Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ta och läs det jag skrev också, tack. Din son går inte att jämföra då SMÅ fel hos din son inte orsaker STORA orättvisor i samhället. Sorry, men jag köper inte det som en bra jämförelse. Som att jämföra myror och jättar, vilket går men man får inte ut mycket av det (om något alls).

Min nationalitet ska du inte blanda in då jag känner likadant mot alla länder. Var vänlig håll det utanför det här, snälla du.

Jag har läst det du skrev, och jag tycker fortfarande att det i högsta grad är tillämpbart som en jämförelse. En brist är en brist är en brist. Jag har förmågan att "bortse" från det när det gäller min son och uppskatta honom för det han gör bra. Det innebär inte att hans brister lämnas därhän dock. Precis samma sak är det med vårt land. Jag uppskattar oändligt mycket av det som är Sverige, Sverige är ju till största delen en plätt land habiterat av oss, svenskar. Sverige är inte bara politik, det är natur, hav, sjöar, sommar, vinter, höst och vår. Jag *gillar* Sverige, jag gillar att bo i Sverige, och ta mig tusan, jag är *stolt* över Sverige. Men, det jag inte är nöjd med påverkar jag genom att var fjärde år och gå och rösta.

Ja, men det är ju just *det* jag menar, eller, ja undrar. Din tvenne nationalitet kanske gör det svårare för dig att känna stolthet? Det var en fråga inte ett påhopp. Vad är du isåfall stolt över?

Och för den delen kan enskilda människor göra lika mycket "ont" som ett land (gällande din litania om att enskilda människor har "små" brister och länder "stora", du glömde förstås att ta det från motsatt håll. Men ser man bara skit i allt kanske det är svårt att uppskatta det goda i livet. Ren tolkning från min sida. ).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ta och läs det jag skrev också, tack. Din son går inte att jämföra då SMÅ fel hos din son inte orsaker STORA orättvisor i samhället. Sorry, men jag köper inte det som en bra jämförelse. Som att jämföra myror och jättar, vilket går men man får inte ut mycket av det (om något alls).

Min nationalitet ska du inte blanda in då jag känner likadant mot alla länder. Var vänlig håll det utanför det här, snälla du.

Så du skulle aldrig någonsin kunna vara stolt över ett land?
Felritt kommer aldrig att finnas, vad någon än gör som man själv tycker är rätt, kommer någon annan alltid tycka är fel.
Man lär förbise brister och se det stora hela!

Eller?

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har mjölner runt halsen, en liten rackare i guld

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuzze
Jag har mjölner runt halsen, en liten rackare i guld

Härligt

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Härligt

Yeppa, fick den i 20-års present av päronen
Innan hade jag ett vargkors men den blev knyckt i s-tälje av AFAssholes..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kuzze
Jag har mjölner runt halsen, en liten rackare i guld

Det låter mer som något snyggt. Än att ha något "marknadsaktigt".

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Det låter mer som något snyggt. Än att ha något "marknadsaktigt".

Mjo möjligt

Såhär ser den ut