Permalänk
Medlem

Grundskolan: 230-240, ungefär.
Gymnasiet 15,0 i snitt.
En kort Chalmerstid med värdelösa genomsnittsbetyg.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

310 poäng

...och nej, ja pluggade inte spec mycke

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem

310 p från högstadiet.
18,5 eller nåt från gymnasiet, vart väldigt skoltrött i 3:an.

Betygen från grundskolan säger ju ganska lite och det krävs inga större insatser för ett bra betyg så länge man inte har nån sorts problem. Sen beror väl mycket på vilken miljö man har hemma också. Enskilda lärare spelar också in alldeles för mycket för att betygen ska bli rättvisa att jämföra.

Permalänk
Medlem

265 i högstadiet, hmmm till vilken nytta? Intagningspoängen var 25, men man behövde ju 30 för att komma in (G sv, eng, matte om jag inte minns fel).
17.2 i gymnasiet, får la duga viktigaste är la att man får jobb å kan läsa vidare till det man vill, eller?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

En jämn fördelning av 3, 4 och 5:or, d.v.s. ungefär lika många av alla, där 3orna är minst av och främst från mycket gamla kurser.
Nå jag har fler högskolepoäng än vad som maximalt räknas inom urvalsgruppen AP (Högskolepoäng), så det finns ingen som kommer före mig i den urvalsgruppen förutom vid lottning. Det är dock löjligt att de har en begränsning på hur många poäng som de räknar, samt att den är såpass låg (225p, runt 340hp).
Men det senaste programmet jag började så var det 5 studenter på 30platser, så betyget kvittar oftast såvida man inte skall läsa något populärt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ojdå, det var ju generellt ganska höga betyg här :P, inte visste jag att Swecaren var en "skolnörd" :D.

edit. får se om jag listar mina senare.. hade iaf. 230/235 nått ifrån grundskolan.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Ojdå, det var ju generellt ganska höga betyg här :P, inte visste jag att Swecaren var en "skolnörd" :D.

edit. får se om jag listar mina senare.. hade iaf. 230/235 nått ifrån grundskolan.

Fan heller! Aldrig pluggat inför något prov inte under hela min skoltid... Om man hade det kanske man hade fått bättre betyg

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Alla G, 2 IG i grundskolan om jag inte minns fel. Gyminasiet kan ajg inte i huvet, åt helvete var det i alla fall.

Permalänk
Medlem

Grundskolan: 290 - ej MVG i Hemskunskap, Musik, B Språk(Tyska) samt 2 av SO-ämnena och biologi
Gymnasiet: 17,4(tror jag det var)

Pluggade ytterst lite i både grundskolan och gymnasiet om jag ska vara ärlig. Pluggade max 2 dagar innan prov och oftast bara kvällen innan.
Det är två betyg som inte var nöjd med från gymnasiet.
Datorkunskap (G) och Fysik B (G).
Datorkunskapen var helt och hållet tack vare en enormt inkompeten lärare, om man inte svarae precis som hon hade sagt på genomgången så fick man fel, även om man gjorde en mycket bättre och smidigare lösning. Det var en i klassen som fick tid att snacka med läraren om sitt prov han fick upp det från G till MVG genom att visa att han hade rätt på frågorna. Men sedan sa läraren att hon inte har tid att gå igenom fler prov enskillt
Jävla reetardlärare!
Fysik B var väl främst på grund av dålig motivation

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Min kompis hade 310 poäng, Alla MVG och ett VG!
Helt sjukt!

Känns rätt skönt att det är över.
Fast, det är ju flera år kvar om man vill bli något annat än tuggummiskrapare på T-centralen!

Över? ÖVER?! Haha, det har bara börjat, tro mig

EDIT: Jag fick 110 poäng, IG i engelska, så jag fick läsa ett år på IV. Kom in på IT/Media, som krävde 30 poäng. Går sista året där, och har medelbetyg. MVG i alla datorämnen, dock

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Min kompis hade 310 poäng, Alla MVG och ett VG!
Helt sjukt!
...

Hmmm, skulle han inte haft 315? Alla MVG utom ett VG, måste ju blivit 315...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade endast 185 poäng i högstadiet.
Alla i min gymnasieklass hade mer men ändå är de jag som har överlägset högst betyg nu.

Edit: Hade en klasskamrat som hade MVG i allt i höstadiet

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Korsordsguru

160 i högstadiet och gymnasiesnittet vågar jag inte ens räkna ut. Tur att man har skills i annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade bara G, något VG men det VÄRSTA av allt hahaha gick från MVG i idrott i 9an till IG i 1an och 2an, I 9an gjorde jag typ allt för att vara bäst i alla sporter och hade 0 frånvaro sen en dag kom datorn in i mitt liv och jag sluta spela basket och vart fet och slö :>

I högstadiet hade jag 170pts har jag för mig, kom in där jag ville iaf

Permalänk
Medlem

En annan fick ju då 20.0 i snitt på teknikprogrammet, snacka om att man blev förvånad

300 poäng efter högstadiet, kan dessutom stoltsera med ett G i hemkunskap.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

190 eller någonting om jag inte minns fel, efter högstadiet.
Går fortfarande gymnasiet så vet inte riktigt vad jag kommer få för betyg här, men gissar på runt 15 kanske? :/ Är ganska slö av mig.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade 315 poäng när jag gick ut högstadiet och har än så länge MVG i alla avslutade kurser (går andra året på internationell naturvetenskap, NVNI), så vi får väl se hur det går med det hela sen.. Tror inte jag klarar något MVG i idrott, men å andra sidan finns ju meritpoängen nu, så jag kanske klarar över 20 ändå.. Vi får se

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Bild - G
Engelska - VG (gjorde aldrig en läxa men skrev MVG på nat. provet)
Hemkunskap - MVG (gjorde en läxa och lagade mat på klassresan)
Idrott - MVG (Tränar mkt utanför skolan och så, höll i en lektion)
Matematik - MVG (MVG på nat.provet +alla andra)
Musik - G
NO - MVG (ett prov, gick inget bra, vet inte hur det gick till:))
SO - VG (hade mvg terminen innan, lämna bara in halva projektet sista terminen...)
Slöjd - VG
Svenska - VG (MVG på nat. provet)
Teknink - MVG

=270? orkar inte räkna.
Gjorde knappt några läxor överhuvudtaget, under fem sista terminen iaf. Plugga aldrig inför ett prov. Gjorde inte mkt i skolan heller, hade en bärbar som jag hade med varje dag, W-Lan på skolan.
Det är lite mer på NV som jag går nu=/

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Bild - VG
Engelska - MVG
Hemkunskap - VG (helt sjukt att jag fick det då jag verkligen inte ansträngde mig samt att jag verkligen inte tyckte om läraren)
Idrott - VG
Matematik - VG
Tyska - VG
Musik - VG
Naturorienterade ämnen (Biologi, Fysik o Kemi) - MVG
Geografi - MVG
Historia - MVG
Religion - MVG
Samhällskunskap - MVG
Slöjd - VG
Svenska - VG
Teknik - VG

280p

Jag vart relativt nöjd med mina betyg. Det hade sett betydligt bättre ut om jag ansträngt mig genom hela högstadiet och inte gjort det mesta i sista terminen i nian.

Går nu Ma/Da år. 1. Det enda ämnet som jag märkt att jag verkligen behöver antsänga mig i är matten, annars är de som vi läser nu väldigt grundläggande ;).

Visa signatur
Permalänk

Gick ut gymnasiet 1995
Biologi - 5
Datakunskap - 3
Engelska - 5
Fysik - 4
Historia - 4
Idrott - 4
Kemi - 5
Konstruktion - 4
Matematik - 4
Religion - 3
Samhällskunskap - 4
Svenska - 4
Teknologi - 4
Tyska - 4

Permalänk
Medlem

165 i högstadiet, skippade B-språk mot extra engelska/svenska, och det var det fan värt. Musikklass.

11.00 från gymnasiet, plus 300p IG = samlat slutbetyg (eller vad det heter). Estetiska - musik.

Efter CLL (komvux) i två år, 11.50-14.00 beroend på hur man vill räkna, vet inte själv vad som gäller. Naturvetenskapligt basår och, engelska och lätta datorämnen.

1.5 på högskoleprovet, så jag klarar mig ändå.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

21 IG från gymnasiet

Visa signatur

| Intel Core 2 QUAD Q6700 Quad Core + Noctua NH-U12F 120mm | Asus Blitz Formula Special Edition | BFG GeForce 8800Ultra OC 630MHz GPU 768MB DDR3 | Corsair XMS2-6400 TWIN2X4096-6400C5 5-5-5-15 Xtreme 2x2048MB | Western Digital Raptor 74GB | Seagate Barracuda 7200.10 750GB 7200rpm | Lian Li PC-A10A | be quiet! Dark Power Pro 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BiGpUnIsHeR
21 IG från gymnasiet

Hotade du lärarna med hagelgevär under lektionerna? För om man har 21 IG så e man ju iaf närvarande...el?

Permalänk
Medlem

Det märks verkligen att det blir svårare och svårare att glida igenom skolan när man inte har så mycktet självdiciplin

305p i högstatidet (w0h0 jag är smartast, behöver inte plugga inför prov)
16.3 i gymnasiet (äh vafan, VG är ju hyffsat. Jag är smart som får drygt VG i snitt utan o plugga )

3e året som civilingenjör på LIU = 3or i allting och dom får jag slita för + 3 kurser som släpar
Nu jävlar är man inte så kaxig längre när man har slappat 12 år av grundskola

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Inaktiv

Musslan fan låter illa det där, har slappat igenom allt i princip, går i 2an nu samhäll ekonomi o har i princip bara vg och mvg:en, man borde börja skärpa sig i tid

Permalänk
Medlem

tlx06: Ett tips är att iaf ändra inställning om du ska plugga vidare. Jag hade samma dryga inställning när jag började och då får man en smäll på käften direkt.

Du kan fortsätta slappa och med dina betyg kommer du nog in var du vill. Men som sagt, se till att du har skrapat fram lite självdiciplin till högskolan

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Inga alls i princip. Men jag jobbar o mår bra iaf. Tjänar nog mer än dom flesta i min ålder.
Har aldrig vart med om att någon vill kolla betyg... från någonting.
När jag har vart på arbetsintervju.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carweb
<skryt>
Hade 320 p, utan att ljuga faktiskt.
Hade G i idrott och VG i slöjd, annars full pott rakt över.
</skryt>

(:

Mvh

EDIT: För att lägga in betygen:
Svenska, Engelska, Spanska, Tyska, Matematik, Fysik, Kemi, Biologi, Teknik, Bild, Hemkunskap, Musik, Samhällskunskap, Religion, Historia och Geografi: MVG
(:

(Okej, jag ska sluta skryta innan hela Swec kallar mig pluggis.)

Mvh

Har man 320poäng så har man MVG i alla ämnen. Om du hade G i idrott och VG slöjd sen resten MVG så hade du alltså 305poäng. Inte 320.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Har man 320poäng så har man MVG i alla ämnen. Om du hade G i idrott och VG slöjd sen resten MVG så hade du alltså 305poäng. Inte 320.

Han hade 18 ämnen, sen räknas de 16 bästa betygen vilka alla var MVG. 16x20=320P no?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Han hade 18 ämnen, sen räknas de 16 bästa betygen vilka alla var MVG. 16x20=320P no?

Det är väl 17 med modernt språk? vad är det 18:de?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.