Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heitai
förutom touchpad, den funkar inte alltid så måste köpa en mus.

Har läst på eeeuser att känsligheten är satt för lågt. Bara att öka så ska den fungera bättre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Har läst på eeeuser att känsligheten är satt för lågt. Bara att öka så ska den fungera bättre.

Tackar för den informationen! ska testa imorn efter jag köpt ström saken ^-^

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar för den informationen! ska testa imorn efter jag köpt ström saken ^-^

Blir det den jag länkade från teknikmagasinet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Blir det den jag länkade från teknikmagasinet?

Faktiskt inte, jag fick med en liknande av han jag köpte av men den hade samma form och passade inte i jacken för den va för bred o så,
ska köpa på Kjell o Company tror jag, ska dit o kolla o fråga iaf. Men du hjälpte iaf till o hitta rätt sak det tackar man för

Permalänk
Medlem
Citat:

Faktiskt inte, jag fick med en liknande av han jag köpte av men den hade samma form och passade inte i jacken för den va för bred o så,
ska köpa på Kjell o Company tror jag, ska dit o kolla o fråga iaf. Men du hjälpte iaf till o hitta rätt sak det tackar man för

Kjell har ingen sån. De har från svenskt till andra länder men inte tvärt om.
Vad menade du att du fick med? Fick du med en för svenskt uttag?
Vart passade den inte?

Permalänk
Medlem

billig US till EU> http://www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=4938

kan vara bra att veta.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

billig US till EU> http://www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=4938

kan vara bra att veta.

Smidig. Alla adaptrar verkar passa US. Alltså... de till Eeen.

Se bild:
http://www.flickr.com/photos/niels334/2206921543/

Utan den delen man skjuter på så passar den ju i US.. och bortåt Taiwan också.

Permalänk
Medlem

ja, kan vara smidig.

Citat:

från deras FAQ
Kan ni skicka mitt minneskort med vanligt kuvert?
I de fall din beställning är förskottsbetald eller betalas via faktura samt betingar ett ringa värde så kan vi skicka det direkt till din leveransadress.

slipper man också frakt för ett pyttepaket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken version ska man köpa när den släppt då?
4G och köpa ett 2gb ram för 400:- kanske nåt sdkort
Eller 8G?

Funderar ändå på en USBströmförsörjd extern hdd, nån som har något tips?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=185225 - Den kanske?

Permalänk
Medlem

Vart hos kjell och kompany idag och nej det passade inte, men fick iaf rådet att klippa och koppla till en vanlig svensk kontakt dårå men jag beställde en sån där nice plugg från zebra media den är vad jag letat efter tack, sålänge får brorsans sverigeplugg kontakt funka sålänge tills den kommer.

"Vad menade du att du fick med? Fick du med en för svenskt uttag?
Vart passade den inte?"
Ye jag fick en lite plugg för våra pinn uttag men själva plast dosan va för stor så man kunde inte nå ner med dem i uttag som är upphöjda så att säga innan de där pinnarna åker ner.
Vet inte om ni förstår men det löste sig iaf tills zebra pluggen kommer
Tack igen för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Beställde också ifrån Zebra. Betydligt mindre adapter än den för england.
Snacka om otympliga kontakter de har där borta i UK.

Köpte även ett WLAN-sd-card för 99 kr.
Perfekt för min pocket pc och äckligt billigt.

Mailade dem inatt vid 02 och fick svar nästan direkt. hehe

Permalänk
Medlem

hehe idag får jag hämta min eee.

Visa signatur

Permalänk

vart beställde du ifrån???

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

qbitonline.com

tänkte att det var värt den svenska momsen bara jag får tag i en så snabbt som möjligt med så lite tjafs som möjligt.

Då var qbit perfekt. Snabb betalning genom paypal i torsdags och nu är den här.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

qbitonline.com

tänkte att det var värt den svenska momsen bara jag får tag i en så snabbt som möjligt med så lite tjafs som möjligt.

Då var qbit perfekt. Snabb betalning genom paypal i torsdags och nu är den här.

Men du åkte på tull och moms eller? Du får alltså betala när du hämtar paketet?

Permalänk
Inaktiv

Ganska okej priser där ju.
För den servicen, så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Men du åkte på tull och moms eller? Du får alltså betala när du hämtar paketet?

ja. 648 kr
Jag har råd med det så jag tycker det var värt det.

Visa signatur

Permalänk

ja det var de absolut värt för att få tag i en sån så snabbt

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattza
Funderar ändå på en USBströmförsörjd extern hdd, nån som har något tips?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=185225 - Den kanske?

Jag har den varianten med 120GB, köpt för 1 år sen.
Fungerar helt ok så länge du inte rör disken vid drift!
skulle kryptera hela disken så jag la ner den på golvet så de inte skulle bala ur. över 4timmar kryptering vill man ju inte behöva göra om.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

jag beställde på ebay från en snubbe med högt ryckte dårå, från taiwan, beställde också torsdags men 00 på natten till fredag så fick jag den på tisdags morgon 8.30
betalade via paypal med us dollar så det va rätt nice pris 420 dollar för datorn o 80 för frakten.
Sen skicka han som gift så slapp jag tull woo (paketerar med glatt presentpapper och skriver att det är Toy
Va nere o köpte ett SDHC kort på webhallen också 16gb så nu e jag riktigt glad, och laddaren funkar nu med hjälp av brorsan o sakerna från kjell. (en vanlig svensk sladd o plugg + en grå plugg som tar emot flatstick adaptern)

Permalänk
Inaktiv

500 dollar?!?!?! o_O

Permalänk
Medlem

Köpte min EEE oxå på Ebay.
Fick pröjsa 480 dollar med frakt..
Klart överkomligt.

Vad för strömkabel får man med till EEE:n om man köpte en från USA ?
Räcker det att byta stickpropp på kabeln eller nåt annat behövs?

Permalänk
Inaktiv

480-500 dollar för en begagnad när man man kan köpa för allra max samma pris för en helt ny...

Permalänk
Medlem

dom flesta på ebay är ju företag som säljer så dom är ju ändå nya.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

P4wn3d, Loxus...

Jag vill verkligen ha en EEE pc som kompliment till min stentunga inspiron 1520...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

dom flesta på ebay är ju företag som säljer så dom är ju ändå nya.

Det han sa han köper ett fint lager med Eee och säljer vidare till världen.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har en aning om hur mycket en EEE kan kosta i Kina? Jag ska dit om ett tag och funderar på om man kanske ska köpa en där isåfall, om det är betydligt billigare vill säga.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle inte köpa dom för 500 dollar iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
480-500 dollar för en begagnad när man man kan köpa för allra max samma pris för en helt ny...

Min är helt ny.

Permalänk
Medlem

kan ni inte lägga upp någe egentagna bilder eller så? skulle vara skoj

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.