Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
kan ni inte lägga upp någe egentagna bilder eller så? skulle vara skoj

http://i201.photobucket.com/albums/aa17/Heitai86/Bild009.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa17/Heitai86/Bild010.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa17/Heitai86/Bild012.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa17/Heitai86/Bild013.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa17/Heitai86/Bild014.jpg
http://i201.photobucket.com/albums/aa17/Heitai86/Bild015.jpg

inte de bästa bilderna men tog dem bara snabbt för att visa en kompis tidigare i veckan.

Permalänk
Medlem

Men blir ju knappast mindre sugen efter dom bilderna

Permalänk
Medlem

Nu funkar inte gbax.com och det har kommit rapporter om att de INTE får in något imorgon. Dessutom så har de INTE någon mer info från leverantören. Surt som fan. Känns trist om de försvinner med stålarna också. Hmm.

Permalänk

sa inte du att gbax.com var en seriös o säker sida? =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
sa inte du att gbax.com var en seriös o säker sida? =D

Nej, jag sa nog att den verkar säker om man tittade på vad folk som beställt skrev. Jag tänker dock fortsätta att avvakta. Priset var bra och jag klarar av att vänta lite till men jag börjar bli riktigt irriterad.

Permalänk

ja jag hadde nog blivit jävligt förbannad iaf, sidan är ju nere nu o allt me..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

ja jag hadde nog blivit jävligt förbannad iaf, sidan är ju nere nu o allt me..

Jag blir irriterad på den dåliga informationen enbart. Alla butiker har ju svårt att få tag i Eee just nu. Hemsidan är uppe igen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
kan ni inte lägga upp någe egentagna bilder eller så? skulle vara skoj

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=791...

Permalänk
Medlem

Jag har fått mail från GBAX om att de kommer inte få in någon batch idag. Mailet kom vid 13.30 tiden.

Jag har väntat i 2 veckor snart =(. Det är inte kul och vänta. Någon som vet nån annanstans man kan beställa ifrån som finns i lager och helst vit.

När jag tittar på clove.co.uk så verkar de som att de har det i lager fast svart. Någon som har beställt där ifrån som vet hur det är med leveransen?

Permalänk
Medlem

http://i253.photobucket.com/albums/hh52/opatagio/eeepc701_1.j...

Från idag där jag använder 3E:n till lite utveckling.

Edit: Fixade bilden.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

ni med eee, hur känns den prestandamässigt? seg? funkar skärmen till typ word? ;D och film?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
ni med eee, hur känns den prestandamässigt? seg? funkar skärmen till typ word? ;D och film?

Med tanke på att den har typ 800xnånting som standardupplösning, så..

Permalänk
Medlem
Citat:

varför länkar du till bilder som redan finns i tråden?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk

Gör inte samma misstag bara som N!klas gorde och beställa ifrån GBAX.com...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Gör inte samma misstag bara som N!klas gorde och beställa ifrån GBAX.com...

Vad menar du med misstag? Kan du förklara mera i detaljer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle

Nog för att prollen är slö, men den snabba ssd kompenserar ganska mycket för det.
Det är ganska korta laddningstider på program.
Det händer att man hittar nån sida så att man måste scrolla i sidled, men då är det inte med mycket.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiiiba
Vad menar du med misstag? Kan du förklara mera i detaljer?

att inte ha för bråttom o beställa utan att avakta och kolla så dom kommer in på lager osv innan man lägger en beställning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

att inte ha för bråttom o beställa utan att avakta och kolla så dom kommer in på lager osv innan man lägger en beställning.

Du tror att det är mycket GBAX kan göra åt leveransen? Ifall det är ont om dem så är det så. Det är inte GBAX som styr över när EEE kommer in.

Jag har också beställt en därifrån och för mig är det inte så farligt. Jag kommer inte behöva vänta tills April. Visst jag får vänta ett tag till men jag har redan väntat sen november.
När jag beställde min, var jag mer eller mindre medveten om detta.

Det här påminner mig om det med 8800GT kortet som skulle komma in.

Jag kallar inte det här ett misstag.

Permalänk

ska jag beställa en asus eee utomlands så e det självklart att jag väntar o kollar in så den verkligen finns på lager innan man beställer, i mina ögon är det en självklarhet. kanske inte var GBAX fel att den inte kom in på lager, men hadde ändå väntat o hört med dem innan beställning...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ska jag beställa en asus eee utomlands så e det självklart att jag väntar o kollar in så den verkligen finns på lager innan man beställer, i mina ögon är det en självklarhet. kanske inte var GBAX fel att den inte kom in på lager, men hadde ändå väntat o hört med dem innan beställning...

Då är det väl inte ett misstag som du skrev?

Du pratar om DU nu och HUR DU skulle ha gjort. Tänk på att alla inte tänker likadant.

Det blir lätt att kolla så de kommer in i lager när det är slut överallt. På deras hemsida stod det att de skulle få in dem den 15:de. Klart man gör en satsning på få en av batchen då.

Du kan alltid berätta för mig vart nånstans man kunde ha beställt istället för att vänta samt göra vårt misstag.

Permalänk

precis så ni gorde eran chansning Själv köper jag min eee när min arbets polare drar ner till thailand den 5 feb...

ja i mina ögon var de ett misstag ni gorde, jag själv skulle aldrig gort så..
För då sitter man så som ni sitter nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

precis så ni gorde eran chansning Själv köper jag min eee när min arbets polare drar ner till thailand den 5 feb...

Medger du att det var ett misstag som du sa eller inte?

Det är nice att din kollega köper en till dig i thailand, det är likadant där. Hur vet du att de finns i lager?

Permalänk

De vet jag inte, men han är ju ändå på semester där så han fixar en a han : )
Men jag betalar ju iaf inte i förväg till något som inte e säkrt att de kommer in..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du läser nog bara det du vill.

"Medger du att det var ett misstag som du sa eller inte?"

Permalänk

läser du ovanför så ser du där jag gorde mitt tillägg..

*ja i mina ögon var de ett misstag ni gorde, jag själv skulle aldrig gort så..
För då sitter man så som ni sitter nu!*

Har nog sagt de 10 ggr att de var ett misstag inte fattat de än?
förstår inte äns vrf du orkar tjöta om samma sak hela tiden Kiiiba !

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

tråden har spårat ur.. *låst* eller tillbaka till den röda tråden?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Fin liten leksak de här köpte en själv i Bangkok innan i veckan ,fanns ju överallt där svart.vit med webcam och utan etc

(Slapp mysko asiatiska tecken med på tgb )

Bild från Pantrip Plaza , "Ingen liten datoraffär de där" Fanns allt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FJ81
Fin liten leksak de här köpte en själv i Bangkok förra veckan ,fanns ju överallt där svart.vit med webcam och utan etc

(Slapp mysko asiatiska tecken med på tgb )

Bild från Pantrip Plaza , "Ingen liten datoraffär de där" Fanns allt

Tja, ska te Kina, inte samma land iof men ändå, och tror jag köper en där, har lite frågor:
Var det lätt att hitta affärer som sålde i Bangkok?
Vad kostade EEE där?
Var alla med engelskt tgb eller fanns det olika sorter?

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Jada såg de lite överallt ,Och där bilden är tagen ovan ja fanns väl ett antal ställen på varje våning 7 vån fullt med datorgrejor Vet inte riktigt hur de var med tgb tror jag såg mer än med engelskt men de flesta hade eng, fick även rätt strömadapter för svenska/europa uttag gav c:a 2000 sek 11000 thb sedan - 7% på flygplatsen

Permalänk
Medlem

Okej, låter ju riktigt bra. Hur visste man om det var engelskt tangentbord, frågade du eller står det på kartongen någorlunda tydligt? Risken att bli lurad finns ju.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV