SweClockers.com - reklamprylar

Permalänk
Medlem

SweClockers.com - reklamprylar

Tjena

Den här här tråden skulle väl egentligen varit i någon speciell forumdel för just SweC men eftersom det tyvärr inte finns någon sådan så fick det bli den här.

Idag fick jag en uppenbarelse. Eller ja.. det var det väl inte precis men jag kom på ett sätt för sweclockers att tjäna en slant, göra reklam för sig själva och göra sina medlemmar glada (kan det bli mycket bättre?;)) Jag kikade på ett par profilreklamföretags hemsidor och hittade en modell av usb-minnen som jag av erfarenhet vet är bra, inte sådär lågkvalitativt plastiga och dessutom är ganska billiga. Tanken som flög igenom mitt huvud då var "det här är ju perfekt för swec". Om sweclockers köper upp ett gäng med sin egen logga (vilket då blir ett ganska lågt styckpris) och säljer några kronor dyrare (30kr/minne?) så gör sweclockers både bra reklam, gör en bra affär och gör sina medlemmar glada eftersom det ändå troligtvis blir ganska mycket billigare (och snyggare) än i butik. Dessutom så känns det ju ganska typiskt för sweclockers:)

Sedan hittade jag även en del andra intressanta produkter men som är mer typiska reklamgrejor som t.ex kapsylöppnare, nyckelband, pennor, miniräknare, pennor, reflexer mm.

Sidan jag varit inne på är www.parnass.se och usb-minnet som jag tycker är så bra och prisvärt är 2GB varianten av modellen "Twister". Den är gjord av ett litet usb-minne med en metallbygel runt som skyddar. Dessutom så är det ingen liten plupp för usb kontakten som kan trilla bort.

Nu till själva anledningen till tråden:
Skulle såna här produkter gå hem hos sweclockers medlemmar? (Tycker personligen att usb-minnet hade varit perfekt för sweclockers del, både om man ser vinstmässigt, symboliskt, och för medlemmarnas skull. Dessutom är det ju inte riktigt all reklam som man kan tjäna pengar på;))

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk

Swec har väl redan en sajt där man kan köpa tröjor och lite krimskrams?

eller var det bara tillfälligt?
Sugen på en swec tröja iaf eller en nummerskylt till bilen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kul idé, om det kommer några SWEC-golfbollar så kommer jag vara på hugget.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt köpa ett Swec-usbminne

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

swec- usbminne samt kapsylöppnare vore coolt ^^

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Har själv köpt SweC joggingdress för 5 år sedan. Använder speciellt byxorna flitigt då det är perfekta slappar kläder.
Har för mig att man kan köpa grejer ännu men hittar inte det? Slutat?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Här är länken till den gamla swec butiken (jag tror) ni menar. Tyvärr fanns det ju inte så mycket där, mest kläder och så..

http://polyshop.se/sweclockers/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har 2 st Swec-nyckelband jag

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Jag har 2 st Swec-nyckelband jag

samma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
samma.

'

Vart får man tag på sånt?

EDIT : På polyshop fanns ju massa Swec saker!
Denna ska jag köpa!

http://polyshop.se/sweclockers/detail.asp?intProductId=70435

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Shit! Vilken prisskillnad från huvtröjan jag har och den som säljs hos polyshop.se!
Gav 295 kr plus frakt för joggingset år 2002, vilket jag tycker var ett riktigt bra pris. Då var det huvtröja och mjukisbyxor i settet. Ser exakt likadana ut. Har kvar kvittot.

EDIT: här finns bild:

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Vill inte förstöra stämningen, men det där USB-minnet ser ut som det jag har på jobbet som man inte ens kan göra bootbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Vill inte förstöra stämningen, men det där USB-minnet ser ut som det jag har på jobbet som man inte ens kan göra bootbart.

Man får ta det onda med det goda. Det är iaf inte sådär plastigt och klumpigt som en del är och det sitter ingen plupp som man kan tappa bort. Och det är ju ändå inte säkert att dom andra minnena på den sidan går att göra bootbart. Visst, kanske finns på någon annan sida men parnass är liksom billigast. Dom har ju till och med lägsta pris - garanti. Hyfsat stort sortiment med..

Men men. Intresse för dessa prylar verkar ju finnas iaf så det gäller väl bara att få SweC att gå med på det hela:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Man får ta det onda med det goda. Det är iaf inte sådär plastigt och klumpigt som en del är och det sitter ingen plupp som man kan tappa bort. Och det är ju ändå inte säkert att dom andra minnena på den sidan går att göra bootbart. Visst, kanske finns på någon annan sida men parnass är liksom billigast. Dom har ju till och med lägsta pris - garanti. Hyfsat stort sortiment med..

Men men. Intresse för dessa prylar verkar ju finnas iaf så det gäller väl bara att få SweC att gå med på det hela:)

Gå med i deras tävling!
http://sweclockers.com/recension/?id=5928
Utslagsfrågan handlar nämligen om hur du skulle vilja göra Swec bättre!

Go for it!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har gått med i tävlingen nu och önskat en ny forumdel där man kan skriva om swec och så. Börjar bli riktigt sugen på lite såna här prylar nu, vore inte fel om man kunde få "dom där uppe" att engagera sig i detta:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Jag har gått med i tävlingen nu och önskat en ny forumdel där man kan skriva om swec och så. Börjar bli riktigt sugen på lite såna här prylar nu, vore inte fel om man kunde få "dom där uppe" att engagera sig i detta:)

Men den finns ju redan..

http://sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=72

Där fanns visst en tråd som heter "Vad vill ni se i Swec butiken"

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Jag har flyttat tråden till den rätta forumdelen, Feedback. Länken dit finns absolut längst ner på varje sida som visas. Ämnet har i viss mån diskuterats här tidigare, men jag ska ändå uppmana Edin att ta sig ytterligare en titt på tråden. Ha så länge en fortsatt trevlig tid på SweClockers!

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson