Antec Performance P18x P19x-tråden

Permalänk
Medlem

ok

men hur är kylning i den nedre buren?

jag har en sån här också men hur går det att montera den

http://www.webhallen.com/prod.php?id=61976

//mackis

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk

Om du har en fläkt i den nedre delen mellan PSU:n och hårddiskburen så skall det inte var några problem att kyla fyra diskar. Jag har en Tricool (iofs 120x38mm) på lägsta där och mina två 7200-varvare ligger på 38°C i högsommarvärmen. Eftersom fläkten dessutom sitter mitt inne i datorn så hörs den ännu mindre.

Beträffande ickemodulära kablar så monteras PSU:n med ett glapp både uppåt och nedåt så att du kan ha en PSU med 120 mm fläkt riktad nedåt eller uppåt. På den sida som inte fläkten sitter på blir det då ett utrymme där du kan stoppa undan överblivna kablar.

Visa signatur
Permalänk

Går det att montera en fläkt framför nedre hd hållaren?
Fick hem mitt P182 idag och det satt 3 fläktar förmonterade i chassiet sen följde det med 3 fläktar oxå alltså 6 fläktar. Hade jag bara tur eller brukar det vara så? Tyvärr måste jag vänta på moderkortet.. så jag kan ju inte montera datorn iaf... Strul tbh....

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |

Permalänk

Nix, men fläkt mellan PSU och HD:ar brukar räcka för de flesta – eller?
Du hade tur – Grattis!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Har en Antec P180, men kan fan inte lista ut hur jag ska installera en fläkt i nedersta delen på framsidan. Lyckades lätt få in en fläkt framför hårddiskarna, men platsen under den är stört omöjlig.
Det sitter en anordning av metall i vägen, vad är meningen? Jag kan inte få in min 120mm fläkt där alls. Måste jag ha en mindre fläkt, eller montera ner skiten?

Permalänk

Som jag svarade i inlägget innan ditt så går det inte att montera en fläkt där utan att ta bort hårddiskhållaren ("anordningen av metall"). Sätt fläkten bakom den (i den svarta plastramen) istället. Jag rekommenderar att du har hårddiskarna där nere istället för i den övre delen.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jaha, nu ser jag ^^ tack

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag behöver veta hur långt mellanrummet är mellan täckluckorna och dörren. Ska stoppa in en fläktkontroller men har inte fått chassiet än. Någon som orkar kolla?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag behöver veta hur långt mellanrummet är mellan täckluckorna och dörren. Ska stoppa in en fläktkontroller men har inte fått chassiet än. Någon som orkar kolla?

2.1 cm

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ayadew
2.1 cm

Tack!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Den här frågan har säkert kommit upp 100 gr i denna tråd men orkr inte börja läsa igenom hela tråden... aja iallafall.

Får en Thermalright Ultra-120 eXtreme plats i p182?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Provat använt sökfunktionen annars xion_drifter? Trådarna blir ju inte direkt mindre av att samma frågor återkommer igen och igen.

...

Jo, den passar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Har använt sökfunktionen men hittade inget, provade leta en gång till nyss och då såg jag thermalright tråden, måste ha missat den...

Aja men då vet jag att den passar iallfall

Visa signatur
Permalänk

Hur montera hårddisk i det nedersta racket?

Har precis fått mitt P182 från Dustin och är jättenöjd!

Någon här som vet hur man monterar hårddisken i det nedersta racket?

Permalänk

1. Lossa tumskruven och dra ut hela HD-buren

2. Kläm fast sillikon-tutor i fyra av de stora hålen (hårddiskarna monteras alltså på högkant med anslutningarna bakåt i den nedre buren) om tutorna inte redan sitter i den.

3. Leta reda på fyra av de långa skruvarna med en bricka fastsatt alldeles under huvudet.

4. Skruva de långa skruvarna genom silikontutorna och in i hårddiskens skruvhål.

5. Montera tillbaka hårddiskburen och skruva åt tumskruven.

6. Anslut kablar.

7. Klart!

Visa signatur
Permalänk

P182 kombinerat med ett HD4870 X2.

Jag tar bort övre hårddiskburen --> frågan:
Kommer grafikkortet få plats bra i mellanrummet?

Någon som har kombinationen P182 - HD3870 X2/9800 GX2?

Sedan undrar jag också varför de olika burarna ser olika ut? Samma kuddar men bättre dämpning om de ligger vertikalt?
Om jag förstått det korrekt kan man sätta två i den övre och fyra(!) i den undre. Varför inte åtta platser allt som allt istället för sex?

Permalänk
Medlem

Kanon nöjd med mitt P182.
Bra kylning är det också i chassit men jag bytte ut standard fläktarna mot Noctua eftersom jag tycker standard fläktarna låter för mycket

Citat:

Någon som har kombinationen P182 - HD3870 X2/9800 GX2?

Jag har ett 9800gx2, vad är det du vill veta ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krukväxt
P182 kombinerat med ett HD4870 X2.

Jag tar bort övre hårddiskburen --> frågan:
Kommer grafikkortet få plats bra i mellanrummet?

Jorå! Tar man bort övre buren finns det nog knappt ett expansionkort i hela världen som inte får plats

Citat:

Sedan undrar jag också varför de olika burarna ser olika ut?

Bra fråga.. Gissar på att de vill ha dem horisontellt i övre buren, så man kan kombinera typ en hårddisk och ett långt grafikkort om man väljer rätt platser... Har man hårddiskarna vertikalt så är de ju ivägen för längre kort och blockar i princip alla kortplatser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick just hem mitt P182 och försöker montera in mitt Corsair TX Series 650W nätagg men det är lite för stort, PSU buren böjer sig lite lätt utåt när jag sätter den på agget och när jag ska skruva fast det bak i chassit kan jag inte skruva i en av topp skruvarna. Den viker sig neråt pga agget är någon mm för högt. Samt så är buren lite för högt upp, ska man behöva dra av några av gummi inläggen för att få det att passa eller?

Samt de tre extra fläktarna Sundelin666 fick med beror på att Antec hade problem med low fan speed då de kanske inte helt funkade. Så för att slippa öppna tusentals chassin fick man 3 extra ersättare ^^. Fick med en lapp om det liggandes i chassi lådan du missa den förmodligen ;). Så se till att de andra tre funkar fint med.

Permalänk

Jag har ett HX520 och vill minnas att det var lite tajt att få plats med, men med lite våld kom det på plats i mitt P180. Silikonremsorna är om jag minns rätt från en urgammal recension jämrans svåra att bli av med så det skall du nog inte ge dig på.

Bra info om fläktarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var inga som helst problem med att få in mitt HX520 i mitt P182 iaf

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om VX450 är mindre, men jag hade inga problem med det.
PSU-buren använder jag dock inte numera (ser ingen direkt nytta med den).

Permalänk

ClowneN ! Jag har beställt ett 9800gx2 å ja har ett antec p182 ja bara undra vilken nivå ska ja köra på så inte graffkortet blir överhätat ? eller kan det bli det ?!

Permalänk
Medlem

Jag måste bara säga att dammfiltrerna i P180, jag älskar dem! Man behöver fan aldrig öppna datorn och damma längre. Det är ba o ta ut dammfiltrerna, göra ren dem, stoppa tillbaka dem, klart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johansson1994
ClowneN ! Jag har beställt ett 9800gx2 å ja har ett antec p182 ja bara undra vilken nivå ska ja köra på så inte graffkortet blir överhätat ? eller kan det bli det ?!

Vad menar du med nivå? Fläktarna?

Permalänk

Jag ska beställa ett par chassifläktar till min 182a, funderar mellan:

Noctua NF-S12-1200 120mm 1200rpm

och

Scythe Slip Stream 120mm 1200rpm

Är det stor skillnad? Är den dyrare Noctuan värd priset i jämförelse?

Permalänk
Medlem

Har själv 6st Noctua NF-S12-1200 120mm 1200rpm i min och kan inget annat en att rekomendera dom. Har dock inte provat Scythe Slip Stream 120mm 1200rpm så vet inte hur dom är.

Permalänk

tjenna
undrar hur stor fläkt man kan sätta i den övra hårddiskracketen, är de en 120 det med lr? för att få en s.k. vindtunnel?:)

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_89_
tjenna
undrar hur stor fläkt man kan sätta i den övra hårddiskracketen, är de en 120 det med lr?

jepp!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_89_
tjenna
undrar hur stor fläkt man kan sätta i den övra hårddiskracketen, är de en 120 det med lr? för att få en s.k. vindtunnel?:)

Ja det är det (du sätter den bakom hårddiskhållaren), men jag betvivlar att du behöver den. Vitsen med att seriekoppla fläktar på det viset är framför allt att öka lufttrycket. Fläkten där är relativt friflödande, och därför har du nog inte mycket att vinna på det. Flytta i stället den befintliga fläkten till den nya fläkten om du inte har hårddiskar i hållaren. Den hamnar längre in i datorn (=tystare) och blåser mer direkt på grafikkortet (något bättre kylning).

Men två seriekopplade fläktar? Knappast en bra idé där. Om det nu är det du menar med vindtunnel?