkade i bråk, så det är inget rövslickeri här inte, det är inte min grej ;). Sjukt egentligen, hade jag inte behövt poängen så hade jag nog försökt anmäla det på något sett.

japp.. stämmer bra sånt..

en jag känner gick på en skola där skolan var delad, alltså några salar i ena änden i stan och resten i andra..

resulterade i att han fick MVG i tyska som han inte ens hade valt som kurs.. ahha lite småskoj är det allt..

han bara tackade och tog emot.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

3.1 efter nian.
2.5 efter gymnasiet, ett gäng ig med dagens mått mätt
10-8-8 i lumpen
och 1.3 på högskoleprovet.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Jag hade dessa betyg när jag gick i 8:an, men sen hände det lite grejer så slutbetyget för 9:an är inget att tala om, men jag har iallafall kommit in på Natur

Bild - G
Engelska - G
Hemkunskap - VG
Idrott - VG
Matematik - MVG
Fysik - MVG
Musik - VG
Biologi - VG
Kemi - VG
Geografi - VG
Historia - VG
Religion - VG
Samhällskunskap - VG
Slöjd - VG
Svenska - VG
Teknik - VG

- Matematik och Fysik var det som jag var intresserad av.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Jag gick inte 6-9an.

Sen gjorde jag några fåniga intagsprov när alla jämnåriga skulle börja gymnasiet , och så fick jag välja mellan Estet: Bild eller El: Data, jag valde självklart El:Data.

Uhm...våran klass fick alla hardcore-paragrafryttar-lärare som skolan hade, så....det sket sig i de flesta ämnena för mig(och de flesta andra). Men jag tycker ändå jag var duktig som pallade det med min situation hemma, och efter att jag inte gått i skolan på 4 år.

Men det var väl mest VG eller G, nåt MVG.

bullshit

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk

185 när jag gick ut grundskolan. "Varför göra något man redan kan?" har jag alltid resonerat och thx to that hade jag dom betygen. Skitsamma, vad spelar det för roll? Jag utbildar mig just nu till kock, inte fan skall jag stå och dra kvadratroten ur Pi och skit i köket. Jag skall framhasa mitt eleändiga liv framför en stekhet spis med svetten lackandes i pannan och uruselt betalt.

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Mina gymnasiebetyg efter 2/3.
(Natur, natur)

Estetisk verksamhet (bild): MVG
Matte A: VG
Matte B: G
Matte C: G
Matte D: G
Programmering A: MVG
Programmering B: MVG
Kemi A: G
Kemi B: G
Fysik A: G
Engelska A: MVG
Moderna språk (Ty): VG
Naturkunskap A: VG
Biologi A: G

Tror det var allt. Inte så värst bra betyg. Men helt klart rättvisa om jag tänker på hur oerhört lite jag pluggat.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

3.6 efter grundskolan (1987)
2.9 efter gymnasiet (1990)

1.7 på högskoleprovet hösten 1991
1.8 våren 1992
1.9 våren 1995
2.0 våren 2006 (3 fel)

Någonting verkar fel här...
Jag har aldrig haft svårt för att lära, men tydligen väldigt besvärligt att bli undervisad.