SweClockers.com - reklamprylar
Tjena
Den här här tråden skulle väl egentligen varit i någon speciell forumdel för just SweC men eftersom det tyvärr inte finns någon sådan så fick det bli den här.
Idag fick jag en uppenbarelse. Eller ja.. det var det väl inte precis men jag kom på ett sätt för sweclockers att tjäna en slant, göra reklam för sig själva och göra sina medlemmar glada (kan det bli mycket bättre?;)) Jag kikade på ett par profilreklamföretags hemsidor och hittade en modell av usb-minnen som jag av erfarenhet vet är bra, inte sådär lågkvalitativt plastiga och dessutom är ganska billiga. Tanken som flög igenom mitt huvud då var "det här är ju perfekt för swec". Om sweclockers köper upp ett gäng med sin egen logga (vilket då blir ett ganska lågt styckpris) och säljer några kronor dyrare (30kr/minne?) så gör sweclockers både bra reklam, gör en bra affär och gör sina medlemmar glada eftersom det ändå troligtvis blir ganska mycket billigare (och snyggare) än i butik. Dessutom så känns det ju ganska typiskt för sweclockers:)
Sedan hittade jag även en del andra intressanta produkter men som är mer typiska reklamgrejor som t.ex kapsylöppnare, nyckelband, pennor, miniräknare, pennor, reflexer mm.
Sidan jag varit inne på är www.parnass.se och usb-minnet som jag tycker är så bra och prisvärt är 2GB varianten av modellen "Twister". Den är gjord av ett litet usb-minne med en metallbygel runt som skyddar. Dessutom så är det ingen liten plupp för usb kontakten som kan trilla bort.
Nu till själva anledningen till tråden:
Skulle såna här produkter gå hem hos sweclockers medlemmar? (Tycker personligen att usb-minnet hade varit perfekt för sweclockers del, både om man ser vinstmässigt, symboliskt, och för medlemmarnas skull. Dessutom är det ju inte riktigt all reklam som man kan tjäna pengar på;))
Elektriker och musiker =)